![]() |
[Chart] Smutny koniec sezonu - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: [Chart] Smutny koniec sezonu (/showthread.php?tid=18603) |
Smutny koniec sezonu - stqc - 07-09-2013 21:28:01 Siemka no więc tak tego roczny sezon uważam za zakończony ze względu zatarcia Charta ![]() Jadąc do kościała zaczął słabnąć aż nie dawał rady jechać 2biegiem obrotów nie trzymał kompresji praktycznie nie było czuć kopiąc go no i stało się to: Tłok tak wygląda ładnie wypalał na 14MC bo po przetarciu szmatką tłok nie ma sporego nagaru po 3,5K przebiegu (tak tyle zrobiłem w sezonie 2013) http://imageshack.us/a/img35/905/xhgo.jpg http://imageshack.us/a/img22/9313/0ndj.jpg http://imageshack.us/a/img31/149/qxry.jpg http://imageshack.us/a/img571/5040/dgn2.jpg (zdjęcia słabej jakości ale widać gdzie jest tłok uszkodzony) Głowica też sporego nagaru nie ma http://imageshack.us/a/img594/258/7qxc.jpg nie wiem czemu ale wygląda ona jak miedziowana ![]() Cylinder nie ruszony http://imageshack.us/a/img29/9317/1j0x.jpg http://imageshack.us/a/img203/6273/jy3j.jpg http://imageshack.us/a/img197/5794/0fr6.jpg Pierścienie a raczej pozostałość http://imageshack.us/a/img513/4859/1o4u.jpg W końcu jakość ZMD ![]() http://imageshack.us/a/img545/1347/ru7b.jpg I mam do was pytanie co z tym zrobić szlif na 39mm na tłoku od Hondy ? Dorobić 2dodatkowe płuki czy nie ? zrobić lekkie 50/4 na tłoku od Hondy i gaźniku 16n1-11 Wał nie ma luzu góra dół tylko lekki montażowy góra dół Wały są chyba 3typy który polecacie ? http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/20/25/62/3520256223 http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/60/90/00/3460900034 http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/64/50/43/3464504367 Aha dobre łożyska jakie znacie ? KOYO, SKF, FAG to raczej większość zna ale jeszcze jakieś dobre ? Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć ![]() Czekam na odpowiedzi i jak przeczytaliście wszystko to pzdro ![]() RE: Smutny koniec sezonu - chart21050 - 07-09-2013 21:42:15 ![]() ![]() RE: Smutny koniec sezonu - nie_mientki - 07-09-2013 21:44:29 Pierścienie
???-2013 (')(')Na zawsze w naszej pamięci (')(') RE: Smutny koniec sezonu - marcodado - 07-09-2013 21:45:02 Na 3 zdj widać rysy 2 po segerze, miałem znalazłem tłok na strychu który tak miał i jeszcze w dodatku uciete kawałki pierścieni ![]() RE: Smutny koniec sezonu - Taśma - 07-09-2013 21:48:56 Już do Charta się nie przyczepię, ale zdjęcie to porażka ![]() RE: Smutny koniec sezonu - Marwerick - 07-09-2013 21:52:06 ja od siebie polece łożyska SKF z luzem C3 ja mam w całym silniku takie łożyska i są bardzo dobre i silnik gładko chodzi RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 07-09-2013 21:54:12 Tak wiem zdjęcia to masakra ale jutro poprawie to i MODZI to zmienią ![]() Jak będą chciali oczywiście ![]() RE: Smutny koniec sezonu - szopen45 - 07-09-2013 22:14:36 Nw co się dzieje z tym zacieraniem ! kolega dziś też zatarł chinola ! RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 00:03:30 Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... ![]() Ile lałeś oleju do benzyny? Nie miał on przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki? RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 08-09-2013 09:45:23 (08-09-2013 00:03:30)BigSoft napisał(a): Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... Samego mnie to dziwi ![]() ![]() RE: Smutny koniec sezonu - kw112 - 08-09-2013 10:16:56 (07-09-2013 21:28:01)stqc napisał(a): Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć Łożyska C3 bo takie są zalecane do charta ![]() RE: Smutny koniec sezonu - MrF4k - 08-09-2013 10:54:49 Ja leje ubogą mieszanke dosyć bo 1:50 i nie chce sie moja Charcina zatrzeć ![]() ![]() RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 12:07:25 Ja leję 1:40 ale przy pełnym syntetyku Xado. 1:50 to moim zdaniem zbyt uboga mieszanka w olej i tulejka sworznia może się zacierać. Simson ma 1:50, bo w główce korbowodu jest łożysko igiełkowe. A co do mojego postu wyżej, to chodziło mi o ubogą mieszankę, ale nie w olej, a ogólnie stosunek: paliwo-powietrze. Nie widzę innej możliwości zatarcia, no chyba, że w układzie tłok-cylinder jest coś krzywe, lub ewentualnie tłok jest z nie wiadomo czego (choć sam mam przejechane ponad 10k na zwykłym Rometowskim tłoku i to ze skróconymi nóżkami, na wymiary tłoka do Charta). RE: Smutny koniec sezonu - stqc - 08-09-2013 12:59:33 Remont mam nadzieję że odwale na ocene celującą ![]() Jakoś nie przekonują mnie tłoki rometowskie i będzie tam tłok od Hondy MB39mm i szlif cylindra. Głowica simson gaźnik 16n1-11 łożyska jakieś dobre z C3 chociaż moje PPL z C3 nie mają luzu po około 3,5k km ![]() korbowód zamawiam ze sk*terdebica (od np 023 i 019 pasuje korba czy nie ? ) kosa również ze sku*er debica simeringi Corteco uszczelki z klingieryty 0,5mm śruby imbus może po dotarciu pokuszę się o lekkie 50/4 dla lepszego chłodzenia i przyśpieszenia ![]() PS co możecie poradzić na wypadające zabezpieczenie sworznia tłoka ? RE: Smutny koniec sezonu - BigSoft - 08-09-2013 13:09:51 Gdyby był tłok hondy na 38,25, to bym ładował nawet teraz ![]() Łożyska Koyo, FAG, SKF - wszystkie na pewno wytrzymają w tym silniku bez problemu. Ja mam Koyo w silniku i skrzyni, i po ponad 10k od remontu nie dzieje się z nimi nic złego. |