Prototypowy silnik Charta "310"
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
Różnic jest kilka. Sprzęgła kłowe (zarys prostokątny/trapezowy zamiast okrągłego), całkiem inna budowa krzywki (chyba niewymienne i nie regulowane koło krzywki), inna budowa blokady sprężyny rozrusznika, brak simeringu wałka kosy, połączone gumy zawieszenia silnika (w seryjnym 027 są mniejsze, dwuczęściowe). Ale ale...
Śmiem twierdzić, że sprzęgła kłowe 1b są okragłe jak w seryjnym 027. Czy właściciel silnika to potwierdzi?
A przy okazji, skoro zastosowano inne sprzęgła na 3b to skrzynia musi mieć inne wymiary, bo nie widać wycięć na kły w kole zębatym 3b. Przydałoby się mieć wiecej zdjęć, żeby to ocenić.
Poza tym brak regulacji krzywki na jej kółku powodował, że skrzynia mogła sprawiać problemy. Myślę, że po doświadczeniach z prototypem zdecydowano się na wprowadzenie takiej formy krzywki i jej kółka, jaką znamy z seryjnego 027. Myślę, że miało to sens, biorąc pod uwagę spore luzy na tej skrzyni, które są czymś częstym, wypracowanie zabieraka, krzywki itp.
Krzywka ma inny typ łożyska, zastosowano tutaj łożysko ślizgowe zamiast kulkowego tocznego.
Kolejną rzeczą, którą zauważyłem jest (analiza zdjęcia) brak możliwości wymiany koła zębatego 3 biegu na wałku pośrednim.
Osłona sprężyny rozrusznika jest bez segera z tego co widzę, co sugeruje, że opiera się ona na ściance karteru?
Komora korbowa i wał wyglądają na identyczny z seryjnym 027.
 Romet Charteł bogiem mym
 Romet Traper nałogiem mym
 CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik 
|
|
04-11-2018 16:03:22 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Prototypowy silnik Charta "310" - JGNZM - 04-11-2018 16:03:22
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|