Witam, wiele osób ostatnio nie wie, jak wyjąć mostek i tym podobne rzeczy, chociaż według mnie jest to banalnie proste, to napisze ten poradnik.
Do wyjęcia widelca potrzebne nam będą:
-Klucz płaski 12/13/imbus 5 (w zależnośći od typu śruby z jaką mamy doczynienia)
-Młotek + szmatka lub gumowy młotek
-Typowy klucz rometowski/duży klucz płaski, w zależności od rodzaju nakrętki
-Płaski śrubokręt
http://zapodaj.net/4e96da78e3729.jpg.html
A więc zaczynamy!:
Uwaga! Przed ściągnięciem kierownicy i widelca zaleca się odczepienie wszystkich linek ( od hamulca i przerzutek) i wyjęcie prze
dniego koła!
1. Ściąganie mostka (wspornik kierownicy)
Tak wygląda w moim przypadku mostek, który należy wyjąć:
http://zapodaj.net/7f9f515646ff8.jpg.html
Pierwszym krokiem, będzie wykręcenie śruby znajdującej się centralnie nad miskami sterowymi o około 0.5 cm. W moim przypadku śruba była na klucz 13.
http://zapodaj.net/47e36400742f8.jpg.html
Następnie za pomocą gumowego młotka (w przypadku gdy nie posiadamy takiego, można nałożyć kawąłek szmatki na śrubę i użyć młotka tradycyjnego) z nie wielką siłą udeżamy w główkę wcześniej wykręconej śruby, do momętu aż ona opadnie do poprzedniego położenia.
http://zapodaj.net/ed1fab0d81ec0.jpg.html
Gdy śruba jest już wbita, mostek powinien swobodnie poruszać się w prawą i lewą stronę, i przy zbalokowanym widelcu nie skręcać go, w przypadku gdy śruba jest wbita, a mostek siedzi sztywno, należy wlać po rurze mostka wd-40 (lub inny preparat odrdzewiający w płynie) i przez otwór u dołu widelca.
Jeżeli wszystko poszło po naszej myśl, należy kręcić mostkiem w prawo i lewo, jednocześnie ciągnąc go ku górze.
Tak wygląda wyjęty mostek:
http://zapodaj.net/1633d6258c8c2.jpg.html
2. Wykręcenie śrub widelca
Gdy mostek jest już zdjęty, bierzemy klucz rometowski, posiadający półkole z ząbkiem na końcu, pasujące do naszej nakrętki, następnie w odwrotny kierunek niż ruch zegara odkręcamy nakrętkę.
http://zapodaj.net/9cad16684518f.jpg.html
Gdy odkręciliśmy nakrętkę kontrującą, pod nią powinna być podkładka z ząbkiem skierowanym do wewnątrz, zdejmujemy ją i pod nią znajduje się nakrętka regulacji:
http://zapodaj.net/20e473f988d49.jpg.html
Odkręcamy ją ręką. Po wykręceniu powinniśmy ujrzeć górny wianek i miskę sterową:
http://zapodaj.net/0f7e9de220c3b.jpg.html
Następnie wyciągamy w dół widelec.
http://zapodaj.net/673a3ca47ecbb.jpg.html
3.Zdejmowanie nakładki na widelec
Wiele osób nie wie, że ten element jest osobną częścią widelca. By go ściągnąć odwracamy widelec do dołem w górę, następnie do wystającego kantu bieżni wianka, przykładamy płaski śrubokręt i uderzamy w niego młotkiem.
Uderzenia powinno się robić raz z jednej i raz z 2 strony widelca! W przypadku ciągłego uderzania z jednej strony można uszkodzić bieżnie lub nawet i widelec!
http://zapodaj.net/5c0375da755ba.jpg.html
A o to wyjęta nakładka:
http://zapodaj.net/271bf589af54a.jpg.html
Uwagi dotyczące składania!
-Przed włożeniem mostka należy jego rurkę wchodzącą w widelec nasmarować smarem, szczególnie gdy 1 z części jest ALUMINIOWYCH.
-Przy ustawianiu wysokosci mostka, należy sprawdzić maxymalne wysunięcie. Wskaźnik znajduje się na rurce mostka w postaci nie długich pionowych wydrapań ułożonych koło siebie, lub poziomej kreski.
http://zapodaj.net/2b0fc782bfece.jpg.html
W razie jakichkolwiek pytań, czy uwag proszę kierować je w tym temacie, i przepraszam za słabą jakość zdjęć, lecz myślę, że powinny one wystarczeć.
(JAby mógł jakiś modenator wstawić kod by obrazki były odrazu wyświetlone byłbym wdzięczny, mi nie chce działać)