Wały komarowskie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Wały komarowskie (/showthread.php?tid=9290) Strony: 1 2 |
Wały komarowskie - Artur - 25-11-2012 23:23:14 Przeglądając forum natrafiłem na taki obrazek: Teraz pytanie - czy jest możliwym, abym w Komarze miał wał od innego silnika, np. 023, i przez to miał przestawiony zapłon? W jakich wałach był klin "wbudowany" (tzn. nie było dziury na klin, była wypustka, która była klinem)? Czy on mógłby przez to nie odpalić? Dodam, żeby nie było, że jest to Komar 2350 z 1975 r. z silnikiem S38, ale jest w nim dużo części od Ogara, więc takie podejrzenie wysnułem... RE: Wały komarowskie - Dabek333 - 25-11-2012 23:24:42 Jezeli masz wal w np.023 od s38 to nie da sie zapłonu ustawic chyba ze rozwiercisz mocowanie zapłonu. RE: Wały komarowskie - Artur - 25-11-2012 23:35:01 Właśnie tak mi się przypomniało, że za nic nie mogłem znaleźć tych 3mm, więc ustawiłem jak bardzo się da... A co z tymi "klinami"? Jak było w innych wałach? RE: Wały komarowskie - Dabek333 - 25-11-2012 23:39:38 A tego to juz nie wiem RE: Wały komarowskie - Artur - 25-11-2012 23:44:18 Nikt tutaj nie miał z doczynienia z wałem od silnika innego jak S38? No proszę... Na 100% ktoś miał taki wał, jak mój RE: Wały komarowskie - Artur - 26-11-2012 17:22:18 No niestety, wał ma klina we właściwym miejscu. Do tego coś zacząło "skrobać" w silniku. I ciągle nie pali. RE: Wały komarowskie - tramwajarz - 26-11-2012 17:32:46 zapłonu nie musisz przerabiać,wystarczy magneto od 023,jeśli masz wał od 023 RE: Wały komarowskie - Artur - 26-11-2012 17:35:33 RE: Wały komarowskie - Feiro - 26-11-2012 19:00:42 Nie było wałów z "wbudowanym" klinem. Wycięcia na wale są inne przez to że cylindry w 023 i s38 są pod różnym kątem co przekłada się na inne kąty na wale. Artur skrobanie może być spowodowane ocieraniem magneta o rdzenie cewek. Sprawdź odstęp pomiędzy tymi elementami kręcąc powoli wałem i patrząc na ten właśnie odstęp. RE: Wały komarowskie - MrF4k - 26-11-2012 19:03:33 (26-11-2012 17:32:46)tramwajarz napisał(a): zapłonu nie musisz przerabiać,wystarczy magneto od 023,jeśli masz wał od 023 Takiej pierdoły to jeszcze nie słyszałem. <haha> Wał pasuje i bedzie na nim odpalac ale po odpowiednich przeróbkach. Inaczej przymocować iskrownik, lub zrobić w odpowiednim miejscu wcięcie na wale na klin sam kiedyś miałem tak w s38 jeżdziło ale to już nie tak jak powinno mozliwe ze źle to zrobiłem pewny nie jestem bo sie w takie przeróbki już nie bawie RE: Wały komarowskie - mateusz5625 - 26-11-2012 19:26:07 ja w 023 miałem przez jakiś czas wał od 025 i wszystko pasowało i działało RE: Wały komarowskie - Artur - 26-11-2012 19:38:43 Ktoś ma jakiś pomysł? Iskra jest, paliwo dochodzi, gaźnik czyściutki, wszystko poregulowane, ani na zapych, ani z kopniaka... Ani pierdnie! RE: Wały komarowskie - mateusz5625 - 26-11-2012 19:42:34 sprawdź simeringi, wydaje mi sie że jak jest iskra to pewnie jest w złym momencie RE: Wały komarowskie - Artur - 26-11-2012 20:27:05 Ja próbowałem na każdym ustawieniu. Regulowałem książkowo, ustawiałem na oko, próbowałem na każdej pozycji... Poza tym, to tylko Komar - chociaż coś powinien załapać... RE: Wały komarowskie - grzyb - 26-11-2012 22:02:55 Może pod ciśnieniem gubi iskrę. |