Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #1
139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy
Hej!
Mam teraz silnik 139fmb, 72 cm3. Skrzyni biegów sprawna, kartery do pospawania ale to inny temat.
Jakie zmiany w silniku muszę dokonać zmieniając pojemność na 110 cm3?
Wiem, że wał, cylinder, głowica, tłok, szpilki - dłuższe, łańcuszek rozrządu - 84 ogniwa (w sumie to cały rozrząd). A co ze sprzęgłem, da radę?
Jak ze sprzęgłem 3 tarczowym od crossów 125 - podejdzie, wrzucał ktoś takie sprzęgło?
Poza tym na pewno konieczna będzie chłodnica oleju, którą z dostępnych wybrać (są 2 typy chłodnic, adapter zostawmy na razie w spokoju)?
Skrzynia biegów - legenda głosi, że 50, 70 jaki 110 cm3 mają tę samą skrzynię - prawda to?
Gaźnik - PZ19, PZ22 czy PZ26? Chciałbym zejść ze spalaniem poniżej 3 litrów, ale w sumie mocniejszego silnika nie trzeba tak żyłować, więc nie wiem, jak z tym gaźnikiem.
Jeśli chodzi o mocowania silnika to wykorzystuję wszystkie możliwe mocowania (dwa dolne, tylne i górne).
Kolejna sprawa, pompa oleju - seryjna daje radę? Mam zamiar tylko wymienić na nową, dla świętego spokoju, chyba, że 110 miały już inne pompy.
Łańcuszek rozrządu - chinol da radę, czy zainwestować w DID-a albo inny markowy?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2018 21:41:04 przez seler1500.)
14-09-2018 18:45:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
139FMB - zmiana pojemności z 72cm3 na 110 cm3 i towarzyszące tej zmianie problemy - seler1500 - 14-09-2018 18:45:02




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 15:35:45
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2017
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 186
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 89
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97399
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32695
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 169
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 99
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15340
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1549
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4039
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 220
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 199

Reklama