![]() |
Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? (/showthread.php?tid=55040) |
Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Norweski Zomowiec - 11-01-2025 16:26:12 Witam. Posiadam takowy cylinder, jednakże ma dość dużą, jak oceniam, uszkodzenie tulei. Zapewne zapadła zawleczka. Wizualnie także oberwał kanał przelotowy (ścianki). Czy nadawałby się do ostatniego, największego szlifu pod największy tłok(?) - Szerokość tulei mierzona na szyjce cylindra: 39mm - Szerokość nowego tłoka 40.50mm ![]() ![]() RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - romek - 11-01-2025 22:32:44 Wiesz, tak ciężko powiedzieć jak głębokie są te rysy ... RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Norweski Zomowiec - 11-01-2025 22:54:35 W Takim razie wezmę cylinder z tłokiem do warsztatu i na miejscu zapytam, czy coś uda zrobić RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - romek - 11-01-2025 23:36:30 No jak masz na miejscu to lux, u mnie to tylko wysyłkowo RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - arturwietnamczyk - 13-01-2025 02:22:47 Jeżeli tłok ma równe 40,5 mm ( pasowanie zrobić na 0,04 mm) to masz ponad 1,5 mm do szlifowania, czyli 0,77 mm na ściankę tuleji, po zdjęciach wydaję mi się że będzie to za mało aby rysa znikła. RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Dinozaur - 14-01-2025 14:19:28 Czesc, moim zdaniem - trzeba cylinder roztaczac [ na wytaczarce do tulei cylindrowych ] az rysy przestana byc widoczne i dopiero wtedy zmierzyc - jaki jest jej wewnetrzny wymiar ? Jesli nie przekroczy srednicy tloka naprawczego - to wtedy doszlifowac na dany wymiar i lepiej na '6 - 7 setek luzu', zeby uwzglednic 'puchniecie' tloka na skutek przegrzewania spalaniem dzisiejszej benzyny 95. Byl jeszcze przed wojna stosowany i dlugo po niej, w latach 50/60-tych taki przyrzad do 'speczania tlokow', glownie w Anglii: miniaturowe 'angielskie kolo' do walcowania plaszcza tloka, za pomoca ktorego mozna bylo tlok 'powiekszac o 2 szlify / 0,5 mm' niejako [ 99% mechanikow o tym nie wie dzisiaj ]. Po zastosowaniu tego 'powiekszenia tloka' - mozna bylo w silniku po szlifie cylindra nadal stosowac oryginalny - wygrzany w silniku tlok, ktory dzieki temu nie puchl przy docieraniu pozniej... Pozdrawiam. RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Maka_91 - 10-02-2025 00:46:36 (14-01-2025 14:19:28)Dinozaur napisał(a): Czesc, moim zdaniem - trzeba cylinder roztaczac [ na wytaczarce do tulei cylindrowych ] az rysy przestana byc widoczne i dopiero wtedy zmierzyc - jaki jest jej wewnetrzny wymiar ? Sory za odkop ale chciałbym znaleźć informacje o tym przyrządzie. Napiszesz coś więcej tutaj albo na pw? RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Trusek - 10-02-2025 20:36:25 Ja mam podobny problem, cylinder od 023 i rysa całkiem głęboka. Myślałem żeby najpierw napawać w tym miejscu a potem stoczyć. Myślicie, że można tak zrobić? RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Norweski Zomowiec - 10-02-2025 20:39:49 napawać? tuleja jest żeliwna... RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - tramwajarz - 10-02-2025 20:54:52 najtanszy cylek z tłokiem kosztuje 100zł,wiec nie wiem czy jest sens ładowania kasy w to RE: Cylinder - czy nadaje się do szlifu? - Maka_91 - 10-02-2025 21:30:10 Nie warto sie w to bawić. Zresztą jak już napisano tuleja jest z żeliwa, może i się da to napawać ale to też koszt i zabawa. Kup stary do szlifu albo nowy. Nieduże pieniądze |