Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontaż korby
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,666
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Demontaż korby
Jeśli zamierzasz rozbierać całość na części pierwsze (bo np. prawa korba ma luz) to skorzystaj z tego, że całość siedzi w ramie i wybij też tamten klin, bo potem będzie ciężej. Żeby wyjąć oś musisz zdjąć lewą korbę. Żeby to zrobić w korbie nie może być klina*. Piszesz, że nie masz kawałka z gwintem, więc znajdź coś, żeby wybić go z korby (np. kawałek pręta). Musi to być wystarczająco grube, żeby się nie zgięło, ale na tyle cienkie, żeby dało radę wejść w otwór na klin. Skoro trzymał się bez nakrętki to znaczy, że będzie siedział mocno. Żeby wyszedł bez naparzania w niego wielkim młotem wystarczy go nawiercić od strony, w którą się uderza młotkiem (nie po tej, po której był kiedyś gwint).
Jak już zdejmiesz korbę to zostaną ci jeszcze nakrętki na osi. Pamiętaj, że one są "odwrotne" niż normalnie, czyli zakręcasz je w lewo a odkręcasz w prawo. żeby ich nie zniszczyć użyj do ich odkręcenia klucza typu żabka (przy okazji jest o wiele wygodniej niż z młotkiem i śrubokrętem/przecinakiem). Przy rozkręcaniu zwróć uwagę na to, czy pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką założona jest podkładka z ząbkiem wewnątrz.
Klin powinieneś dostać w każdym szanującym się sklepie rowerowym. Warto wspomnieć o tym, że są ich różne rozmiary (średnice). Do Rometów, jak i większości innych rowerów, zwykle idą 9,5.

*Rada na przyszłość: Większości klinów nie jest trudno wybić, ale dobrze robić to tak, żeby nie uszkodzić gwintu na nim, bo wtedy często można go używać dalej. W tym celu odkręć nakrętkę i zdejmij wszystkie podkładki, jakie są założone. Potem nakręć nakrętkę tak, żeby była wkręcona jak na zdjęciu:


Jak już będziesz wszystko składał to do wbijania klina korby ustaw tak, jak na poniższym zdjęciu. Dzięki temu nie będą ci się haczyć spodnie o klin podczas jazdy.

Klin włożony od góry, nakrętka na dole. Dobrze się zapamiętuje: Korba do przodu-wbijamy klin.

PS: Koledze pewnie chodzi o śrubkę wkręcaną w klin. Nie ma czegoś takiego. Część klinująca i część z gwintem są jednością. Zresztą wszystko wyjaśnia pierwsze zdjęcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 01:20:31 przez Dawdzio.)
30-11-2015 01:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Demontaż korby - kujawerson10 - 29-11-2015, 23:15:24
RE: Demontaż korby - Pitersen - 29-11-2015, 23:30:32
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:02:06
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:13:42
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:25:37
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:28:46
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:39:05
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:43:38
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:50:53
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:52:23
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015 01:17:59
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 20:43:57
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 21:17:54
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 21:45:21
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 23:28:15
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 23:50:08
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 01-12-2015, 00:09:35
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 01-12-2015, 00:35:38
RE: Demontaż korby - Paweł13 - 01-12-2015, 00:45:29
RE: Demontaż korby - Zweitakter - 01-12-2015, 01:11:21




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 01:11:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 57
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1412
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36293
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10314
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63372
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18706
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 386655
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
03-12-2025 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 564
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11869
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2243
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 542
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190

Reklama