![]() |
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp (/showthread.php?tid=46514) Strony: 1 2 |
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 01-05-2018 20:57:37 Witam mam Pytanie Kupilem nowy zestawik tłok cyc z jm tłok jest 3p bo innych nie było i mam pytanie czy jak założe tylko 2 górne pierscienie to będzie jeździł ???? w starym zestawie było tak samo i śmigał miał moc proszę o pomoc bo jutro go montuje RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 01-05-2018 22:29:28 pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowac ![]() RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - TheKocur - 01-05-2018 23:28:02 Słyszałem że ktoś klejem dwuskladnikowym zakleił rowek. Ale niepolecam ☺ RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - ananas - 01-05-2018 23:48:46 Koledze charperowi powiem, że czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne posty... Co do pomysłu z klejem to jest on co najmniej beznadziejny... Złóż na 3 pierścieniach i będzie spokój, po co kombinować. RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 02-05-2018 03:31:03 Cytat: czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne postyto było w krzywym zwierciadle, trochę dystansu. RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - stqc - 02-05-2018 10:09:01 Co jeżeli chłopak odebrał to naprawdę?! RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 11:26:37 Nie ![]() Chyba jak założę na 2 górne to nagaru nie będzie a pozatym jeżdżę na sztilu ![]() ![]() RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 19:41:51 ok to tak zakładam jak nikt nie ma nic przeciwko RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - stqc - 02-05-2018 20:06:36 A czemu ktoś ma mieć coś przeciwko? Przecież to twój pojazd i to ty z nim robisz co zechcesz, jeżeli masz własne zdanie to robisz po swojemu a inni ci tylko podpowiedzą RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 22:17:56 No to tak zrobie i dam znać RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 03-05-2018 15:32:43 Hehe, i tak trzymaj. Potrzeba matka wynalazków. RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Dawdzio - 03-05-2018 15:48:26 A mnie zastanawia cały czas co ci szkodzi dać ten jeden pierścień więcej? Przecież to nawet nie jest pięć złotych. RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 03-05-2018 18:00:03 Większe tarcie i bardziej się grzeje RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - seler1500 - 03-05-2018 18:04:08 Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy. RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Quake96 - 03-05-2018 19:22:00 (01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a): pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowac Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty. (03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a): Większe tarcie i bardziej się grzeje W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać". (03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a): Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy. Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna. (03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a): W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok. Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach. Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie. |