Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #44
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Cieszę się, że pytasz Smile No to po kolei:
Tłumik jest prototypem - tą wklęsłą "łezkę" wyrysowałem na podstawie zdjęć i wymiarów od Ciebie, a następnie powoli i delikatnie wyklepałem. Jednak okazuje się, że bez podkładu (mowa o jakimś płaskim z jednej strony, a z drugiej najlepiej o kształcie wydechu - jego stożka - drewienku od wewnętrznej strony tłumika, na którym rozklepywałbym blachę) - jak delikatny i skrupulatny byś nie był - porobią się "kratery" i dołki, a powierzchnia nie będzie płaska... I o ile w każdej innej sytuacji bym to olał i wykonał choćby cynowanie - szlif i po sprawie, ale to jest wydech Smile i nawet moja łydka wie, że potrafi się nieźle nagrzać Smile
Z resztą w wątku o TS-3 pokazywałem chyba z tego jakąś relację.
Tak czy siak - albo trzeba by wykonać jakąś podkładę aby to ładnie wyklepać (myślę, że to mimo wszystko wykonalne), albo podejść do tego tak jak chciałem z początku - wyciąć tą "łezkę" i wstawić w to miejsce odpowiednio dopasowaną i zagiętą, ale płaską blachę. Tylko jak to zwykle z Rometem bywa - grubość blachy z której wykonany jest tłumik można porównać do grubości plasterków sera mierzwiowego... bez TIGa się raczej nie obędzie.
Standardowy tłumik z TJ nie da się w ogóle zamontować, nawet po ściągnięciu pokryw schowka - to wklęśnięcie jest niezbędne.
Osłona temperaturowa jest oczywiście zamiennikiem (docelowo będzie oczywiście tłoczona - z rantem), zamocowana tymczasowo (załóż - zdejmij... ehh Smile ) i także prowizorycznie zamocowana - narzynką M5 zrobiłem w odpowiednich miejscach otworki i delikatnie wkręciłem takież śruby - docelowo jednak wykonam takie same blaszki mocujące jak w oryginale, ale jeżeli komuś mniej zależy na oryginalnym rozwiązaniu, to myślę, że moja prowizorka, jeśli ją oczywiście odpowiednio odprowizorkować - albo wykonać w tych miejscach jakieś wzmocnienia i solidniej wówczas nagwintować choćby M6 (nie zapominając o uszczelnieniu!), albo na "bezczela" wsmarkać tam nakrętki - myślę, że zda to egzamin. Pamiętać należy za to, żeby ustalić odpowiedni kąt pod jakim będą docelowe szpilki, na których posadzimy osłonę, "patrzały". Żeby uniknąć sytuacji, w której zwymiarowaliśmy sobie wszystko elegancko na tłumiku, wkręcamy szpilki, a tymczasem nie można założyć osłony, bo nie pasuje rozstaw Wink
Dolny wspornik tłumika jest wygięty póki co tylko w miejscu otworu na mocowanie do osi wahacza (jak w oryginale) tak, by móc poprawnie ustalić położenie (w tym wypadku "odsunąć" go od motoroweru) wydechu. Nie wykonywałem póki co innych zagięć. Z tym biegnącym po obwodzie mocowania nie powinno być większego problemu - po prostu bez odpowiednich narzędzi się za to nie zabierałem, no i prototypowo zastosowałem grubszą blachę... Problem będzie z tym przetłoczeniem po środku - jeśli ma być jak w oryginale to trzeba to po prostu wytłoczyć i koniec. A to oznacza stworzenie matryc, ale oczywiście jest to wykonalne. No i przy tym rozwiązaniu za jednym zamachem wytłoczymy zagięcie rantu - pozostanie nam tylko zagięcie, które wywija się na tłumik i jest tam też z nim zgrzane - ja póki co do przymiaru przynitowałem mój wspornik do rantu tłumika, żeby móc łatwo dokonywać korekt położenia.
Można też oczywiście tu oszukać i przylutować odpowiednich rozmiarów blaszkę i wyprowadzić ją tak, aby udawała "wypchniętą" część przetłoczenia - wewnętrzna strona jest mało widoczna. Czego mi niestety zrobić raczej nie wolno Smile
Górny wspornik był niegdyś wspornikiem przedniego błotnika z 205-tki Smile rozciąłem go i złożyłem na zakład, aby również ten element połączyć tymczasowo nitem (korekty, przymiarki... bla bla bla), ale myślę, że docelowy będzie miał z tą konstrukcją wiele wspólnego - oczywiście nie ma wtedy mowy o żadnym łączeniu na zakład.


10-04-2020 16:49:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę! - Jorginsson - 10-04-2020 16:49:04




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 493
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 286

Reklama