|
Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
| Autor |
Wiadomość |
grissley
Kombinator

Liczba postów: 183
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Opuściłem iglicę. Z iglicą na najwyższym ząbku (czyli opuszczoną) motór jeździ na pewno lepiej niż z iglicą na najniższym (czyli podniesioną). Chyba też lepiej niż wtedy, gdy iglica była pośrodku.
Dalej czuję coś jak odcięcie mocy w połowie obrotu manetki - tzn jest tak, że nie odkręcam manetki do oporu czekając na przyspieszenie, tylko odkręcam po trochu - dopóki nie dokręcę do połowy, to moc cały czas jest i równomiernie przyspieszam. Z iglicą po środku gdzieś w połowie obrotu manetki dalsze odkręcanie traciło sens, bo nagle przyspieszenie zanikało. Czasem nawet wręcz jakby lekkie przystopowanie.
Po opuszczeniu iglicy jest o tyle inaczej, że w połowie obrotu manetki przyspieszenie zaczyna zanikać - ale chyba nadal jakieś tam jest.
Tak trochę na okrętkę tłumaczone, ale może ktoś skojarzy objawy z czymś co zna.
Nie wiem, może w połowie obrotu manetki, na pierwszym i drugim biegu, on już dochodzi do swoich max obrotów? I rozkręcanie dalej ma sens tylko na trójce i na prostym? Musiałbym mieć obrotek, żeby to sprawdzić. Tak "na słuch" wydaje mi się, że to jeszcze nie max, ale może głuchnę na starość (?).
Przy okazji - czy wy też ciągle musicie regulować sprzęgło? Przynajmniej raz w tygodniu muszę popuścić kontrę i dać śrubę regulacyjną o ćwierć obrotu w prawo, bo znów zaczyna niedokońca wysprzęglać. Trochę to wnerwia...
*************
Mój Ogar 200
|
|
| 08-12-2025 23:48:20 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - grissley - 08-12-2025 23:48:20
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|