![]() |
Komar 2350 z 1971 r. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Komar 2350 z 1971 r. (/showthread.php?tid=51726) |
Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 10-02-2021 21:29:49 Witajcie! Już jakiś czas temu wszedłem w posiadanie Komara, a właściwie dwóch, jeden z 1971 r. a drugi z 1975 r., oba to model 2350. Ten z 1975 r. jest dość kompletny ale na początek bardziej interesujący i w stanie zupełnie oryginalnym był ten z 1971 r., a właściwie te części jakie z niego miałem, zresztą sami zobaczycie bo to właśnie wrażeniami z remontu tego Komara chcę się z Wami podzielić. Zachęcam do komentowania, wytykania niedoróbek, fuszerek czy użycia nieodpowiednich części lub metod odnawiania, przed pozytywnymi komentarzami też się wzbraniać nie będę ![]() A więc do rzeczy! Piszę o Komarze 2350 a tak naprawdę to podjąłem się reanimacji motoroweru mając jedynie jego główne części, postaram się wszytko pokazać na załączanych zdjęciach. Na moje oko ktoś go kiedyś zajeździł i tak zostawił bez ulepszania, modernizowania czy dewastowania, brakujące części najprawdopodobniej poszły jako części zamienne do innej maszyny , jednak moim zdaniem to co zostało pozwalało na odbudowę na oryginalnych częściach. Fotorelacja poniżej [attachment=20624][attachment=20625][attachment=20626][attachment=20627] [attachment=20628][attachment=20629][attachment=20630][attachment=20631] a później przyszedł czas na wnikliwszą weryfikację i demontaż całości [attachment=20633][attachment=20634][attachment=20635][attachment=20636][attachment=20632] [attachment=20637][attachment=20638][attachment=20639] RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021 00:18:13 Bardzo fajna baza do remontu. Nie mieszaj części z innymi rocznikami. Po za stojakiem centralnym, reszta czesci jest delikatnie inna, choćby oslona łańcucha, skorupa lampy, czy tylny wahacz. Będę tu zaglądał. RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021 00:58:04 Bardzo się cieszę i zachęcam do odwiedzin bo już Joozku masz swój udział w odbudowie ale to wszytko w swoim czasie... Niestety ta widoczna na zdjęciach osłona łańcucha nie nadaje się do dalszego użytku ani odnowienia bo była na wysokości mocowania amortyzatora spawana i do krzywo. Korzystając z poruszonego zagadnienia osłony to chcę się upewnić co do różnic, do tego rocznika mają od wewnątrz zagięty do dołu górny rant, czy tak? A te późniejsze już tego zagięcia nie mają, tak? To jedyna różnica? RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 11-02-2021 11:23:02 Tak, osłona ma zawinięty do środka górny rant. Występowała w modelu 2330 i pierwszych 2350. Bez względu na jej stan - kupię, zdecydowanie ![]() RE: Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021 11:23:26 Widzę, że ten z 1971 ma tabliczkę ZZR jak mój (zmiana nazwy z ZZR na ZR Romet była w 1969 roku), więc to w pewnym sensie unikat - jeszcze 2 lata później stosowali stare tabliczki. Ciekawe czy również nabite numery są krzywo i słabo widoczne (szczególnie nr silnika). Czy numer typu 2350 masz nabity od razu, czy przerabiany z 2330? RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 11-02-2021 21:58:43 Numer ramy to 910463 a tabliczka jest z przeróbką 3 na 5 czyli pierwotnie była 2330 i w fabryce starto 3 i nabito 5. Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 11-02-2021 22:49:01 Tak samo jak u mnie. Prawie bliźniaki RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 24-02-2021 02:06:10 Jakie powinny być gumy podnóżków w tym roczniku? Z jakim napisem lub może bez? RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 24-02-2021 09:42:56 Jak na rocznik 71 to bez napisow, ale te wspolczesne repliki BGzGum Bydgoszcz będą pasowaly najbardziej. RE: Komar 2350 z 1971 r. - romek - 03-03-2021 19:20:23 Konkret projekt. Trzymam kciuki i czekam na wiecej relacji. RE: Komar 2350 z 1971 r. - bacablue - 03-03-2021 22:10:23 Szykuje się niezły projekt. Czekamy na więcej. RE: Komar 2350 z 1971 r. - wicher - 08-05-2021 23:05:25 A oto i ciąg dalszy... Dziś garść zdjęć elementów zdemontowanych z Komara i zdjęcia części z nich po renowacji (reszta części będzie widoczna na zdjęciach z montażu motoroweru - ale to już w następnym poście z relacją z remontu ![]() Elementy aluminiowe najpierw zostały wyszkiełkowane - i tu efekt oceniam na zadowalający, a później poddane zostały polerowaniu - i tu moim zdaniem efekt jest już dyskusyjny i chyba nie był to najlepszy pomysł ale cóż, stało się. Jak się już do bębnów pozaplatało szprychy i doszły obręcze to muszę przyznać, że całość moim zdaniem dała dobry efekt. Część elementów została poddana chromowaniu, a efekt widać na zdjęciach, chyba nieźle, nie? Na koniec koła - nic dodać nic ująć ![]() [attachment=20971][attachment=20972][attachment=20973][attachment=20974][attachment=20975] [attachment=20981][attachment=20982][attachment=20983][attachment=20984][attachment=20985] Te amortyzatory to z demontażu z mojego wraku a w ich miejsce pójdą amortyzatory z najlepszego źródła, czyli od Joozka ![]() ![]() [attachment=20986][attachment=20987][attachment=20988][attachment=20989] W następnej odsłonie już będzie lakier, fuszerka i powolne składanie RE: Komar 2350 z 1971 r. - joozek - 09-05-2021 00:57:21 Zanim go pomalujesz poskladaj w całość. Pospiech nie jest wskazany. Trzymam kciuki. RE: Komar 2350 z 1971 r. - Debesta - 09-05-2021 02:00:51 Nieźle, a komar 2,to nie jest właśnie 2330? Komar 2350 z 1971 r. - wojakrob - 09-05-2021 08:37:37 Dzwonek to chyba nie ZZR |