Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
|
Autor |
Wiadomość |
AliveC4T
Jawowiec

Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Zdecydowanie lepszy jest szlif cylindra ZMD, mamy lepsze żeliwo i cylinder starcza na dłużej. Cylindry nowej produkcji stanowczo odradzam, będąc u znajomych którzy mają kilka nowych cylindrów dokonałem pomiarów okien i wyszło że mają poprzesuwane okna w płaszczyźnie pionowej. Najgorszy przypadek to pseudo "60" almota, niby większa pojemność a ma mniejsze rozmiary okien płuczących niż seria, to jest dramat. Kolega który miał ogara z tym pseudo "60" był zdziwiony że moja kaczka jeździ lepiej na seryjnym cylindrze i ma więcej mocy od samego dołu niż ten ogar.
Jeśli chodzi o dzwonienie podczas pracy to przyczyną są ostre krawędzie okien, które trzeba sfazować. Fabrycznie okna były fazowane, ale po szlifie gdy zdejmiemy trochę materiału sfazowanie zmniejsza się, a po 2gim szlifie potrafi całkiem zniknąć. Nie jestem pewien, ale cylindry nowej produkcji nie były fabrycznie fazowane, przynajmniej mój który dostałem tak wygląda, tu mamy kolejny powód żeby trzymać się ZMD.
Zgrywaniem tłoków i cylindrów różnych producentów i różną rozszerzalnością materiału nie należy się przejmować, dobry tłok ma cienkie ścianki więc nie rozszerza się mocno, tłok z grubymi ściankami należy wyrzucić, do tego mamy przecież luz montażowy który ma rekompensować rozszerzalność tłoka.
Panowie, to jest podstawowa wiedza, jestem zdruzgotany że tyle osób jest niedoinformowana.
|
|
19-09-2016 00:29:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ? - AliveC4T - 19-09-2016 00:29:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|