Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp (/showthread.php?tid=46514)

Strony: 1 2


Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 01-05-2018 20:57:37

Witam mam Pytanie
Kupilem nowy zestawik tłok cyc z jm
tłok jest 3p bo innych nie było
i mam pytanie czy jak założe tylko 2 górne pierscienie to będzie jeździł ????
w starym zestawie było tak samo i śmigał miał moc
proszę o pomoc bo jutro go montuje


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 01-05-2018 22:29:28

pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - TheKocur - 01-05-2018 23:28:02

Słyszałem że ktoś klejem dwuskladnikowym zakleił rowek. Ale niepolecam ☺


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - ananas - 01-05-2018 23:48:46

Koledze charperowi powiem, że czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne posty... Co do pomysłu z klejem to jest on
co najmniej beznadziejny... Złóż na 3 pierścieniach i będzie spokój, po co kombinować.


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 02-05-2018 03:31:03

Cytat: czasem lepiej ugryźć się w język niż pisać tak bezsensowne posty
to było w krzywym zwierciadle, trochę dystansu.


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - stqc - 02-05-2018 10:09:01

Co jeżeli chłopak odebrał to naprawdę?!


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 11:26:37

Nie Big Grin
Chyba jak założę na 2 górne to nagaru nie będzie
a pozatym jeżdżę na sztilu Big GrinBig Grin


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 19:41:51

ok to tak zakładam jak nikt nie ma nic przeciwko


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - stqc - 02-05-2018 20:06:36

A czemu ktoś ma mieć coś przeciwko? Przecież to twój pojazd i to ty z nim robisz co zechcesz, jeżeli masz własne zdanie to robisz po swojemu a inni ci tylko podpowiedzą


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 02-05-2018 22:17:56

No to tak zrobie i dam znać


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - charper - 03-05-2018 15:32:43

Hehe, i tak trzymaj. Potrzeba matka wynalazków.


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Dawdzio - 03-05-2018 15:48:26

A mnie zastanawia cały czas co ci szkodzi dać ten jeden pierścień więcej?
Przecież to nawet nie jest pięć złotych.


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - NoSeLatamTrochu - 03-05-2018 18:00:03

Większe tarcie i bardziej się grzeje


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - seler1500 - 03-05-2018 18:04:08

Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.


RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Quake96 - 03-05-2018 19:22:00

(01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a):  pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile

Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty.

(03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a):  Większe tarcie i bardziej się grzeje

W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać".

(03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a):  Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.

Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna.

(03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa

A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok.

Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach.



Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie.