Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
przewinięcie cewki zapłonowej
Autor Wiadomość
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #1
przewinięcie cewki zapłonowej
Mam starą uszkodzoną Cewke zaplonową od silnika jawki i chciałbym ją przewinąć na 12v.
1. Czy ta jedna cewka da mi mocne ładowanie aku?
2. Czy jeśli podłaczę do aku światła i zapłon bateryjny to aku zdąży się naładować?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 01:04:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
To zależy ile prądu uda Ci się wycisnąć z tej cewki przy napięciu 14,4V, bo takie napięcie jest odpowiednie dla ładowania akumulatora.

O ile dobrze pamiętam:
- światło przednie 15W;
- tylne - 5W;
- zapłon - ok 10W;

Z jednej cewki 30W na pewno nie wyciągniesz. Co innego jakbyś trzy połączył razem, wtedy jest szansa na zasilanie bateryjne.

citroen-XM.pl
07-07-2013 09:52:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Mam jeszcze w iskrowniku 3 cewki 6v 2x 3v. dało by radę to jakoś połączyć i było mocne ładowanie?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 11:37:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Jeżeli chcesz instalację 12V, to te dwie 3V cewki musiałbyś przewinąć lub wymienić na zapłonowe. Widziałem rozwiązanie, gdzie ludzie łączyli 3 cewki zapłonowe szeregowo (18V razem) i ponoć zdawało to egzamin. Można przewinąć wszystkie trzy na 12V i połączyć równolegle. Ogólnie kombinuj jak chcesz, nie wiem jakie będzie najwydajniejsze rozwiązanie, bo nie testowałem tego w 223. Być może najprostszym i najlepszym będzie szeregowe połączenie cewek zapłonowych 6V. Oczywiście cewki podłączasz przez mostek prostowniczy do akumulatora.

citroen-XM.pl
07-07-2013 12:06:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
A czy jedna cewka 12v wyrobi jeśli z akumulatora będą same światła a zapłon z cewki?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 12:23:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Raczej nie wyrobi.

citroen-XM.pl
07-07-2013 12:55:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Czyli musiałbym przewinać 2 lub 3 cewki na 12v? Tak?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 13:00:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Tak. Najlepiej przewinąć wszystkie.

citroen-XM.pl
07-07-2013 13:52:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Ok.

Odwinołem już stary drut z cewki. On już i tak był przerwany w kilku miejscach to nawet nie liczyłem zwoii. Drut mam 0,70 , lakier bezbarwny jest, maszynke sobie zrobię i kupię taśmę izolacyjną.
Ale teraz pytanie ile zwoii zmieści się w jednej warstwie drutu? Zwoii musi być ok 200.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 14:00:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Policz. Wystarczy zmierzyć suwmiarką szerokość karkasu na cewkę, czyli tego obszaru, gdzie był drut. Wyjdzie Ci XXmm, powiedzmy 25mm. 25/0,7= 35,71 (wartości wyssane z palca, to przykład). W praktyce wejdzie trochę mniej. Już masz przypuszczalną ilość zwojów na jedną warstwę. Teraz mierzysz wysokość karkasu od rdzenia, do końca tego plastiku. Znów wychodzi jakaś wartość, którą dzielisz przez 0,7 i wychodzi Ci mniej więcej ile warstw się zmieści. Wszystko zależy jak dokładnie to będziesz nawijał. Jeżeli drut będzie prosty, nie pogięty i będziesz go układał dokładnie zwój przy zwoju, to efekty będą zadowalające.

PS. Po co Ci taśma izolacyjna?

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2013 14:10:52 przez BigSoft.)
07-07-2013 14:08:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Taśma po to by odizolować rdzeń od drutu.
A czy po każdym zwoju smarowac lakierem? Czy tylko na samym końcu jak już nawinę wszystkie zwoje?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
07-07-2013 14:55:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Taśma może nie zdać egzaminu. Lepszy by był preszpan. Kiedyś nawijałem cewki do 223 i niestety taśmę przebiło i cewka dostała zwarcia...

Lakierem smaruj całą jedną warstwę, czyli nawijasz całą szerokość cewki - smarujesz lakierem, potem nawijasz kolejną warstwę i znów lakier, i tak do końca. Dobrze by było te cewki wygrzać w piecu, aby lakier dobrze wysechł wewnątrz cewki.

citroen-XM.pl
07-07-2013 16:28:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Up.

Wyczytałem na innym forum że można przewinąć 2x np. cewki świetlne drutem 1mm 100zw. na jednej cewce. Czyli 2x100zw.= 200zw i połączyć te cewki szeregowo. I wtedy otrzymam mocne ładowanie 12v które wystarczy by zasilić obie lampy i inne rzeczy typu kierunki.

Czy to prawda? Czy może lepiej drut 0.7mm i ok 200zw?
Na jakim układzie otrzymam więcej mocy i 12v oczywiście?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
13-09-2013 20:56:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Szczerze? Najlepiej zrobić dwie wersje i sprawdzić osobiście. Robisz dwie wersje takiej prądnicy i ściągasz potem charakterystykę jej mocy przy danym obciążeniu i obrotach silnika.

citroen-XM.pl
13-09-2013 21:59:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: przewinięcie cewki zapłonowej
Nie no dwóch wersji nie zrobię bo mam tylko 3 cewki do dyspozycji.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
13-09-2013 22:16:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 117
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 470
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 255
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 381
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 358
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 499
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19236
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 247
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 837
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 159
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 307

Reklama