Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Cytat:Gaźnik wyposażony fabrycznie w miseczkę z rurką, która odprowadza wylewającą się z niego mieszankę to jak wiadro do którego przy zakupie dostaje się korki do zatykania dziur w dnie.

A zdajesz sobie sprawę, że silniki ZMD też miały ociekacz paliwa, tyle że uformowany w karterach silnika? W ZMD gaźnik jest nad silnikiem, a nie nad cylindrem, więc tam też skonstruowano wnękę z dziurką, przez którą paliwo spływa na dół. Jawka ma pod gaźnikiem cylinder, więc musiano coś wymyśleć, aby paliwo nie kapało na niego przy przelewaniu gaźnika przed odpaleniem. Już nie wspominając szerzej, że ten silnik pierwotnie przewidziany był do Jawy 20, gdzie nie było nawet opcji aby gaźnik inaczej umieścić. Także chciałeś błysnąć, ale nie wyszło krejzi

Cytat:On nie jest prosty. On jest prostacki. Brak możliwości regulacji składu mieszanki to patologia. A duże jest nie spalanie tylko zużycie paliwa, bo spora jego część trafia na ziemię.

Patologia gdyż? W czym to sprawia problem wytłumacz mi proszę, bo jak dla mnie wad takiego rozwiązania po prostu nie ma. Nie ma zbędnej regulacji i jak widać bez niej gaźnik działa a silnik pracuje.

A co do spalania, to powiedz mi jeszcze proszę, ile ty w życiu faktycznie najeździłeś się czymkolwiek z 223, ale najeździłeś, a nie napchałeś? Bo powielasz po prostu bzdurne mity o tym jak to te gaźniki leją paliwem na lewo i prawo, jakbyś faktycznie miał z tym jakiekolwiek większe doświadczenie. Ja mam, więc za swoje słowa ręczę.

Cytat:Odpalenie zatartego kilkanaście lat temu Komara wymagało wyczyszczenia gaźnika. Jawa nawet po remoncie sprawiała znacznie więcej problemów niż jakikolwiek Dezamet w jakimkolwiek stanie.

To tak dla kontrastu mogę powiedzieć, że kupiłem 50-T-1 z 023, które miało niby tylko być do podregulowania. Po rozebraniu silnika okazało się, że prawie nic nie nadaje się do użytku, nawet skrzynia biegów. Za to na około pięć albo i więcej silników 223 przy jakich robiłem, żaden nie miał choćby jednego uszkodzonego trybu w skrzyni.

Za to o pękających trybach zdawczych czy choinkach wiem, choćby od znajomego który jeździł za dzieciaka motorynką. Ba, w tym moim silniku 023, oczywiście tryb zdawczy był pęknięty w pizdu :F

I tak, wiem co zaraz powiesz, że to kwestia eksploatacji. Tylko jak to jest, że za gówniarza wszyscy niemal po równo upalali te wszystkie simsonki, romety, jawki i tak dalej, a do dziś w kontekście awarii skrzyń biegów słyszy się w zasadzie głównie o Dezametach?

A, że tobie Jawa sprawiała nawet po remoncie więcej problemu, to znak żeś paprok :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-07-2025 21:06:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - Quake96 - 05-07-2025 21:06:08




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 04:14:59
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1531
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 737
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 732
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
Wczoraj 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:12:52
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 1965
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: siwy1958
06-12-2025 11:56:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 283
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 145
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36987
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10703
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63881
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18801
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 392615
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11958
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2481
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 228

Reklama