2rysy w cylindrze - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: 2rysy w cylindrze (/showthread.php?tid=44200) Strony: 1 2 |
2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 19:09:48 Witam, Robię remont swojego komarka s-38 na cylindrze zauważyłem 2 rysy jak na zdjeciu. Czy cylinder do wywalenia? Jak tak to co jeszcze tłok itp? Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - zakrzes - 01-07-2017 19:47:17 Nie, możesz go oddać do szlifu. Pozdrawiam RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 19:55:07 A czym to jest spowodowane? Bo po szlifie skąd mam pewność ze temat się nie powtórzy? Luzy jakieś czy co ? Jaki koszt szlifu? Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - Petronas - 01-07-2017 20:07:30 z 50 zł dasz Jak masz na miejscu zakład Szkoda wywalać bo chyba ZMD... RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 20:17:40 A czemu tak się stało? Obstawiam chyba tuleje od walu? Rozumiem że tak też będzie chodził tylko że słabsza kompresja będzie? Chyba tak ZMD części te dawno temu były kupowane lata 80? Zamontowane w 2000 a teraz po mlodzienczym ujezdzaniu chce ożywić wspomnienia 😎 Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 21:00:32 Hmm z tego co pamiętam to motor był chodzacy. Nie ma zabezpieczeń sworznia i tu chyba upatruje problemu. Czy przy szlifie muszę zmieniać tlok? Tłok wysyła się też do szlifu? Tłok ma jedną ryske a tak to brak - jak na moje oko - zużycia Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - charper - 01-07-2017 21:01:42 te z dwoma koncowkami tez ladnie wylatują. kup tłok od hondy mb. będziesz mogl zapierdzielac 40km na pelnych obrotach i nic ci nie wyleci. tylko kup ten szary matowy, a nie srebrny blyszczacy. RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 21:36:06 (01-07-2017 21:01:42)charper napisał(a): te z dwoma koncowkami tez ladnie wylatują. kup tłok od hondy mb. będziesz mogl zapierdzielac 40km na pelnych obrotach i nic ci nie wyleci.To tak bez problemu pasuje? Takie coś? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6302987109 Hmm a cos więcej ... tzn kupuję tłok oddaje cylinder wraz z tlokiem do szlifowania i wszystkodziala ok ? Tylko coś mi wielkości nie pasują komar ma chyba 38 a tu jest ponad 40 Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 01-07-2017 22:28:54 Fakt . Rozumiem że mocowanie tzn sworznie itp pasuje bez przeróbki? Cylinder był nowy Wiec nominal ... szlif zbierze coś ale ile to nie wiem... jaki mam wymiar tłoka od Hondy mb 50 brać bo są od 39 mm do chyba 40mm ? RE: 2rysy w cylindrze - charper - 01-07-2017 23:34:45 Kup 39mm. Tylko jak zalozysz to najpierw sprawdz czy krawedz tloka nie wystaje ponad cylinder. U mnie w charcie troche wystawalo. RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 02-07-2017 00:53:02 Ale co ryzyko uderzenia w glowice czy jak? Jak rozwiazales z ciekawości problem? Dzięki za odwiedzi w temacie Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - damian94 - 02-07-2017 01:19:56 Grubsza uszczelka pod cylindrem. Albo jeszcze jedna. W głowicę może uderzyć jedynie przy krawędziach. Do tego rozrząd nie będzie się zgadzał. Jeżeli montować taki tłok to od Gilery bo ma tylko nieco krótszy płaszcz od oryginalnego tłoka. RE: 2rysy w cylindrze - rafal.jagielski1 - 02-07-2017 01:46:49 Hmm czyli ten tłok od Hondy to nie dokonca sprawdzona konstrukcja? Bo nie bardzo rozumiem już teraz [FACE SCREAMING IN FEAR] A co było nie tak z tlokami do komara? Wada konstrukcja czy jak ze te spinki /zabezpieczenia tak wypadają oraz są problemy z tlokami ? Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Nie mogę już edytować.... A mam jeszcze parę pytan😎 np załóżmy że kupię tłok 38.5 skąd mam pewność ze aby nie trzeba ściągnąć więcej z cylindra i naprzyklad ten tłok nie będzie pasował.? Jak wysyłam do szlifu to mówię np jaki tłok mam czy konieczne jest zalaczenie tłoku wraz z pierscieniami ? Dzięki ale próbuję ogarnąć temat bo nie do końca rozumiem Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka RE: 2rysy w cylindrze - charper - 02-07-2017 09:49:11 Ja bym sie upieral przy tloku od mb. Jest trwaly, zabezpieczenia nie wypadaja, trudno je wlozyc i wyjac bez narzedzi, do tego ma cienkie pierscienie i bardzo wolno zuzywa cylinder, przynajmniej jesli stosujesz olej orlen 2t semisynthetic. Kupujesz tlok i wysylasz go po wczesniejszych ustaleniach do szlifu razem z honowaniem i fazowaniem kanalow. Tylko tyle i az tyle. Oni zajmuja sie reszta. Jesli uslyszysz od uslugobiorcy pytania po co honowanie/fazowanie, to omijaj taki zaklad. Zapytaj tez z jakim pasowaniem sa w stanie zrobic szlif i popros o 0,04mm. Powinno byc ok. Po zlozeniu nie zapomnij wzbogacic mieszanki w paliwo oraz olej i trzymaj sie pozostalych zasad docierania. RE: 2rysy w cylindrze - damian94 - 02-07-2017 12:40:45 A ja nie. Tłok od MB jest za krótki i trzeba jeszcze staczać pierścienie żeby pasowały. Co do tłoka Gilery jego wadą jest to że zaczyna się od 40mm ale nadwymiary są dostępne i można zrobić jeszcze spokojnie dwa lub trzy szlify nim kołnierz odpadnie xD. |