Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wał od okrągłego silnika. Jest sposób na zapłon?
|
Autor |
Wiadomość |
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Wał od okrągłego silnika. Jest sposób na zapłon?
(28-02-2014 07:02:09)Błażej napisał(a): (27-02-2014 23:16:00)kokosek napisał(a): Kolego przepraszamy cię, ale jak widzę takiego ciebie to +
Uspokój się, znam się z szkp osobiście i gość ogarnia temat jak mało który tutaj, akurat nie skapował o co tutaj chodziło
Co do zapłonu... skoro ja miałem w charcie od komara to uda się i pod wał s 38. Masz klin w innym miejscu z racji tego, że w jednym cylinder jest idealnie prosto 90 stopni do korpusu a w 023 pod kątem.
Zapłon musisz obrobić dookoła i porównywać ustawienie krzywki w GMP... w dodatkowym miejscu możesz skminić mocowanie takie jak w jawce
Zadnego nowego rowka na klin... człowieku litości wał jest twardy, to nie jest zwykły metal.
Po drugie spawanie krzywki ? a wiesz, że magneto ma być bez bicia i ma być wyważone ? a wiesz o tym, że krzywka nie bez powodu jest na swoim miejscu ? a pomyślałeś o biegunowości magnesów ?
Co do wału, wiem że jest twardy, ale da się go np. Obciąć. Bo już kiedyś próbowałem na starym wale.
Co do przespawania krzywki, to był tylko pomysł. Który i tak by nic w sumie nie dał. Bo jak gdybym przestawił krzywkę, to i tak nie zmienił bym miejsca w którym jest klin itd. Musiał bym dopiero napawać i szlifować nowy kształt krzywki, w nowym miejscu. Co jest dla mnie nie realne.
Ale będę jeszcze próbował przestawiać cały zapłon dorabiając mocowania itd. w ten sposób, żeby dało się powrócić w razie czego do oryginalnych ustawień pod oryginalny wał...
China is POWER!!!
|
|
28-02-2014 21:25:42 |
|
|
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Wał od okrągłego silnika. Jest sposób na zapłon?
Dziś znów przesiadując i próbując coś wykminić, przyłożyłem zapłon od Jawki. Tak z ciekawości. I zauważyłem że jest możliwość jego montażu! Idealnie pasuje do gotowych otworów pod stojan Rometa, problem tylko tkwi w Wale. Po pierwsze, trzeba było by go obciąć, po drugie, nie jestem pewien czy to jest podobny stożek, i czy dało by się go z korygować! No i myślę najgorsza część, trzeba by go nawiercić i zrobić gwint.
Z racji, że nie jest to mój silnik to nie będę się podejmował takiej decyzji. Ale! Z drugiej strony zaciekawiło mnie to, jak by ten silnik wtedy pracował! Miałem silnik na samej krzywce z zapłonem bateryjnym. Na obroty wchodził fajnie i zyskał trochę mocy.
I ciekaw jestem, jak by pracował na "wirniku". Bo jest on lżejszy i mniejszy. I nawet mam ochotę rozglądnąć się za tanim takim silnikiem na próbę. Albo nad próbą wykonania takiego czegoś, na moim wale do okrągłego silnika. I zastosowaniu tego w tym silniku.
China is POWER!!!
|
|
02-03-2014 03:25:09 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości
|
|