Lepiej Chart czy Zipp?
|
Autor |
Wiadomość |
damix98
Praktykant
Liczba postów: 375
Imię: Damian
Skąd: Ruciane-Nida
Pojazd: Inny
|
Lepiej Chart czy Zipp?
Siemka. Mam do was pytanko. Zastanawiam się nad tym długo i nie wiem, więc dlatego postanowiłem się zapytać.
Miałem niedługo remontować charta, ale po rozmowie z kolegami zacząłem się zastanawiać, czy nie lepiej by było charta zamienić na jakiegoś 4t.
Chciałem na remont silnika i zrobienie elektryki wydać około 600zł, to tyle bym dołożył i bym mógł się zamienić za jakiś Chiński motorower.
Co wy o tym myślicie, lepiej zostać przy charcie czy zamienić się np. na GB Streeta, Zippa Nekena, Rometa Zetke albo Rometa CRS (takie mi się podobają )
Może mieliście styczność z takimi motorowerami i mi pomożecie
Za każdą sensowną odpowiedź idzie "POMÓGŁ"
|
|
17-09-2013 20:06:48 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i co Ci się bardziej podoba. Ja osobiście zostałbym przy Charcie. 600zł to i tak nie dużo, a jak będzie dobrze porobiony to objeździ nie jeden chiński skuter w przebiegu ogólnym. Zobacz sobie do mojego tematu - u mnie na liczniku już ponad 10.000km i nadal jeżdżę w każdej pogodzie (nawet w zimie, mój rekord to jazda do pracy 20km w jedną stronę przy -17stC i co? Dowiózł, po czym stał na dworze pod chmurką całe 10h, po czym odpalił i odwiózł mnie do domu kolejne 20km). Światła nie gasną, silnik pali bez problemu. W zasadzie nic przy nim nie robię, tylko leję paliwo i jazda. Wiadomo ma swoje lata, ale co kto lubi. Za czasów pierwszego Charta było podobnie (na oryginalej prądnicy) - na prawdę na tyle kilometrów ile nim przejechałem, to był bardzo mało awaryjny. Chart nadaje się jak najbardziej do codziennej eksploatacji.
Jeżeli natomiast celujesz w wygląd i koniecznie chcesz coś, co wygląda nowocześnie, a zarazem nie wyróżnia się z tłumu (tak moim zdaniem jest - ze względu na to, że dużo tych skuterków jeździ po drogach i wszystkie są b. podobne do siebie, przynajmniej na pierwszy rzut oka) no to chyba pozostaje chinol.
Jest jeszcze kwestia taka, czy masz zamiar kupić później motocykl. Może lepiej Charta porobić do końca i jeździć, i zbierać na motocykl. Wydaje mi się, że Charta później możesz sprzedać za ładną sumkę, jeżeli będzie zadbany, a z chinolami, to już różnie bywa...
Byleś nie sprzedał Charta jakiemuś debilowi, co go zakatuje w polu i wywali na złom. Jakby nie było, to każdy Romet (nie tylko Charty) jest pamiątką po naszej polskiej motoryzacji. "To se ne vrati", więc dbajmy o to, co pozostało.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2013 20:28:17 przez BigSoft.)
|
|
17-09-2013 20:23:58 |
|
5 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:5 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
alek736 (09-17-2013), damix98 (09-17-2013), lada97 (09-19-2013), Marwerick (09-17-2013), Taśma (09-17-2013)
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
Chłopie. Na co Ty liczysz? Myślisz, że ktoś na forum o tematyce Rometowej poleci Ci zippa?
Moją odpowiedź znasz. - CHART.
|
|
17-09-2013 20:24:39 |
|
|
RedeN
Początkujący mechanik <3
Liczba postów: 54
Imię: Adrian
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
Ja powiem tak. Zastanawiałem się nad tym samym, ale wybrałem Romety, a nie Zippa ani inne ...
Dlaczego ? Pewien mądry człowiek [mój tata] powiedział, że albo chcę mieć Chińczyk albo klasyka
Ale to nie wszystko. Poszedłem do serwisu motorów mojego "dalszego" wujka, który powiedział, że cały czas naprawia kible typu Zipp bo jak nie urwany tłumik to się silnik zepsuł - krótko mówiąc
Np. gdy urwiemy tłumik (przy zwykłych skuterach nie trzeba wiele) to zazwyczaj razem z tym psuje sie tez coś w silniku i koszt naprawy to ok. 500zł ...
