Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] Smutny koniec sezonu
|
Autor |
Wiadomość |
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Smutny koniec sezonu
Właśnie z tym tłokiem to jest tak że najmniejszy wymiar to 39mm
szkoda mi szlifować aż 1mm cylka
Może się pokuszę o tłok od Simsona ale jakość ich nie powala MZA też dobrej opini nie ma na temat tłoków
Sory za PPP ale chyba w poniedziałek po szkole kupię tłok i będe jeździł do zimy bo trochę lipa jest nie jeżdżąc
Ile docierać tłoka ? Czy może nie docierać w poprzednim Romecie nie docierałem tłok i nic się nie stało
xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 14:15:02 przez stqc.)
|
|
08-09-2013 13:22:58 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Smutny koniec sezonu
Normalnie jeździj, tylko go nie męcz non stop na wysokich obrotach i będzie ok Ja swojego Charta jakoś specjalnie po generalce nie docierałem. Po prostu jeździłem normalnie, tylko unikałem przeciągania silnika na wysokich obrotach (tzn nie jeździłem vmax na 3 biegu cały czas tak jak teraz ). Głównie chodzi o to, aby nie przegrzać silnika, bo pyrkanie podczas docierania też korzystne nie jest.
Ja w każdym razie tak zawsze robiłem i jak widać mój Chart ma się dobrze i kompresja jest ok.
citroen-XM.pl
|
|
08-09-2013 14:27:12 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Smutny koniec sezonu
Jak masz oryginalny wał Charta, to nie pasuje, bo otwór w korbowodzie jest większy o 1 mm o ile dobrze kojarzę. Natomiast jeżeli masz wał współczesny do Charta, to tulejka pasuje od reszty Rometów, bo korba ma już taki sam otwór.
Ja do montażu/demontażu sworznia tłokowego i tulejki sworznia używam szpilki z cylindra, która zakończona jest skontrowanymi względem siebie nakrętkami. Do tego odpowiednia podkładka/rurka, która oprze się o co trzeba. Z drugiej strony szpilki daję nakrętkę i kręcąc nią za pomocą klucza wyciągam sworzeń/tulejkę. Jakby coś mogę zrobić zdjęcie/wideo, ale przyrząd jest tak prosty, że chyba prościej się nie da.
Nigdy nie używaj młotka do tego typu rzeczy, chyba, że chcesz mieć krzywą korbę
citroen-XM.pl
|
|
08-09-2013 14:46:07 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Smutny koniec sezonu
xyz
|
|
10-09-2013 14:32:20 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Smutny koniec sezonu
Kupiłem w MOTOZBYCIE w GIŻYCKU a wymiary to nie wiem ale ważyłem jego to
Oryginał ZMD (bez sworznia i pierścieni )56g
ten co kupiłem około 53g (też bez sworznia i pierścieni )więc lżejszy ale jest jak dobrze pamiętam chyba 3mm krótszy od oryginalnego
aha zmierzyłem stopień sprężania czy coś takiego (to co BigSoft ) mierzył i miał 10,5 to ja miałem przed zatarcie ok 8,5 a teraz jest 9,5. Tłok miał luzy więc może dlatego był słabszy poziom sprężania
Teraz jeszcze dotre przez ok 250km
xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2013 20:11:16 przez stqc.)
|
|
10-09-2013 20:06:06 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|