Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu?
(14-01-2025 14:19:28)Dinozaur napisał(a):  Czesc, moim zdaniem - trzeba cylinder roztaczac [ na wytaczarce do tulei cylindrowych ] az rysy przestana byc widoczne i dopiero wtedy zmierzyc - jaki jest jej wewnetrzny wymiar ?
Jesli nie przekroczy srednicy tloka naprawczego - to wtedy doszlifowac na dany wymiar i lepiej na '6 - 7 setek luzu', zeby uwzglednic 'puchniecie' tloka na skutek przegrzewania spalaniem dzisiejszej benzyny 95.
Byl jeszcze przed wojna stosowany i dlugo po niej, w latach 50/60-tych taki przyrzad do 'speczania tlokow', glownie w Anglii: miniaturowe 'angielskie kolo' do walcowania plaszcza tloka, za pomoca ktorego mozna bylo tlok 'powiekszac o 2 szlify / 0,5 mm' niejako [ 99% mechanikow o tym nie wie dzisiaj ].
Po zastosowaniu tego 'powiekszenia tloka' - mozna bylo w silniku po szlifie cylindra nadal stosowac oryginalny - wygrzany w silniku tlok, ktory dzieki temu nie puchl przy docieraniu pozniej...
Pozdrawiam.

Sory za odkop ale chciałbym znaleźć informacje o tym przyrządzie.
Napiszesz coś więcej tutaj albo na pw?
10-02-2025 00:46:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Maka_91 - 10-02-2025 00:46:36




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 2963
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 302
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 156
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47457
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:30:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 256
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:20:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 124
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 175
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 247
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1940
Numery silników Jawa 223
Ostatni post: Bob_Harley
09-10-2025 16:56:56
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 511
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
09-10-2025 04:50:47
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 5477
Sprzedam wrak Ogara 205
Ostatni post: Wodnik
07-10-2025 17:09:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 469

Reklama