Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,775
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
(01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a):  pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile

Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty.

(03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a):  Większe tarcie i bardziej się grzeje

W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać".

(03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a):  Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.

Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna.

(03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa

A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok.

Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach.



Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
03-05-2018 19:22:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Quake96 - 03-05-2018 19:22:00




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
zderzak startera
Ostatni post: składakowcy
Dzisiaj 00:26:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:02:26
» Odpowiedzi: 180
» Wyświetleń: 9674
Skrzynia biegów Jawa 50
Ostatni post: Jakub
Wczoraj 21:54:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: jedrzejmodelski
Wczoraj 21:27:59
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 131
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
Wczoraj 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Jakub
Wczoraj 13:41:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 833
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: TobiaszDymek
Wczoraj 12:41:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 90
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
Wczoraj 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Zatarty S38
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 00:19:31
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2247
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Maka_91
26-07-2025 23:27:16
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 495
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: Maka_91
26-07-2025 23:23:25
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 567
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
26-07-2025 23:17:44
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1610
Remont
Ostatni post: Maka_91
26-07-2025 23:00:17
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2051
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Maka_91
26-07-2025 22:49:13
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 538

Reklama