Komar 2350 z 1971 r. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Komar 2350 z 1971 r. (/showthread.php?tid=51726) |
Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 10-02-2021 21:29:49 Witajcie! Już jakiś czas temu wszedłem w posiadanie Komara, a właściwie dwóch, jeden z 1971 r. a drugi z 1975 r., oba to model 2350. Ten z 1975 r. jest dość kompletny ale na początek bardziej interesujący i w stanie zupełnie oryginalnym był ten z 1971 r., a właściwie te części jakie z niego miałem, zresztą sami zobaczycie bo to właśnie wrażeniami z remontu tego Komara chcę się z Wami podzielić. Zachęcam do komentowania, wytykania niedoróbek, fuszerek czy użycia nieodpowiednich części lub metod odnawiania, przed pozytywnymi komentarzami też się wzbraniać nie będę będą to dla mnie wskazówki do tego co można by zrobić lepiej w przyszłości i w tym i w następnych jednośladach. A więc do rzeczy! Piszę o Komarze 2350 a tak naprawdę to podjąłem się reanimacji motoroweru mając jedynie jego główne części, postaram się wszytko pokazać na załączanych zdjęciach. Na moje oko ktoś go kiedyś zajeździł i tak zostawił bez ulepszania, modernizowania czy dewastowania, brakujące części najprawdopodobniej poszły jako części zamienne do innej maszyny , jednak moim zdaniem to co zostało pozwalało na odbudowę na oryginalnych częściach. Fotorelacja poniżej [attachment=20624][attachment=20625][attachment=20626][attachment=20627] [attachment=20628][attachment=20629][attachment=20630][attachment=20631] a później przyszedł czas na wnikliwszą weryfikację i demontaż całości [attachment=20633][attachment=20634][attachment=20635][attachment=20636][attachment=20632] [attachment=20637][attachment=20638][attachment=20639] RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021 00:18:13 Bardzo fajna baza do remontu. Nie mieszaj części z innymi rocznikami. Po za stojakiem centralnym, reszta czesci jest delikatnie inna, choćby oslona łańcucha, skorupa lampy, czy tylny wahacz. Będę tu zaglądał. RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021 00:58:04 Bardzo się cieszę i zachęcam do odwiedzin bo już Joozku masz swój udział w odbudowie ale to wszytko w swoim czasie... Niestety ta widoczna na zdjęciach osłona łańcucha nie nadaje się do dalszego użytku ani odnowienia bo była na wysokości mocowania amortyzatora spawana i do krzywo. Korzystając z poruszonego zagadnienia osłony to chcę się upewnić co do różnic, do tego rocznika mają od wewnątrz zagięty do dołu górny rant, czy tak? A te późniejsze już tego zagięcia nie mają, tak? To jedyna różnica? RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021 11:23:02 Tak, osłona ma zawinięty do środka górny rant. Występowała w modelu 2330 i pierwszych 2350. Bez względu na jej stan - kupię, zdecydowanie RE: Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021 11:23:26 Widzę, że ten z 1971 ma tabliczkę ZZR jak mój (zmiana nazwy z ZZR na ZR Romet była w 1969 roku), więc to w pewnym sensie unikat - jeszcze 2 lata później stosowali stare tabliczki. Ciekawe czy również nabite numery są krzywo i słabo widoczne (szczególnie nr silnika). Czy numer typu 2350 masz nabity od razu, czy przerabiany z 2330? RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021 21:58:43 Numer ramy to 910463 a tabliczka jest z przeróbką 3 na 5 czyli pierwotnie była 2330 i w fabryce starto 3 i nabito 5. Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021 22:49:01 Tak samo jak u mnie. Prawie bliźniaki RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 24-02-2021 02:06:10 Jakie powinny być gumy podnóżków w tym roczniku? Z jakim napisem lub może bez? RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 24-02-2021 09:42:56 Jak na rocznik 71 to bez napisow, ale te wspolczesne repliki BGzGum Bydgoszcz będą pasowaly najbardziej. RE: Komar 2350 z 1971 r. - romek - 03-03-2021 19:20:23 Konkret projekt. Trzymam kciuki i czekam na wiecej relacji. RE: Komar 2350 z 1971 r. - bacablue - 03-03-2021 22:10:23 Szykuje się niezły projekt. Czekamy na więcej. RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 08-05-2021 23:05:25 A oto i ciąg dalszy... Dziś garść zdjęć elementów zdemontowanych z Komara i zdjęcia części z nich po renowacji (reszta części będzie widoczna na zdjęciach z montażu motoroweru - ale to już w następnym poście z relacją z remontu ) Elementy aluminiowe najpierw zostały wyszkiełkowane - i tu efekt oceniam na zadowalający, a później poddane zostały polerowaniu - i tu moim zdaniem efekt jest już dyskusyjny i chyba nie był to najlepszy pomysł ale cóż, stało się. Jak się już do bębnów pozaplatało szprychy i doszły obręcze to muszę przyznać, że całość moim zdaniem dała dobry efekt. Część elementów została poddana chromowaniu, a efekt widać na zdjęciach, chyba nieźle, nie? Na koniec koła - nic dodać nic ująć [attachment=20971][attachment=20972][attachment=20973][attachment=20974][attachment=20975] [attachment=20981][attachment=20982][attachment=20983][attachment=20984][attachment=20985] Te amortyzatory to z demontażu z mojego wraku a w ich miejsce pójdą amortyzatory z najlepszego źródła, czyli od Joozka tak samo jak na zdjęciu poniżej podnóżek kierowcy również Joozkowej produkcji [attachment=20986][attachment=20987][attachment=20988][attachment=20989] W następnej odsłonie już będzie lakier, fuszerka i powolne składanie RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 09-05-2021 00:57:21 Zanim go pomalujesz poskladaj w całość. Pospiech nie jest wskazany. Trzymam kciuki. RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 09-05-2021 02:00:51 Nieźle, a komar 2,to nie jest właśnie 2330? Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 09-05-2021 08:37:37 Dzwonek to chyba nie ZZR |