Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wały komarowskie
Autor Wiadomość
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Wały komarowskie
Powiem ci że wiele jest możliwości. Zawsze ja u siebie zaczynam od sprawdzenia cewki. Jeśli nie masz jak sprawdzić bo nie masz drugiej to polecam zrobić szybko i skutecznie zapłon bateryjny.

Bierzesz cewkę butelkową jak masz gdzieś w domu. Podpinasz wyprowadzenie 15 bądź 16 pod + akumulatora. - akumulatora na masę motoru. Wyprowadzenie z cewki o numerze 1 podpinasz do przerywacza. Musisz odpiąć także kabelek od cewki zapłonowej tej oryginalnej co jest w magnecie. Powinien zapalić.

Jeśli ci nie zapali to znaczy że to nie wina zapłonu.

Jak chcesz to dam ci schemat podłączenie jeśli nic z tego nie zrozumiałeś co ja napisałem u góry.

26-11-2012 22:15:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Wały komarowskie
(26-11-2012 17:32:46)tramwajarz napisał(a):  zapłonu nie musisz przerabiać,wystarczy magneto od 023,jeśli masz wał od 023

Podpisuję się pod tym co napisał Mrfak

Nie ma czegoś takiego jak magneto od s38 czy 023, 017, 019
koła zamachowe były takie same.
Trzeba jak coś przerobić lekko podstawę zapłonu. Tak samo jak wkłada się zapłon "komarowski" do charta
26-11-2012 22:15:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janosikmz19822 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 172
Imię: Łukasz
Skąd: Pruszków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #18
RE: Wały komarowskie
(26-11-2012 22:15:39)Błażej napisał(a):  
(26-11-2012 17:32:46)tramwajarz napisał(a):  zapłonu nie musisz przerabiać,wystarczy magneto od 023,jeśli masz wał od 023

Podpisuję się pod tym co napisał Mrfak

Nie ma czegoś takiego jak magneto od s38 czy 023, 017, 019
koła zamachowe były takie same.
Trzeba jak coś przerobić lekko podstawę zapłonu. Tak samo jak wkłada się zapłon "komarowski" do charta

Prawdę napisałeś kolega mi też wciskał kity ze czolk 023 i 019 mają inne magneta potem się jeden z drugim nasłucha tych głupot i powtarza dalej :F
Trzeba rozwiewać herezje look:
27-11-2012 14:47:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Wały komarowskie
(26-11-2012 22:15:39)Błażej napisał(a):  Tak samo jak wkłada się zapłon "komarowski" do charta

Na dobrą sprawe na tym nigdy nie będzie dobrze chodzić ze względu na kąt garbika krzywki magneta, w charcie wał kręci sie w drugą strone i jest to praktycznie nie do zrealizowania. Udało mi sie jakoś to ustawić że w miare palił i chodził ale to nie było to. Jedyny efekt może przynieść zeszlifowanie garbika krzywki w miejscu uskoku tak by przerywacz przy obrocie w lewo płynnie i stopniowo sie rozwierał. Jak sie przyjrzycie krzywce magneta od s38/023... to zobaczycie o co mi idzie

Co do wałów, jak że ten od 023 ma rowek na klin pod kątem 90' to po założeniu do S38 zapłon byłby cały czas za wczesny. Wał z S38 ma rowek na klin pod kątem 45' i po założeniu do 023 zapłon byłby cały czas za późny. Można bawić sie w rozwiercanie otworów w statorze ale przy cenach wałów do tych silników szkoda jak to mówią dupe szkłem podcierać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2012 19:04:08 przez Irek.)
27-11-2012 19:00:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Wały komarowskie
Miałem kiedyś dawno temu i chodził dobrze, ale kupiłem oryginał Wink
27-11-2012 19:11:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Wały komarowskie
A jakby uszczelnienie od strony magneta przepuszczało... To mógłby tak w ogóle nie łapać?
27-11-2012 21:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Wały komarowskie
No jak by uszczelnienie padło to nie załapie.

27-11-2012 21:09:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Wały komarowskie
Ale wiesz - tak nie załapie, że ani trochę, ani pierdnięcia, czy załapie ale kiepsko? Bo mój w ogóle nie łapie, nic a nic. Gaźnik jeszcze raz wyczyściłem, dźwięk przy odpalaniu się zmienił, ale dalej nie chce. Nic. Ani na sekundkę. Ani pyrkotnięcia. To padnięte uszczelnienie aż tak by go unieruchamiało?
27-11-2012 21:11:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Wały komarowskie
Jeśli są całkiem nieszczelne nie zapali, jeśli gdzieś dostaje troche powietrza to będą ciągłe objawy zbyt ubogiej mieszanki, np po odpaleniu będzie miał od razu bardzo duże obroty . Oczywiście rozruch zimnego silnika będzie bardzo trudny a jak już odpali jazda nie będzie możliwa bo będzie sie dusić
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2012 21:12:39 przez Irek.)
27-11-2012 21:11:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Wały komarowskie
A co mi tam - podjadę po uszczelnienie i wymienię. Zobaczymy, co wyniknie Wink A jak to się ściągało bez rozpoławiania? Trzeba rozdupczać czy jakoś blaszkę podsadzić i z kulturą?
27-11-2012 21:14:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: Wały komarowskie
Nie trzeba rozpoławiać. Ale warto zdjąć sprzęgło żeby ten od strony sprzęgła też wymienić
Jak sie wyjmuje ? Podważasz wkrętakiem od strony wału i musi wyleźć
27-11-2012 21:15:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Wały komarowskie
Od strony sprzęgła wymieniałem. Co prawda, jak powiedział sprzedawca, na ogarowski...
27-11-2012 21:23:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Wały komarowskie
Często w oryginałach ładowali simmeringi metalowe tylko powleczone gumą. Ten to jest bardzo ciężko wyjąć. Ja musiałem nawiercać go i korkociągiem wyciągać
27-11-2012 22:58:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romet_Pegaz Offline
Maniak polskich samochodów
*


Liczba postów: 225
Imię: Wiktor
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #29
RE: Wały komarowskie
Mam taki wał w silniku 017 i przejechałem na nim ponad 1000 km ! Wszystko gra! Podbiłuj sobie stojan iskrownika i będzie git!

Pamiętaj Romeciarzu młody,
że Romet nigdy nie będzie jeździł tak szybko jak samochody,
i nie ma co go piłować,
bo można tego później żałować

Mój 16-calowy potwór!
27-11-2012 23:06:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Wały komarowskie
Błagam... Skończcie o tym wale bo już nim żygam...
Błażeju, dzięki za ostrzeżenie Wink Aczkolwiek od sprzęgła metalu nie było.
27-11-2012 23:16:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 48
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama