[Chart] Smutny koniec sezonu - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: [Chart] Smutny koniec sezonu (/showthread.php?tid=18603) |
Smutny koniec sezonu - stqc - 07-09-2013 21:28:01 Siemka no więc tak tego roczny sezon uważam za zakończony ze względu zatarcia Charta Jadąc do kościała zaczął słabnąć aż nie dawał rady jechać 2biegiem obrotów nie trzymał kompresji praktycznie nie było czuć kopiąc go no i stało się to: Tłok tak wygląda ładnie wypalał na 14MC bo po przetarciu szmatką tłok nie ma sporego nagaru po 3,5K przebiegu (tak tyle zrobiłem w sezonie 2013) http://imageshack.us/a/img35/905/xhgo.jpg http://imageshack.us/a/img22/9313/0ndj.jpg http://imageshack.us/a/img31/149/qxry.jpg http://imageshack.us/a/img571/5040/dgn2.jpg (zdjęcia słabej jakości ale widać gdzie jest tłok uszkodzony) Głowica też sporego nagaru nie ma http://imageshack.us/a/img594/258/7qxc.jpg nie wiem czemu ale wygląda ona jak miedziowana Cylinder nie ruszony http://imageshack.us/a/img29/9317/1j0x.jpg http://imageshack.us/a/img203/6273/jy3j.jpg http://imageshack.us/a/img197/5794/0fr6.jpg Pierścienie a raczej pozostałość http://imageshack.us/a/img513/4859/1o4u.jpg W końcu jakość ZMD http://imageshack.us/a/img545/1347/ru7b.jpg I mam do was pytanie co z tym zrobić szlif na 39mm na tłoku od Hondy ? Dorobić 2dodatkowe płuki czy nie ? zrobić lekkie 50/4 na tłoku od Hondy i gaźniku 16n1-11 Wał nie ma luzu góra dół tylko lekki montażowy góra dół Wały są chyba 3typy który polecacie ? http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/20/25/62/3520256223 http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/60/90/00/3460900034 http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/64/50/43/3464504367 Aha dobre łożyska jakie znacie ? KOYO, SKF, FAG to raczej większość zna ale jeszcze jakieś dobre ? Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć Czekam na odpowiedzi i jak przeczytaliście wszystko to pzdro RE: Smutny koniec sezonu - chart21050 - 07-09-2013 21:42:15 Szkoda w sumie teraz zrobisz sobie porządnie i będziesz zawalał w 2014 Powodzenia RE: Smutny koniec sezonu - nie_mientki - 07-09-2013 21:44:29 Pierścienie
???-2013 (')(')Na zawsze w naszej pamięci (')(') RE: Smutny koniec sezonu - marcodado - 07-09-2013 21:45:02 Na 3 zdj widać rysy 2 po segerze, miałem znalazłem tłok na strychu który tak miał i jeszcze w dodatku uciete kawałki pierścieni RE: Smutny koniec sezonu - Taśma - 07-09-2013 21:48:56 Już do Charta się nie przyczepię, ale zdjęcie to porażka RE: Smutny koniec sezonu - Marwerick - 07-09-2013 21:52:06 ja od siebie polece łożyska SKF z luzem C3 ja mam w całym silniku takie łożyska i są bardzo dobre i silnik gładko chodzi RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 07-09-2013 21:54:12 Tak wiem zdjęcia to masakra ale jutro poprawie to i MODZI to zmienią Jak będą chciali oczywiście RE: Smutny koniec sezonu - szopen45 - 07-09-2013 22:14:36 Nw co się dzieje z tym zacieraniem ! kolega dziś też zatarł chinola ! RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 00:03:30 Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... Ile lałeś oleju do benzyny? Nie miał on przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki? RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 08-09-2013 09:45:23 (08-09-2013 00:03:30)BigSoft napisał(a): Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... Samego mnie to dziwi Olej lałem w stosunku jak tankowałem to przeważnie 6L i na to lałem 200ml oleju RE: Smutny koniec sezonu - kw112 - 08-09-2013 10:16:56 (07-09-2013 21:28:01)stqc napisał(a): Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć Łożyska C3 bo takie są zalecane do charta ja mam C3 i jest idealnie. RE: Smutny koniec sezonu - MrF4k - 08-09-2013 10:54:49 Ja leje ubogą mieszanke dosyć bo 1:50 i nie chce sie moja Charcina zatrzeć a cały sezon śmigam. No szkoda ze ci sie tak stało ale teraz chociaż zrobisz konkretny remont cylek lepsiejszy i wgl RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 12:07:25 Ja leję 1:40 ale przy pełnym syntetyku Xado. 1:50 to moim zdaniem zbyt uboga mieszanka w olej i tulejka sworznia może się zacierać. Simson ma 1:50, bo w główce korbowodu jest łożysko igiełkowe. A co do mojego postu wyżej, to chodziło mi o ubogą mieszankę, ale nie w olej, a ogólnie stosunek: paliwo-powietrze. Nie widzę innej możliwości zatarcia, no chyba, że w układzie tłok-cylinder jest coś krzywe, lub ewentualnie tłok jest z nie wiadomo czego (choć sam mam przejechane ponad 10k na zwykłym Rometowskim tłoku i to ze skróconymi nóżkami, na wymiary tłoka do Charta). RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 08-09-2013 12:59:33 Remont mam nadzieję że odwale na ocene celującą Jakoś nie przekonują mnie tłoki rometowskie i będzie tam tłok od Hondy MB39mm i szlif cylindra. Głowica simson gaźnik 16n1-11 łożyska jakieś dobre z C3 chociaż moje PPL z C3 nie mają luzu po około 3,5k km Ale i tam będą nowe korbowód zamawiam ze sk*terdebica (od np 023 i 019 pasuje korba czy nie ? ) kosa również ze sku*er debica simeringi Corteco uszczelki z klingieryty 0,5mm śruby imbus może po dotarciu pokuszę się o lekkie 50/4 dla lepszego chłodzenia i przyśpieszenia PS co możecie poradzić na wypadające zabezpieczenie sworznia tłoka ? RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 13:09:51 Gdyby był tłok hondy na 38,25, to bym ładował nawet teraz Łożyska Koyo, FAG, SKF - wszystkie na pewno wytrzymają w tym silniku bez problemu. Ja mam Koyo w silniku i skrzyni, i po ponad 10k od remontu nie dzieje się z nimi nic złego. |