Dzień dobry wszystkim.
Co mogę, to obserwuję u Was, bo nie ukrywam, że też mam sentyment do polskich jednośladów. Zanim poproszę Was pomoc… to się przedstawię (w dziale „powitalnia” już to zrobiłem
Aktualnie mam na stanie (i wszystkie jeżdżą): Popularny, Ambasador, Syrena (?), Goplana, Jagna, Flaming, Wigry 3, Mistral, Wagant Sport (edycja na igrzyska w Montrealu). No i kilka jeszcze czeka na remont.
A teraz pytania
Wpadł mi w ręce Huragan (ZZR sądząc po nitach od emblematu), który ktoś przerabiał na rower miejski . Prosta kierownica, wyprostowane klamki (!), stopka, błotniki czechosłowackie… co zrobić
Ale… osprzęt ma Compagnolo: tylna przerzutka, dwie manetki, dwie piasty i zaciski (Campagnolo Record).
Przednia przerzutka Simplex (ale chyba też z epoki).
Mostek: Cinelli, ale stery już Campagnolo.
Siodełko: Brooks.
Hamulce: ZZR,
Korba: ZZR, a pedały jakieś dziwne.
No i coś mi się nie zgadza.
Czy Huragany były wyposażane w Campagnolo, Cinelli? Słyszałem o Jaguarach (np. Special), ale Huragan?
Na ramie zachowała się też srebrna naklejka: „Exported by UNIVERSAL Made in Poland”.
Huragany, które znam z „obrazków” miały przednią przerzutkę z „wajchą”.
Ten ma dwie manetki z Campagnolo i chyba nie ma śladu po dospawanym na fabrycznie na ramie mocowaniu do pojedynczej manetki (takie coś mam w innej ramie od Huragana).
Nie wiem, czy to mógł być osprzęt „firmowy”, czy ktoś we własnym zakresie podrasował ten rower.
Podpowiecie jak to było z Huraganami z osprzętem Campagnolo i Cinelli?