Prototypowy silnik Charta "310"
|
Autor |
Wiadomość |
zazikupl
Nowy

Liczba postów: 23
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
(04-11-2018 13:24:14)stqc napisał(a): Skrzynia inna niż w oficjalnej wersji 027 prawda? I 3biegi z tego co widzę prawda.
Tak biegi są 3
(04-11-2018 14:50:37)skinder napisał(a): Od początku obserwuje temat i mega sprawa, że ktoś kto ma taki silnik tak chętnie dzieli się wiedzą i pokazuje co i jak. Jednak niektóre komentarze jak tu czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Skrzynia wygląda na chartowską, jedyna zauważalna różnica między tą z prototypu a tym co znamy to inny kształt kłów (przedostatnie zdjęcie). Z pewnością jest to kopia czegoś, szkoda tylko że wymiarami z niczym innym nie gra i nie da się zamiennie czegoś wrzucić, przynajmniej mi nie udało się nic znaleźć. Po co dokumentacja do stworzenia projektu ? Spokojnie można to zrobić ze zdjęć albo skanu 3d i po sprawie, zresztą, co tak naprawdę ten silnik w postaci 3d by zmienił ?
P.S. Gdybyście składali te silniki i potrzebowali uszczelek skontaktujcie się, sfabrykujemy fajny zestaw 
Świetnie, że masz taka mozliwość  Rozbierając ten silnik starałem się nie uszkodzić żadnej z uszczelek i udało mi się to. Postaram się je do końca ładnie odkleić od przylgni i możliwe, że poproszę Cię o pomoc w dorobieniu kilku kompletów. Szczygieł pewnie tez nie pogardzi
(04-11-2018 16:03:22)JGNZM napisał(a): brak simeringu wałka kosy,
Śmiem twierdzić, że sprzęgła kłowe 1b są okragłe jak w seryjnym 027. Czy właściciel silnika to potwierdzi?
A przy okazji, skoro zastosowano inne sprzęgła na 3b to skrzynia musi mieć inne wymiary, bo nie widać wycięć na kły w kole zębatym 3b. Przydałoby się mieć wiecej zdjęć, żeby to ocenić.
Poza tym brak regulacji krzywki na jej kółku powodował, że skrzynia mogła sprawiać problemy. Myślę, że po doświadczeniach z prototypem zdecydowano się na wprowadzenie takiej formy krzywki i jej kółka, jaką znamy z seryjnego 027. Myślę, że miało to sens, biorąc pod uwagę spore luzy na tej skrzyni, które są czymś częstym, wypracowanie zabieraka, krzywki itp.
Krzywka ma inny typ łożyska, zastosowano tutaj łożysko ślizgowe zamiast kulkowego tocznego.
Kolejną rzeczą, którą zauważyłem jest (analiza zdjęcia) brak możliwości wymiany koła zębatego 3 biegu na wałku pośrednim.
Osłona sprężyny rozrusznika jest bez segera z tego co widzę, co sugeruje, że opiera się ona na ściance karteru?
Komora korbowa i wał wyglądają na identyczny z seryjnym 027.
Simmering wałka kosy jest w silniku tak samo jak w seryjnym 027.
Kły w kole zębatym 3b faktycznie są okrągłe
Osłona sprężyny wałka rozrusznika faktycznie opiera się jedynie na ściance karteru.
(04-11-2018 16:17:45)Lagoon napisał(a): Fajnie, że udało się znaleźć te silniki i trafiły w odpowiednie ręce, bo chyba większych zapaleńców od Was to nie ma. Z niecierpliwością czekam na dalsze postępy z Chartem 310, no i mógłbyś Zazik napisać jak wygląda sytuacja, co masz, czego brakuje itp. O ile to oczywiście nie tajemnica. Macie się, Panowie, czym pochwalić, zatem zapraszamy do zaprezentowania Waszych Chartów 
Co miałeś na myśli, co mam a czego brakuje? Chodzi o składanie motoroweru 310??
Dokładne zdjęcia skrzyni biegów zrobię i dodam we wtorek wieczorem gdyż wtedy ułożę ją na stole. Spróbuję wygrzebać seryjna skrzynię 027 i położę ją obok tak aby różnice można było dostrzec gołym okiem.
|
|
04-11-2018 22:03:26 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Prototypowy silnik Charta "310" - zazikupl - 04-11-2018 22:03:26
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|