Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
(01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a):  pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile

Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty.

(03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a):  Większe tarcie i bardziej się grzeje

W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać".

(03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a):  Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.

Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna.

(03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa

A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok.

Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach.



Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
03-05-2018 19:22:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Quake96 - 03-05-2018 19:22:00




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 01:30:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 67
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:30:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 244
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 22:50:59
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 83
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:30:30
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 2120
Napęd licznika ogar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:55:37
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 785
Romet Ogar 202 - Docieran...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 12:29:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 19390
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 02:56:06
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2044
Jaki kod lakieru
Ostatni post: Bober
21-04-2025 22:18:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 124
Komar 2350 - sygnał dźwię...
Ostatni post: romek
21-04-2025 18:35:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5846
Tuning Rometa Pony M3
Ostatni post: grz3513k
21-04-2025 16:19:37
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 185
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
21-04-2025 15:11:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2205
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: romett1
21-04-2025 12:14:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Szukam mechnika do Dniepr...
Ostatni post: Dnieprewo80
20-04-2025 21:52:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Metalik wiśnia/bordowy w ...
Ostatni post: Macias123
20-04-2025 17:15:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 109
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
20-04-2025 16:55:03
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1241

Reklama