Ten bardziej matowy byl za 30zl. Ten swiecacy mam w drugim charcie. Nie ma tragedii, ale wydaje mi sie, ze matowy jest lepszy. Tak czy inaczej nie zaciera sie, jak zastosujesz sie do wszystkich zasad docierki to nie bedzie zacierki.
Co do podkladki. Jak odbierzesz od wojtali cylinder to zaloz go sobie na przymiarke bez pierscieni do silnika. Ustaw sobie tlok w gmp i zmierz suwmiarka ile Ci on wystaje. Moze to byc milimetr, moze nic. Gdyby jednak wystawal to i tak musisz kupic material na uszczelke pod cylinder. Najlepiej o grubosci okolo 0,5mm. Jesli jedna to bedzie za malo i tlok bedzie sie wychylal ponad rant tuleji to zalozysz sobie jeszcze jedna. Nie ma w tym zadnego aj waj.
Jesli jestes zielony, napisze ci podstawowe zasady docierania. Jak ktos ma jakies uwagi odnosnie oleju czy techniki to niech zachowa je dla siebie.
Jesli w tym silniku bedziesz wymienial lozyska na wale to usun z nich smar i nasmaruj olejem do mieszanki.
Zaopatrz sie w olej do mieszanki minimum orlen 2t semisynthetic
Ustaw bogatą w paliwo mieszanke na gazniku.
Zrob mieszanke z olejem 1:30
Nie przeciagaj jedynki, staraj sie jak najwiecej jezdzic dwojka, nie hamuj silnikiem.
Jezdzij przez pierwsze 100km nie przekraczajac polowy maksymalnych obrotow.
Zatrzymuj sie przy pierwszych 100km docierania co 2-4km.
Po przejechanych 100km mozesz zaczac ogladac kolor swiecy i dostosowywac ilosc oleju w paliwie do optymalnych ilosci, czyli zeby elektody wypalaly sie na ciemno brazowy kolor. Jednak na tym etapie nie nalewaj go mniej niz w stosunku 1:40. Pamietaj, lepiej kilka kropel wiecej niz za malo.
Po okolo 200-400km jesli zauwazysz, ze cylinder juz tak szybko sie nie nagrzewa, mozesz jezdzic dynamiczniej, jednak nadal nie hamuj silnikiem ani nie jezdzij ciagle na pelnym gazie. To zacznij praktykowac juz nieco pozniej po okolo 500km.
Mamy zimne lato wiec pogoda ci pomoze
Jest to metoda ktora ja docieram silniki i sa w dobrej kondycji.
I jeszcze jedna ważna rzecz. Nie zaczynaj jazdy zaraz po uruchomieniu. zawsze daj mu minute niech swieza mieszanka nasmaruje cylinder i niech ten silnik trochę się rozgrzeje. wtedy olej lepiej spelnia swoja role. przy pierwszym uruchomieniu daj mu popracować na wolnych obrotach 5 minut. Nie składaj na sucho, nasmaruj tuleje cylindra olejem do mieszanki.