Prototypowy silnik Charta "310"
|
Autor |
Wiadomość |
szczygieł
Nowy

Liczba postów: 14
Imię: Mateusz
Skąd: Mińsk Maz
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
(03-11-2018 11:33:39)Motorowerzystka napisał(a): Zastanawia mnie to czy to silnik prototypowy przed czy po skonstruowaniu tego 027, którego znamy z Charta... Jeśli przed, to dlaczego porzucili ten projekt? Czyżby mógłby być zbyt dobry i obecna władza nie pozwoliłaby na udany i bezawaryjny silnik (jeśli taki był)... Jeśli zagłebić się w historię prl to nawet miałoby to sens. Ale to tylko moja teoria 
Te silniki to wersje przedprodukcyjne. Potwierdzają to dokumenty, materiały prasowe i daty, oraz odlewy - więc to nie podlega dyskusji
(03-11-2018 20:32:50)JGNZM napisał(a): Przecież to to samo co seryjne 027 tylko, że w prototypowej formie, z innym sprzęgłem, okrągłymi karterami i ogólnie kilkoma innymi szczegółami.
Mówiłem to już wiele razy, środek pochodzi na bank z jakiegoś Minarelli, sprzęgło późniejszej wersji (seryjnej) również jest z jednego z Minarelli. Polecam popatrzeć na serię P 
Tak są te podobieństwa. Dzięki zdjęciom Maćka mamy teraz obraz sytuacji potwierdzający teorię iż jest to kopia już istniejącego wtedy rozwiązania. Od siebie dodam iż sprzęgło jest niemalże identyczne do ogólnie znanego minarelli AM6 (poza napędem kosza).
Jako ciekawostkę powiem, że silnik Maćka 001 posiada inna skrzynie biegów niż silnik 002. Liczba przełożeń się zgadza (3 biegi) natomiast rozwiązanie wybieraka jest już całkiem inne. Tak samo jak przesuwka drugiego biegu - u mnie jest rozwiązanie bliżej seryjnego czyli zazębianie poprzez okrągłe bolce, a u Maćka tak jak każdy widzi poprzez wystające zęby.
Więc widać że eksperymentowali. Mamy teorię spiskową iż silnik 001 posiada skrzynie generalnie od czegoś, co już istniało... ale to tylko teoria.
(04-11-2018 13:35:32)seler1500 napisał(a): Skrzynia z Hondy CD50/70
Być może. Musiałbym zobaczyć jakieś zdjęcie tej skrzyni ale jak widać coś jest na rzeczy. Seler - dzięki za zmoderowanie tych zdjęć.
(04-11-2018 14:50:37)skinder napisał(a): Od początku obserwuje temat i mega sprawa, że ktoś kto ma taki silnik tak chętnie dzieli się wiedzą i pokazuje co i jak. Jednak niektóre komentarze jak tu czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Skrzynia wygląda na chartowską, jedyna zauważalna różnica między tą z prototypu a tym co znamy to inny kształt kłów (przedostatnie zdjęcie). Z pewnością jest to kopia czegoś, szkoda tylko że wymiarami z niczym innym nie gra i nie da się zamiennie czegoś wrzucić, przynajmniej mi nie udało się nic znaleźć. Po co dokumentacja do stworzenia projektu ? Spokojnie można to zrobić ze zdjęć albo skanu 3d i po sprawie, zresztą, co tak naprawdę ten silnik w postaci 3d by zmienił ?
P.S. Gdybyście składali te silniki i potrzebowali uszczelek skontaktujcie się, sfabrykujemy fajny zestaw 
Cieszymy się z Maćkiem że ten wątek 'żyje' i na pewno doprowadzimy sprawy do końca. Jeden z nich będzie jeździł a drugi czas pokaże ale też jest duża szansa  Fajnie, że jest tutaj dużo osób które mają jakieś celne uwagi i spostrzeżenia.
Odnośnie uszczelek to dzięki, jakby coś dam znać aczkolwiek już prawie stworzyłem dwa komplety do wspomnianych silników  Mam tylko problem z uszczelką pod głowicę (wiem simson ma taką samą) ale jak ktoś ma dojście do nowych z prl do 027 to proszę na priv.
Podam ciekawostkę że uszczelka pod króciec gaźnika nie pasuje od seryjnego 027 (inna średnica szpilek mocujących, oraz inny rozstaw owych szpilek)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018 22:42:40 przez szczygieł.)
|
|
04-11-2018 22:35:01 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Prototypowy silnik Charta "310" - szczygieł - 04-11-2018 22:35:01
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|