Czterotarczowe sprzęgło do Charta
|
Autor |
Wiadomość |
kw112
Chart passione mea, et vita mea
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/zawodowiec.png)
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.
Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-3L3JgOnOQZ8/V3DHJHeX-BI/AAAAAAAABRM/GOaK8qkWNGsO_vUoUBTSTxu8cKg5ZXxVACCo/s800/DSCF0007.JPG)
Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-G--AcBDhSTU/V3DHSCmzPTI/AAAAAAAABQ8/6pQCim-iScgELWQ4gfBwZPMhr8L5IA3WACCo/s800/DSCF0022.JPG)
toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.
Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-KbX_5VKvdAU/V3DHMV_HPPI/AAAAAAAABQ8/wI-zKIyymK4VHcWXh9gWMb94ZpgpBUNAACCo/s800/DSCF0020.JPG)
Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-Zi3Bqh7mzXs/V3DIeXH1NlI/AAAAAAAABRk/ooivzeQJT4cHGSOazXpwKq8n0rGbnsSFACCo/s800/DSCF0020.JPG)
Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-aRxlAj8fvJg/V3DHYPElDCI/AAAAAAAABRM/BNx98lLojW4oQgRCGy2b59EsfBEvAqGyQCCo/s800/DSCF0026.JPG)
O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.
![Powiększ](https://lh4.googleusercontent.com/55ruutZaohP938cLVTs4rOCuStsg_hK8QJSP3UH4ndo=w720-h540-no)
Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-lQV-wU2F8Dk/V3DMNW86QvI/AAAAAAAABR0/g8meQ23imFgkDhU8K_bxNQJhVUyVmHwJwCCo/s800/DSCF0024.JPG)
Przyszedł czas na przekładki.
Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)
Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)
Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:
Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.
Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2018 22:19:48 przez seler1500.)
|
|
02-02-2014 16:52:20 |
|
10 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post:10 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post.
barcelxxl (02-02-2014), BigSoft (02-03-2014), dave123q (02-05-2014), LukaszzT1 (02-02-2014), nie_mientki (02-03-2014), Odrestaurator (06-27-2016), plusminus (09-18-2017), Skandal1998 (02-02-2014), Taśma (02-20-2014), wojtekr35 (02-02-2014)
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/zawodowiec.png)
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Kojarzę ciebie z tamtego forum, ale nie wiedziałem, że ty też zrobiłeś takie sprzęgło. Z resztą, mniejsza z tym, nasze projekty jak sam wspomniałeś się różnią, więc ja nie mam powodu czuć się winnym jakiegoś np. plagiatu.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
07-04-2014 22:12:15 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/zawodowiec.png)
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.
Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-3L3JgOnOQZ8/V3DHJHeX-BI/AAAAAAAABRM/GOaK8qkWNGsO_vUoUBTSTxu8cKg5ZXxVACCo/s800/DSCF0007.JPG)
Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-G--AcBDhSTU/V3DHSCmzPTI/AAAAAAAABQ8/6pQCim-iScgELWQ4gfBwZPMhr8L5IA3WACCo/s800/DSCF0022.JPG)
toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.
Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-KbX_5VKvdAU/V3DHMV_HPPI/AAAAAAAABQ8/wI-zKIyymK4VHcWXh9gWMb94ZpgpBUNAACCo/s800/DSCF0020.JPG)
Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-Zi3Bqh7mzXs/V3DIeXH1NlI/AAAAAAAABRk/ooivzeQJT4cHGSOazXpwKq8n0rGbnsSFACCo/s800/DSCF0020.JPG)
Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-aRxlAj8fvJg/V3DHYPElDCI/AAAAAAAABRM/BNx98lLojW4oQgRCGy2b59EsfBEvAqGyQCCo/s800/DSCF0026.JPG)
O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.
![Powiększ](https://lh4.googleusercontent.com/55ruutZaohP938cLVTs4rOCuStsg_hK8QJSP3UH4ndo=w720-h540-no)
Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.
![Powiększ](https://lh3.googleusercontent.com/-lQV-wU2F8Dk/V3DMNW86QvI/AAAAAAAABR0/g8meQ23imFgkDhU8K_bxNQJhVUyVmHwJwCCo/s800/DSCF0024.JPG)
Przyszedł czas na przekładki.
Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)
Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)
Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:
Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.
Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]
Tutaj Dałem poprawiony post, prosiłbym aby zastąpił stary poradnik ze zdjęciami które wygasły.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
27-06-2016 10:11:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|