Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 2350 z 1971 r.
Autor Wiadomość
wicher Offline
Nowy
*


Liczba postów: 60
Imię: Andrzej
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Komar 2350 z 1971 r.
Cóż na odpowiedź w sprawie nitów się nie doczekałem, więc po prostu zacząłem działać i wyszło zupełnie spoko, więcej miałem obaw niż chyba to było warte. Efekt zobaczycie na zdjęciach jak będę prezentował dalszy przebieg prac. Ale siodełko nie dziś. Dziś zrelacjonuję i postaram się pokazać na zdjęciach remont silnika, w końcu się zebrałem i go poskładałem.
Na początku muszę przyznać, że znalezienie silnika ZB4, który nie miałby nic ułamanego i był w przyzwoitym stanie, a do tego miał zgodne połówki i na dodatek był w rozsądnej cenie, nie było dla mnie takie łatwe. To co ludzie piszą, że sprzedają, a to co się wyjmuje z paczki w domu to zupełnie dwie różne sprawy. Chcąc kupić jeden silnik, lub same kartery, stałem się właścicielem dwóch i pół silnika co w sumie ostatecznie okazało się nie takie złe, szczególnie gdy zacząłem go składać i dobierać właściwe części.
Jak wspomniałem, zależy mi na odtworzeniu oryginalnego Komara 2350 z 1971 r. i mowy o kompromisach być nie mogło, także kartery musiały być ZB4 a nie jakieś późniejsze 003. Jak już wybrałem kartery mające zostać bazą silnika to wymontowałem z nich wszystko no i je umyłem. Użyłem do tego preparatu Dimer i uważam, że nie był to trafny wybór. Pierwsze zdjęcia pokazują stan aluminium po myciu. Stało się matowe a chciałem by było tylko czyste. Chciałem uniknąć polerki bo jak oddałem pokrywę sprzęgła do polerowania to nie byłem zadowolony z efektu. Silnik miał być tylko czysty.                    
Na szczęście tej metody oszczędziłem pokrywom bocznym jak i cylindrowi i głowicy. Udało mi się, moim zdaniem wybrać je całkiem ładne. Z tego co się orientuję to pokrywa zapłonu, dla tego rocznika i takiego silnika, ma mieć właśnie w przedniej części taki trójkąt z wybitą jedynką w środku -no gdyby ktoś miał wątpliwości, że to Jakość Pierwsza

               

Jak już rozwiązałem problem z czyszczeniem, widać będzie efekt na poniższych zdjęciach Big Grin i skompletowaniu wszystkich niezbędnych drobiazgów, czyli śrubek, nakrętek, zębatek i innych koniecznych gadżetów, rozpocząłem składanie "puzzli". Oparłem się na wiadomościach, które znalazłem tu, na Forum, w katalogach części oraz filmikach z Youtuba. Trzeba podejść, w szczególności do filmików z Youtuba z dużą rezerwą. Nie wszystkie silniki są takie same i nie we wszystkich likwidowanie luzów jest konieczne. Zresztą ciężko znaleźć dobrze nagrany, na którym byłoby dobrze widać wszystkie szczegóły co i jak poskładać. Prezentowane metody montażu również warto zweryfikować logicznym myśleniem bo montaż łożysk podgrzanych opalarką tak, że smar dymi to chyba jakieś, delikatnie mówiąc, głębokie nieporozumienie. Suma sumarum z kupki części udało mi się stworzyć jedną całość, ale wszystko po kolei, to nie było takie chop siup. Mam nadzieję, że następnym razem pójdzie mi szybciej, ale czy o tempo, czy o przyjemność tu chodzi? A frajdy miałem sporo.
Będę starał się pokazać każdy etap wraz z częściami w jego trakcie wykorzystywanymi, jednak zdaję sobie sprawę, że Wasze wprawne oko zauważy czasem na zdjęciach zdublowane części lub ich nadmiar, który ostatecznie nie zostanie wykorzystany. Wypakowałem wał i do dzieła na moim chaotycznym stole roboczym
                   

