Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Autor Wiadomość
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.


Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.

Przyszedł czas na przekładki.


Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)


Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:


Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2018 22:19:48 przez seler1500.)
02-02-2014 16:52:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 10 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post.
Reklama
Skandal1998 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Mateusz
Skąd: Miłobądz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Bardzo Ciekawe Wink Gratuluję powiesz nam jak się będzie sprawować w sezonie Big Grin
02-02-2014 16:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink
02-02-2014 17:17:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(02-02-2014 17:17:11)Błażej napisał(a):  Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink

Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
02-02-2014 17:25:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Poradnik pierwsza klasa. Ciekawe jakie wrażenia z eksploatacji w sezonie będą.

citroen-XM.pl
03-02-2014 00:18:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dave123q Offline
Dejwu
*


Liczba postów: 287
Imię: Dawid
Skąd: BKL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

"Booo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie, a jazda na komarzeeeee powoduje inflację marzeń, łooooo"
05-02-2014 02:24:24
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Cytat:Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

Nikt nie oskarża.
Mialem na mysli jakiegos madrego mechanika. Cos w tym stylu. Ale skoro sam to elegancko
05-02-2014 07:05:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(05-02-2014 02:24:24)dave123q napisał(a):  O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

Wiesz co? Nie jestem teraz w stanie oszacować jak długo sprzęgło będzie jeździć bez wymiany tarcz. Ale powiem, że tarcze wytrzymają dużo więcej niż jakbyś jeżdził na 3.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
05-02-2014 09:07:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Prosiłbym moderatorów o doklejenie jeszcze czegoś do poradnika w to miejsce:



O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.


Zrobione, jak coś to PW :] /bs

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2014 20:18:56 przez BigSoft.)
03-04-2014 07:43:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Ja jestem pomysłodawcą czterotarczowego sprzęgła w charcie i jako pierwszy wykonałem przeróbkę oraz przetestowałem działanie sprzęgła w moim charcie 77/5/2/2 wraz z znacznie grubszą sprężyną centralną (wszystko jest opisane w temacie o moim charcie na motok***.pl). Twoja koncepcja na przeróbkę sprzęgła jest całkiem inna niż moja i znacznie bardziej skomplikowana. Wystarczy tylko stoczyć z dekielków dociskowych po 1 mm i przekładki przejechać na magnesówce do 1mm i czwarta tarcza wchodzi bez żadnego problemu. Sprzęgło po takiej przeróbce nie ciągnie ani nic z tych rzeczy oraz nie ślizga w rezonansie. I nie trzeba żadnych dystansów, szlifowania i dodatkowego toczenia Tongue
07-04-2014 20:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Kojarzę ciebie z tamtego forum, ale nie wiedziałem, że ty też zrobiłeś takie sprzęgło. Z resztą, mniejsza z tym, nasze projekty jak sam wspomniałeś się różnią, więc ja nie mam powodu czuć się winnym jakiegoś np. plagiatu.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-04-2014 22:12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Nie obwiniam Cię o plagiat Smile Widać że twój pomysł jest znacznie inny niż mój. Myślę że nie potrzebnie przysporzyłeś sobie dodatkowej pracy. Mimo to poradnik na wysokim poziomie.
07-04-2014 22:57:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.


Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.

Przyszedł czas na przekładki.


Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)


Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:


Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.
[youtube]E2vw29m69aI[/youtube]


Tutaj Dałem poprawiony post, prosiłbym aby zastąpił stary poradnik ze zdjęciami które wygasły.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-06-2016 10:11:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
kawuś, mógłbyś wrzucić zdjęcie złożonego sprzęgła? Głównie interesuje mnie te od strony popychacza.
09-06-2018 22:36:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 240
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama