Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flaming 1972 - szczegółowy opis przywracania świetności
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 142
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Flaming 1972 - szczegółowy opis przywracania świetności
Jako, że w temacie jest "szczegółowy opis" no to jedziemy.

Najpierw wziąłem się za koła. Stan początkowy jak widać poniżej.

   

Koła rozebrałem. Szprychy do wyrzucenia. Przód 190 mm, tył 184 mm. Nyple ładne, mosiężne, do odzysku, poszły do przepolerowania. Piasty rozebrane na elementy pierwsze, przesmarowane i ponownie złożone w całość. Przednia piasta bez oznaczeń, ale ośka sygnowana logo Romet. Piasta tylna sygnowana logo Romet bez rocznika, z plastikową zatyczką ułatwiającą smarowanie. Ośka tylnej piasty bez oznaczeń.

   

Sprzęgło kłowe z wałeczkami zintegrowane w całość z zębatką. Zamknięcie całego sprzęgła za pomocą stalowej obrączki. Sama zębatka z oznaczeniem ZT2-3 nakręcana gwintem prawym na sprzęgło, i blokowana kontrnakrętką z gwintem lewym. Ilość zębów - szesnaście.

   

Tylna oś złożona w całość i przesmarowana. Tutaj pojawił się pierwszy problem. Kiedyś ktoś wstawił nieodpowiednie łożysko (za duże?), które nierównomiernie wytarło prowadnicę kulek. Doprowadziło to do sytuacji, w której po założeniu prawidłowego łożyska, powstaje bicie całego sprzęgła (i zębatki) na boki. Podczas obracania się osi w piaście po prostu zębatka odchylała się od pionu. Podmiana z innego egzemplarza. Wytarty oryginał do śmieci. Tutaj problem drugi. Chciałem odzyskać zębatkę ale nie dałem rady odkręcić jej od sprzęgła. Zbyt dociśnięta, a samego sprzęgła nie ma jak zablokować w imadle. Zapisałem sobie na tablicy, aby w najbliższym czasie dorobić w przydomowej kuźni specjalny klucz do chwytania sprzęgła, bo takich egzemplarzy do rozebrania mam już kilka. Identyczną zębatkę pozyskałem z innego egzemplarza.

Stożek piasty (konus) zamykający oś od strony zębatki oryginalnie łożyskowany był swobodnymi kulkami. Tym razem było osiem kulek, choć ich prawidłowa ilość jest dla mnie do dziś zagadką. Zdarzały mi się piasty z różną ich ilością. Czy ktoś kiedyś je pogubił w trakcie serwisowania? Tego nie wiem. Najczęściej spotykałem się z ilością jedenastu kulek. Ja wstawiłem wianek z siedmioma kulkami, pozyskany z innego modelu. Kiedy stosowano swobodne kulki a kiedy wianki? Może ktoś wie? Wianek jest pewniejszy i łatwiejszy przy serwisowaniu.

   

Koła zostały zaplecione nowymi szprychami. Opony umyte. Okazało się, że jedna z nich posiadała jakieś nieładne przebarwienia, więc postanowiłem poszukać coś na podmiankę. I znalazłem. W kartonie z oponami z rozbiórki innych szrotów. Kompletnie o niej zapomniałem i wyskoczyła jako niespodzianka. Obecnie napompowałem 4 atmosfery w oba kółka i stoją. Czekam czy nic nie strzeli ani bokiem nie wylezie. W końcu to starocie i lepiej rozczarować się teraz niż w czasie jazdy.

   

Koła gotowe. Lubię od nich zaczynać, bo oprócz samego malowania, zajmują mi zawsze najwięcej pracy. Teraz przedłużony weekend i w przyszłym tygodniu biorę się za ramę.

/Zaz/ pytałeś co następnego do renowacji. Popatrzyłem dzisiaj na kandydatów i... sam nie wiem. Stoi tego sporo. Korci mnie Zbyszko, ale to nie będzie renowacja a raczej złożenie. Mam oryginalną ramę i koła w stanie fabrycznym, wszystko zawinięte jeszcze w papier. Pozostanie mi kompletowanie całości, a to już polowanie na OLX, więc może to potrwać. Chyba równolegle zacznę restaurować jakiś inny model. Na razie skupiam się na Flamingu.

/Romek/ Patyna to rodzaj powierzchni powstałej z czasem, posiadająca cechy szlachetne, zarówno wizualnie jak i chemicznie. Niestety rdza na moim Flamingu nie posiada żadnej z tych cech Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2024 20:58:13 przez wigryman.)
08-08-2024 20:53:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Flaming 1972 - szczegółowy opis przywracania świetności - wigryman - 08-08-2024 20:53:27




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
komar przetarty tłok i cz...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 22:09:54
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 10192
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:27:44
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 4915
Wagant z piwnicy i jego d...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 15:43:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 176
Kupię silnik 003 do komar...
Ostatni post: Korczas
08-04-2025 22:54:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: magos125
08-04-2025 22:47:00
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 24854
Pęknięty karter
Ostatni post: Norweski Zomowiec
08-04-2025 22:05:14
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 443
Powitaanie
Ostatni post: MacRoial
08-04-2025 17:07:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
08-04-2025 12:53:04
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 1628
Kupię kartery silnika 003...
Ostatni post: Korczas
07-04-2025 19:06:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
07-04-2025 13:46:59
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 3481
Cześć wszystkim!
Ostatni post: skiczek
07-04-2025 09:03:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 298
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
07-04-2025 05:00:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 627
Kupię mocowanie błotnika ...
Ostatni post: Korczas
06-04-2025 21:52:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
Ślizgająca kopka Romet Ko...
Ostatni post: Bob_Harley
06-04-2025 17:13:59
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 399
Problem z przeniesieniem ...
Ostatni post: Labores
06-04-2025 16:50:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 291

Reklama