Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Pierwszy problem
|
Autor |
Wiadomość |
Liissu
Nowy
Liczba postów: 25
Imię: Adrian
Skąd: Pysznica
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Pierwszy problem
Witajcie.
Znalazłem to forum szukając rozwiązania problemu, ale moja minimalna wiedza na temat tego sprzętu uniemożliwia mi wykorzystanie zawartych tu informacji.
Problem jest taki:
Ogarek zawsze odpalał od 2-3 kopa, teraz nie odpala wcale. Co powinienem sprawdzić i jak? Jak sprawdzić elektrykę niezbędną do odpalenia Ogarka, czy wykonać czynności umożliwiające sprawdzenie czy coś działa, lub nie działa tak jak powinno. Jak wspomniałem, motorower odpalał jeszcze pod koniec zimy bez najmniejszego problemu. Próbowałem przeczyścić świece, mieszać zastaną benzynę w baku ect, nie wiem co mogę zrobić, żeby go uruchomić. Jeśli możecie, dajcie proszę wskazówki z w miarę dokładnym opisem co i jak wykonać, jakich narzędzi użyć do sprawdzenia czy coś działa ect. Z góry dziękuję i proszę o cierpliwość dla "zielonego"
|
|
20-07-2013 13:12:05 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwszy problem
Widzę kolega z okolicy, witam
Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika.
Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.)
Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku.
Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką.
Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.
Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum
Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.
Jeszcze takie pytanie, iskra jest?
"Live to ride
Ride to live
Away of life"
Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96
Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
|
|
20-07-2013 13:27:07 |
|
|
Paweł96
Uczeń
Liczba postów: 175
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Wielunia
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwszy problem
(20-07-2013 13:27:07)zigu98 napisał(a): Widzę kolega z okolicy, witam
Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika.
Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.)
Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku.
Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką.
Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.
Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum
Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.
Jeszcze takie pytanie, iskra jest?
Zgadzam się z kolegą który wyszczerzył zęby na obrazku .
Aktualne pojazdy :
Kinroad Łoś - sprzęcik na co dzień
Mińsk 125 - sprzęcik do renowacji
Plany na pierwsze auto : Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z.
|
|
20-07-2013 14:08:46 |
|
|
Bladebreaker
Majster
Liczba postów: 224
Imię: Kacper
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwszy problem
W Garażu:
1. Komar 2350 1973r.
2. Simson S51 B-4 1987r.
3. Simson S51 B-4 1988r.
4. Simson SR-2 1960r.
5. Simson SR-2 1958r. ( Dawca )
W planach :
1. Ural M67 <3
|
|
20-07-2013 14:17:54 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
|
20-07-2013 14:26:12 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
|
21-07-2013 00:28:41 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pierwszy problem
(21-07-2013 00:40:23)marecki napisał(a): Iskra - ściągasz fajkę, wykręcasz świecę, zakładasz fajkę, przykładasz święcę do cylindra - i kopiesz, tylko przyptrzumuj czymś izolowanym, bo czasem potrafi pier****ąć Jeśli nie ma, zajrzyj do iskrownika - potrzebny ściągacz, po odkręceniu zobacz stan cewek, czy nie przerwane chociażby. Możesz jeszcze przemyć gaźnik jeśli nie pali a iskra jest. A no i ustaw zapłon jeśli szwankuje praca
Po co mu ściągacz? Toć żeby mieć swobodny dostęp do iskrownika, wystarczy odkręcić kapę od strony zapłonu. Nawet cewki wtedy wymieni bez problemu.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
21-07-2013 12:38:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|