Ocena wątku:
- 1 głosów - 4 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
|
Autor |
Wiadomość |
Wigrus
Złomiarz, czy kolekcjoner?
Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Hemah? Chyba Nieman, to jest Niemen.
Ja na berbeciach (jakiejkolwiek produkcji) kompletnie się nie znam.
Miałem swego czasu Pingwina (uroczy rowerek), teraz gdzieś po garażu
wala mi się Drużok bez koła. Ale to dobry pomysł na kolejną część!
A Ukrainę od Urala właśnie najlepiej odróżnić miejscem produkcji.
Urale - Perm, Ukrainy - Charków. Modele zmieniały się na przestrzeni lat
i nie można ustalić jednego wyróżnika. A wyglądało to mniej więcej tak,
lata '70 i początek '80:
Ukraina miała bagażnik tłoczony z blachy, miski suportu wkręcane, kierownica jaskółka, błotniki standardowe radzieckie z takimi dwoma garbkami. Natomiast Ural miał bagażnik z grubych, solidnych rurek przykręcany do śruby zaciskającej sztycę. Miski suportu wkręcane. Kierownica jaskółka. Błotniki standardowe. Tak wyglądały modele W124, W132, W142.
Druga połowa lat '80:
W Ukrainie bagażnik druciany, przykręcany najpierw do śruby zaciskającej sztycę, potem normalnie, do blaszki nad błotnikiem. Miski suportu wkręcane.
Kierownica niezbyt wygięta (podobna do tej z np. Wigry 3), błotniki trapezowe.
W Uralu bagażnik taki jak poprzednio, ale przykręcany do blaszki nad błotnikiem. Miski suportu wbijane. Kierownica wyższa, niż
w Ukrainie. Błotniki standardowe. Zamiast emblematu naklejka, która bardzo źle znosiła próbę czasu.
Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
|
|
12-10-2017 17:48:25 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR - Wigrus - 12-10-2017 17:48:25
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|