   
Co do samej metody montażu łożysk metodą "ciepło-zimno" to dużo się nasłuchałem o metodach z podgrzewaniem karterów czy łożysk opalarką, co grzać jak i do jakiej temperatury?? Nikt tego za bardzo nie wyjaśnia i bez doświadczenia to łatwo coś zepsuć, a jak pisałem to karterów trochę się naszukałem. No to zrobiłem to tak: kartery trzymałem w piekarniku i je podgrzałem (no nie do czerwoności ale były ciepłe), łożyska montowane w kartery trzymałem w zamrażalniku razem z wałem. Łożyska montowane na wał trzymałem w temp. pokojowej i zakładałem na zimny wał. Wał był Almotu (nie wynikało to z żadnego na nim napisu a jedynie z opisu aukcji) łożyska wcale jakoś łatwo nie weszły, wymagały delikatnego dobicia (chcecie chwalcie, chcecie krytykujcie - myślę, że to nie ostatni silnik w moim życiu więc cenne wskazówki Szanownych Kolegów na pewno wezmę pod uwagę)
Dalej zacząłem składać wszystko co idzie do środka. Na zdjęciach widać, że nie wymontowałem z karterów miedzianych tulejek. Tak, one zostały na swoich miejscach.
           
Ostatecznie wszystkie tryby widoczne na ostatnim zdjęciu jako zamontowane do lewego kartera, z uwagi na problemy z połączeniem dwóch połówek silnika po zamontowaniu wałka startera ostatecznie podczas montażu były zamontowane w lewym karterze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2022 00:29:16 przez wicher.)
07-01-2022 23:34:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wicher za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 10-02-2021, 21:29:49
RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021, 00:18:13
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021, 00:58:04
RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021, 11:23:02
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021, 11:23:26
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021, 21:58:43
Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021, 22:49:01
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 24-02-2021, 02:06:10
RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 24-02-2021, 09:42:56
RE: Komar 2350 z 1971 r. - romek - 03-03-2021, 19:20:23
RE: Komar 2350 z 1971 r. - bacablue - 03-03-2021, 22:10:23
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 08-05-2021, 23:05:25
RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 09-05-2021, 00:57:21
RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 09-05-2021, 02:00:51
Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 09-05-2021, 08:37:37
RE: Komar 2350 z 1971 r. - Stachu_ - 10-05-2021, 10:16:04
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 10-05-2021, 11:24:10
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 22-05-2021, 20:51:52
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 13-11-2021, 20:13:18
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 07-01-2022 23:34:46
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 08-01-2022, 00:40:44
RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 08-01-2022, 01:33:03
RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 08-01-2022, 01:34:28
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 09-01-2022, 17:30:50
RE: Komar 2350 z 1971 r. - romek - 08-01-2022, 20:26:09
RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 09-01-2022, 19:41:57
RE: Komar 2350 z 1971 r. - łogór 200 - 10-01-2022, 12:55:32
RE: Komar 2350 z 1971 r. - łogór 200 - 10-01-2022, 14:19:47
RE: Komar 2350 z 1971 r. - trzcinka - 10-01-2022, 16:13:52
RE: Komar 2350 z 1971 r. - łogór 200 - 10-01-2022, 17:27:34
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 30-01-2022, 02:45:34
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 30-01-2022, 12:07:17
RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 30-01-2022, 04:55:52
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 30-01-2022, 13:09:27
RE: Komar 2350 z 1971 r. - romek - 30-01-2022, 13:11:30
RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 30-01-2022, 13:13:34
Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 21-06-2022, 19:27:54




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:45:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 27
komar 2351
Ostatni post: Ogar202
Wczoraj 22:46:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 68
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 565
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 105
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:09:19
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 4949
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 194
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 171
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837074
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28412
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 300
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 857
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1719
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: usertm
09-06-2025 23:37:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 338
mój Romecik sie dusi
Ostatni post: Dinozaur
09-06-2025 23:20:05
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 409
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: romek
09-06-2025 20:09:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 193

Reklama