Myślę, że podejmiesz dobrą decyzję
Pozdrawiam, Adrian !
WsRomet Ogar 200:
Romet to życie, Ogar to szczęście, 200 to moc jaka na prawde ma.
Romet Chart 210:
Romet to klasa, Chart to jest siła, 210 to predkosc jaka wyciag
ROMET - Rowerowe Oraz Motocyklowe Ewangelie Tarnowskie.
... zarty oczywiscie teraz liczy sie tylko ROMET.
|
|
17-09-2013 20:31:26 |
|
1 osoba postawiła piwo RedeN za ten post:1 osoba postawiła piwo RedeN za ten post.
damix98 (09-17-2013)
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
|
|
17-09-2013 20:34:09 |
|
|
kondzio310
Kondziu
Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
ja osobiście preferuje to co jeszcze nie było robione w chinach, a jakość i wytrzymałość była na wyższym poziomie jak teraz, Zdecydowania CHART, rocznikowo nie jest młody, ale wygląd ma całkiem zacny, i na pewno wyróżniający się z tłumu, a taki chinol co jest ich jak mrówek to tylko chinol.
Chart21050 ma chinola, no to go podpytaj, no ale cóż za dużo ci może powiedzieć, sam jeździ niem nie wiele czasu, a do opini potrzeba większego czasu eskploatacji tak mi sie wydaje,
Jestem zdania BigSofta, stawiaj na Charta
|
|
17-09-2013 20:56:06 |
|
1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post:1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post.
damix98 (09-17-2013)
|
chart21050
4t-Master
Liczba postów: 1,002
Imię: Konrad
Skąd: MMz
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Lepiej Chart czy Zipp?
No widzę że kolego masz taki dylemat jak ja Ja jakoś pół roku temu zacząłem się zastanawiać nad zmianą sprzętu. Zbierałem kasę no i wkońcu kupiłem. Nie powiem, w necie opinie były mieszane, jedni chwalili, drudzy odradzali. Mam teraz i charta i GB. No narazie ode mnie dużej opinii na temat GB nie usłyszysz, mam go od ponad tygodnia, nawinąłem przez ten czas 370km Ogólnie spalanie wyszło mi na poziomie 2-2,3 l na 100km przy mojej jeździe. Więc mniej niż Chart. Mam w GB silnik 50cm3 na razie o przebiegu 13500 km. Trzyma się dobrze, nie wymaga napraw. V-max realny ~ 75km/h więcej nie masz co liczyć z 50cm3 na prostej. Ogólnie 4t jest dla mnie przyjemniejszy niż 027. Wiadomo masz 4 biegi we dwójkę lepiej się jeździ Mi więcej nie potrzeba, Ładnie wygląda, dobrze jeździ, mało pali. Taki idealny motorower na codzień. Wiem że zaraz będziecie pisać że china to gówno, rozumiem że lubicie zabytki, dobrze ja też, ale jazda na codzień seryjnym chartem była dla mnie uciążliwa ( przez k60b musiałem wkółko przelewać gaźnik) elektryka nie domagała, zresztą czego się spodziewać po tylu letnim motorku. Powiem szczerze że narazie chart stoi i stać będzie, po prostu lepiej mi się jeździ GB, Chartem to mogę sobie pojeździć ale tak dla przyjemności. Więc damix98 chcesz bezawaryjny sprzęt to pakuj w charta ( odpicuj na glanc ) albo kup jakiegoś GB, Zippa. Każdy woli co innego Ja jestem zadowolony z zakupu i myślę że dobrze zrobiłem. Nowoczesne motorowery mają ładny wygląd, fajne osiągi jak na 4t i mało palą czyli są w sam raz do używania na codzień. Jak dla mnie to zmieniaj sprzęta Chyba że zrobisz jak ja. Zostawisz Charta i w przyszłości odrestaurujesz Na koniec dodam że części do Gb/Zippa czy tam każdego chińskiego 4t kosztują grosze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2013 21:33:13 przez chart21050.)
|
|
17-09-2013 21:31:53 |
|
2 użytkowników postawiło piwo chart21050 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo chart21050 za ten post.
damix98 (09-17-2013), miki1999 (09-18-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|