Cześć!
Planowałem kolejną aktualizację tym razem w wątku o Prototypiku, ale proza życia i inne korona-psikusy znów pozmieniały "plany".
A że jest się czym pochwalić i tym samym - dać jakiś znak, że projekty nie stoją - jeszcze tutaj. Głównym powodem jest zakup, który nieco przeszedł moje oczekiwania - błotnik przedni chromowany - do T-1, prawdopodobnie z 75-go roku. Metryka z resztą nie jest ważna - ważne, że będzie pasował do Repliki.
No i oczywiście jego stan. Sami z resztą zobaczcie:
Naprawdę ładny chrom, biorąc pod uwagę rzecz jasna, że błotnik liczy sobie niemal pół wieku.
Jakiś czas temu zainspirowały mnie słowa, jakie joozek napisał w wątku o DKW - oldtimerze, ze znakiem zapytania - że musi być baza, dusza...
Tam ten znak zapytania jest nie bez przyczyny, jak i pojęcie duszy będzie nieco inne - tu natomiast, przy Replice sprawy mają się inaczej:
Ciężko, aby motocykl miał duszę, skoro de facto jest to... ulep. Może nie taki zwyczajny, niemniej - "przez wielu ojców" tworzony. Dlatego właśnie walczę o części z epoki, w jak najlepszym stanie, które jak najmniej chciałbym "ruszać", aby chociaż oddać "ducha" tamtych czasów. Tyczy się to w sposób specyficzny właśnie tego projektu - widzieliśmy bowiem raptem kilka zdjęć TS'a, czy może jego konceptu z podniesionym błotnikiem - tak bardzo niepotrzebnego, że już w "seryjnych" modelach dopuszczono się unifikacji z T-1, a potem to wiemy - szybkie "wygaszenie" oraz konsekwentne obdzieranie ze wszystkiego, co "lux" całej linii "turystycznego, typu pierwszego"...
Takimi "luxami" były między innymi wszelkie "zbędne" chromy, tak jak ten błotnik. I nie ma sprawy - mogę dobrać jakiś z Komara, przygotować go i pochromować na nowo, myślałem o tym. Ale jednocześnie polowałem na oryginalny, w dobrym stanie. Podobnie jak obserwuję aukcję z licznikami wyglądającymi jak "nówki" - tu z resztą fajny przykład, może ktoś nawet się skusi: https://allegrolokalnie.pl/oferta/nowy-o...mar-75-rok
Sęk w tym, że nie mam pojęcia, jak mógł on przetrwać w takim stanie. Raczej mimo wszystko by pożółkł, to 45 lat... Dlatego w moim prototypie znajdzie się taki "autentyczny", dzięki Szatkowi - z kubkiem "tylko" oznaczonym jako 74. rok - sam "zegar" jest rok młodszy...
Może to głupie, może na wyrost, ale bez takich elementów to byłby w zasadzie niemal "nowy" motorower. Takim ma być - może być - wspomniany Prototypik 50-TS-3...
Ten jednak nie ma tyle, co "powstać na podstawie zdjęć" - chciałbym, aby trochę z nich "wyszedł". Dlatego też drążę jego historię - ta cała detektywistyczna debata o naklejkach i samych okolicznościach powstawania również mnie do tego zachęciły - znów się przez to rozpisałem, ale to ważne
Wracając do błotnika jeszcze, po tym całym wywodzie - kosztował "jedyne" 159 PLN - choć na zewnątrz na prawdę niczego sobie, to jednak czas odcisnął piętno:
Tak się prezentuje wewnętrzna strona. I tak uważam, że nieźle jak na szmat czasu, ale coś trzeba z tym zrobić: zahamować korozję, zabezpieczyć... Tu proszę Was o pomoc, najlepsze sprawdzone sposoby. polskahonda - czytałem temat o Rysiu i Twoim patencie na chromy - masz jakieś sugestie? Macie - bo zapraszam wszystkich do dyskusji!
Zakupiłem jeszcze zestaw tulejek do zawieszenia właśnie "starego typu" - na wszelki wypadek, bo dalej nie wiem co mi pokaże moje po rozebraniu... Są tam także nówki gumki - mocowania zbiornika - jeszcze dostępne u Nova_Motors - z resztą wszystko u nich nabyłem. Listę kończy biała nakrętka schowka narzędziowego - to akurat detal do Jubilata - on jest jako jedyny aktualnie "pod ręką" i może się za niego na dniach wezmę
I jeszcze jedno.
Odpukać - po licznych wysłanych zapytaniach (bez odpowiedzi) odnośnie wykonania elementów wydechu (których makiety wykonał seler1500) - znalazłem fachowca i to w Szczecinie, co więcej - rozumie istotę sprawy i jak się okazało - zna [z Instagrama] mniej więcej moje poczynania. Jesteśmy umówieni na rozmowę na żywo odnośnie budowy wydechów - trzymajcie kciuki
Pozdro600!
01-04-2021 19:38:03
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. Szatek (04-02-2021)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.