Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,761
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Cytat:Nawet współczesne, markowe silniki nie zawsze chodzą poprawnie mimo ustalenia fabrycznych regulacji i trzeba czasem np. skorygować obroty jałowe, inaczej podkaszarka kręci głowicą bez gazu, czy piła nie utrzymuje obrotów na ciepłym silniku. Czasem od tego są śruby, czasem wymienia się dysze. Brak możliwości regulacji fabrycznych nastaw skazuje na poleganie na tym, że zespół silnika z gaźnikiem jest dobrze wykonany. A z jakością w demoludach to wszyscy wiemy jak bywało, ilość nadrabiała jakość.

Ale Jikov ma regulację wolnych obrotów i wymienne dysze... Nie ma tylko regulacji mieszanki wolnych obrotów, która tak, w przypadku tego gaźnika jest zbędna. Do cholery, przejeździłem tymi wynalazkami dziesiątki tysięcy kilometrów i jedyne co trzeba co jakiś czas poprawić to regulacja wolnych obrotów.

Cytat:Jikov produkował wyroby gaźnikopodobne czy to się komuś podoba czy nie.

Które mimo wszystko jakkolwiek działały, w przeciwieństwie do wyrobów silnikopodobnych z Dezametu, które miały więcej bolączek niż 80letnia staruszka i przy nieuważnej redukcji zrywały tryb zdawczy albo choinkę :F

Cytat:To nie jest zbędna regulacja, a podstawowa.

I rozumiem ta cała regulacja automatu zmiany biegów też jest "podstawowa" w Dezametach? krejzi Jak widać pepiczki potrafili zrobić mechanizm skrzyni tak aby nie trzeba było go regulować a mimo to działa jak należy. To też udowadnia mi, że można coś zrobić tak, aby działało przy minimalnej konieczności regulacji/obsługi.

Cytat:Nie wyobrażam sobie przeprowadzenia prawidłowej regulacji gaźnika bez regulacji obrotów i mieszanki. Rozumiem, że jakby wolne obroty też ustawili na sztywno to byłby ideałem?
Nie da się zapewnić takiej powtarzalności produkcji, aby regulacja gaźnika była zbędna. To będzie jakoś działać, ale jakoś bywa czasem dalekie od dobrego działania.

Powtórzę się, robiłem przy wielu silnikach, regulowałem tego pewnie z dziesiątki i nikt nigdy potem nie narzekał. Czyli jednak się da wyregulować ten gaźnik.

Cytat:Najeździłem się i napchałem Jawy wystarczająco wiele, żeby nie tknąć tego badziewia więcej nawet kijem.

Czyli tak jak myślałem Wink

Cytat:I wypraszam sobie słowa o paprokach, silnik był zrobiony przez polecanego wtedy tu na forum speca.

To trzeba się zastanowić, gdzie, albo w kim tkwił w takim razie problem Smile

Cytat:Skrzynie w Dezametach były jakie były. Ale to motorower, nie czołg. Wymaga minimum kultury technicznej.

Owszem, ale jakość materiałów użytych do produkcji tych silników to śmiech na sali. Możesz sobie tłumaczyć to "kulturą" techniczną, ale te silniki były zrobione z beznadziei i dobrych chęci jego konstruktorów. Jawa za to znosi dużo mniej ostrożną eksploatację, bo jest po prostu lepszej jakości. Koniec kropka.

Cytat:No ale on też o skrzyniach 3kach w 019 dobrego słowa nie powiedział, co się wpisuje 100% w Waszą opinię tutaj.

Dziękuję, dobranoc.

Cytat:Gaźnik Jikov to chyba nie problem, skoro można wymienić na Dellorto? Tzn nie znam Dellorto, ale z tego co dotychczas mi się obiło o oczy to zakładam, że on jest bezproblemowy (?).

Oczywiście. Niemniej jak już kupisz, sprawdź czy uznasz to za konieczne. Jak mówiłem, Jikov owszem słynie ze "zużycia" paliwa, ale jest tak prosty że albo działa, albo nie. Jak uznasz, że chcesz coś poprawić to do wyboru masz dzisiaj pewnie wiele gaźników.


Cytat:Tutaj czyste zgadywanie, ale pod tym kątem 205 może mieć przewagę. Skoro to ten słabszy wariant Ogara, to możliwe że chętnych na takiego będzie mniej, a przez to cena będzie ciut niższa.

Nie będzie raczej taniej Smile Ludzie są niepoważni i niezależnie od tego czy to 200, 205, Komar, T-1 czy cholera wie co jeszcze, wszystko cenią jakby to był złoty pociąg.

Cytat:Ale no właśnie, wszystkie te konstrukcje wyszły z fazy "złom w krzakach za grosze" i przeszły do etapu "kultu", przez co ceny są z kosmosu.

100% racji. Niestety wiele z tego to nadal fizycznie "złom wyjęty z krzaków", tylko ceniony jak nowy motorower.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 12:12:38 przez Quake96.)
Dzisiaj 12:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - Quake96 - Dzisiaj 12:10:18




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 19:18:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 448
Kuppię Ogara 205
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 19:16:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 240
kupie części do 50 t-1
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 19:14:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 847
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 14:33:05
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 818
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 11:12:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 91
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:33:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 01:25:09
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 337
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 1447
Aron Kowalewo Wlkp. z 199...
Ostatni post: Muran001
Wczoraj 17:56:43
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1164
Romet gil 94r
Ostatni post: Muran001
Wczoraj 17:48:18
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 215
Gdzie były motnowane lamp...
Ostatni post: Kasztan
Wczoraj 14:29:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Urwana śruba od regulacji...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
04-07-2025 21:50:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 116
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:12:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 266
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
03-07-2025 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 284
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
03-07-2025 13:29:43
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 5151

Reklama