Prototypowy silnik Charta "310" - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Informacje, zdjęcia, ciekawostki (/forumdisplay.php?fid=44) +--- Wątek: Prototypowy silnik Charta "310" (/showthread.php?tid=42434) |
Prototypowy silnik Charta "310" - Kanilox - 19-12-2016 21:22:58 RE: Prototypowy silnik Charta "310" - rafi555 - 19-12-2016 21:31:59 lol nie wierzyłem że do ciebie dotrze! teraz zwymiaruj wszystkie części jak by byłą jakaś awaria RE: Prototypowy silnik Charta "310" - nie_mientki - 19-12-2016 21:33:27 Ja myślałem ze ten silnik istnieje na prawdę, a to tylko legenda:-o RE: Prototypowy silnik Charta "310" - krystian276 - 19-12-2016 21:44:13 Ile to ma biegów? RE: Prototypowy silnik Charta "310" - JGNZM - 19-12-2016 21:45:22 Brak jednej z cewek świetlnych. Czyli planowali pewnie zwykłą żarówkę 15W. Kółko wybieraka jakby na 4 biegi. Komora spalania raczej taka sama jak w normalnym 027, kanały wydają się być ciut większe (wydechowy). I bardzo dziwny wycisk sprzęgła :/ RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Kanilox - 19-12-2016 21:46:59 (19-12-2016 21:44:13)krystian276 napisał(a): Ile to ma biegów?3 RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Szatek - 19-12-2016 21:56:54 Zazdroszczę Ciekawe co na to zazikupl (jeśli wie, że kupiłeś ten silnik) Ale dziwne że ma tylko 3 biegi. Wychodzi na to, że nie wszystkie prototypowe silniki miały 4 Jakie masz plany co do tego silnika? Będziesz go dalej rozbierał? Zamierzasz go uruchomić? RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Simon - 19-12-2016 22:39:18 Może jakieś muzeum motoryzacji by odkupiło RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Supryk - 19-12-2016 22:40:27 Wybierak biegów w silnikach od motorydwanów wygląda (chyba) tak samo, jutro poszukam i dam foto, więc pewnie wodzik jest do kompletu i biegi są w schemacie 0123. Jakie braki? Brak koła zębatego o którym byla mowa? Jakie spostrzeżenia? Gratulacje RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Stachu.G - 19-12-2016 23:00:51 Te sprzęgło w ogóle jest kompletne i działa? W deklu widać jakiś mechanizm ale nie wystaje żadna dźwignia? Jest kosz? Czy może kombinowali z jakimś półautomatem. RE: Prototypowy silnik Charta "310" - JGNZM - 19-12-2016 23:22:51 Słyszałem, że ten silnik trafił do serwisu i być może sprzęgło padło i przez to go nie ma a mechanizm jest niekompletny. Widać, że jedyną opcją jest wkręcenie linki bądź jakiejś dźwigni od góry karteru. RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Kanilox - 19-12-2016 23:42:42 (19-12-2016 21:56:54)Szatek napisał(a): Ale dziwne że ma tylko 3 biegi. Wychodzi na to, że nie wszystkie prototypowe silniki miały 4Szczerze to nie jestem na 100% pewny czy 3 czy 4 biegi, niby jak się przełącza to jest 1, luz, 2, luz, 3 i jak jeszcze raz do góry to jakby się wbijało coś ale kręci się, na oko nie rozpoznam czy zmieniła się prędkość i po samym tym powiedział bym na 80% że to 4b, ale jest otwór w karterze w którym widać skrzynie i z tego co tam widzę to tą tylko 3 pary zębatek. Plany to jeszcze nie wiem, fajnie było by odtworzyć motorower ale nie wiem. Uruchomić może być ciężko bo nie ma sprzęgła. (19-12-2016 22:40:27)Supryk napisał(a): Wybierak biegów w silnikach od motorydwanów wygląda (chyba) tak samo, jutro poszukam i dam foto, więc pewnie wodzik jest do kompletu i biegi są w schemacie 0123.Biegi jak już to 10203- Nie ma sprzęgła, całego kosza a ta zębatka jest. (19-12-2016 23:00:51)Stachu.G napisał(a): Te sprzęgło w ogóle jest kompletne i działa? W deklu widać jakiś mechanizm ale nie wystaje żadna dźwignia? Jest kosz? Czy może kombinowali z jakimś półautomatem.Nie ma całego kosza sprzęgłowego. Dźwignia jest wewnątrz dekla ale jak ten mechanizm działa to nie wiem. Półautomat to to nie był na pewno. A i z tego co wynika z numerów silnika to jest to silnik 027, wyprodukowany w 1984r i jest to 2 prototyp, te projekty które wcześniej wrzuciłem dotyczyły prototypu 4, ciekawe czym się różniły. RE: Prototypowy silnik Charta "310" - JGNZM - 20-12-2016 01:37:03 Tamten na pewno miał inną komorę spalania, czyli większy stopień sprężania. Przynajmniej tak widzę. I na pewno miał 3 biegi. Reszta raczej ta sama. Dość ciekawe jest to, że instalacja elektryczna która jest na internecie i chyba w każdej książce pochodzi właśnie z prototypu, bo to jednak nie jest błąd, że tam zaznaczono tylko jedną cewkę świetlną. Widocznie uznali że nie ma to większego znaczenia więc do druku dali wersję jednocewkową RE: Prototypowy silnik Charta "310" - Kanilox - 20-12-2016 02:03:55 Tak sobie myślę że można by może napisać co nie co na facebookowym profilu chłopcyrometowcy.pl, tak mało się tam ostatnio dzieje. RE: Prototypowy silnik Charta "310" - krystian276 - 20-12-2016 19:33:02 Mechanizm wycisku sprzęgła wygląda jak zmieniona wersja ślimaka sprzęgła z wski 125 Ciągniesz linką, a ślimak sie wypycha i naciska na docisk sprzęgła Ten silnik jest tak ciekawy |