![]() |
Czterotarczowe sprzęgło do Charta - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: Czterotarczowe sprzęgło do Charta (/showthread.php?tid=22435) |
Czterotarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 02-02-2014 16:52:20 Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę. Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać. Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy. Bierzemy docisk, zabierak i przekładki. Ten docisk: toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału. Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą: Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane. Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału: O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu. Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm. Przyszedł czas na przekładki. Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica) Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16) ![]() Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami. Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło. Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie. Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm: Jak dokonamy tego to mamy z górki. Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy. Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm. Popychacz zostaje bez zmian. Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem. Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła. [youtube]E2vw29m69aI[/youtube] RE: cztero tarczowe sprzęgło do Charta - Skandal1998 - 02-02-2014 16:59:59 Bardzo Ciekawe ![]() ![]() RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - Błażej - 02-02-2014 17:17:11 Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ? Pomysl mi sie podoba bardzo ![]() RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 02-02-2014 17:25:04 (02-02-2014 17:17:11)Błażej napisał(a): Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ? Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem. RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - BigSoft - 03-02-2014 00:18:37 Poradnik pierwsza klasa. Ciekawe jakie wrażenia z eksploatacji w sezonie będą. RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - dave123q - 05-02-2014 02:24:24 O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ? RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - Błażej - 05-02-2014 07:05:51 Cytat:Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem. Nikt nie oskarża. Mialem na mysli jakiegos madrego mechanika. Cos w tym stylu. Ale skoro sam to elegancko RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 05-02-2014 09:07:34 (05-02-2014 02:24:24)dave123q napisał(a): O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ? Wiesz co? Nie jestem teraz w stanie oszacować jak długo sprzęgło będzie jeździć bez wymiany tarcz. Ale powiem, że tarcze wytrzymają dużo więcej niż jakbyś jeżdził na 3. RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 03-04-2014 07:43:41 Prosiłbym moderatorów o doklejenie jeszcze czegoś do poradnika w to miejsce: ![]() O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu. Zrobione, jak coś to PW :] /bs RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - Herobrine - 07-04-2014 20:17:33 Ja jestem pomysłodawcą czterotarczowego sprzęgła w charcie i jako pierwszy wykonałem przeróbkę oraz przetestowałem działanie sprzęgła w moim charcie 77/5/2/2 wraz z znacznie grubszą sprężyną centralną (wszystko jest opisane w temacie o moim charcie na motok***.pl). Twoja koncepcja na przeróbkę sprzęgła jest całkiem inna niż moja i znacznie bardziej skomplikowana. Wystarczy tylko stoczyć z dekielków dociskowych po 1 mm i przekładki przejechać na magnesówce do 1mm i czwarta tarcza wchodzi bez żadnego problemu. Sprzęgło po takiej przeróbce nie ciągnie ani nic z tych rzeczy oraz nie ślizga w rezonansie. I nie trzeba żadnych dystansów, szlifowania i dodatkowego toczenia ![]() RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 07-04-2014 22:12:15 Kojarzę ciebie z tamtego forum, ale nie wiedziałem, że ty też zrobiłeś takie sprzęgło. Z resztą, mniejsza z tym, nasze projekty jak sam wspomniałeś się różnią, więc ja nie mam powodu czuć się winnym jakiegoś np. plagiatu. RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - Herobrine - 07-04-2014 22:57:42 Nie obwiniam Cię o plagiat ![]() RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - kw112 - 27-06-2016 10:11:24 Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę. Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać. Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy. Bierzemy docisk, zabierak i przekładki. Ten docisk: toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału. Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą: Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane. Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału: O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu. Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm. Przyszedł czas na przekładki. Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica) Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16) ![]() Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami. Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło. Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie. Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm: Jak dokonamy tego to mamy z górki. Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy. Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm. Popychacz zostaje bez zmian. Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem. Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła. [youtube]E2vw29m69aI[/youtube] Tutaj Dałem poprawiony post, prosiłbym aby zastąpił stary poradnik ze zdjęciami które wygasły. RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta - damian94 - 09-06-2018 22:36:26 kawuś, mógłbyś wrzucić zdjęcie złożonego sprzęgła? Głównie interesuje mnie te od strony popychacza. |