Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp.
Autor Wiadomość
naveintre Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 478
Imię: Michał
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp.
Witam. Dziś zaprezentuje jak wykonać moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa takie urządzenia, po jednym na każdy przerywacz. Ja zaprezentuję jak zaadaptowałem ten moduł do mojej MZ ETZ 150.
Główne zalety tego modułu:
1. Poprawia kulturę pracy silnika i zwiększa moment obrotowy(w dolnym zakresie obrotów).
2. Poprawia rozruch.
3. Oszczędza nam przerywacz (prąd płynie tylko kilkadziesiąt mA a nie ponad 4A) No i "platynki" z elementu wykonawczego stają się tylko tak jakby "czujnikiem".
4. Poprawia ładowanie cewki (brak iskrzenia na przerywaczu), co daje nam mocniejszą iskrę.
Schemat:

Do dzieła Smile
Potrzebne nam będą:
-Płytka laminowana miedzią(PCB)
-Dobry wodoodporny flamaster
-Kwas do wytrawiania w/w plytek
-Silikon/żywica epoksydowa do zalania układu.
-Lutownica i cyna
-Trochę oporników, kondensatorów itp(wykaz elementów niżej)
-Radiator
-Trochę kabli
-Wiertarka i małe wiertło
-Trochę cierpliwości i chęci Smile
Najpierw rysujemy flamastrem ścieżki i rozplanowywujemy jak maja być rozmieszczone elementy.
Potem wycinamy płytkę na odpowiadający nam wymiar i wrzucamy do trawienia a na końcu wiercimy otwory.
Powstaje coś takiego:



Następnie lutujemy elementy zgodnie ze schematem:



Teraz wiercimy w radiatorze otwór do przykręcenia tranzystora T3 (IRF840):



Ja zamontowałem go na takiej podkładce:



I takiej tulejce:



Odizolowywuje to tranzystor od radiatora co zapobiega ewentualnym zwarciom z masą pojazdu. Nie musimy tego robić ale dla bezpieczeństwa nie zaszkodzi Smile
Następnie lutujemy tranzystor do płytki:



Wkładamy płytkę między żeberka radiatora:




Powstaje taki o to gotowy moduł:



Dobrze jest przed zalaniem modułu najpierw go przetestować w naszym pojeździe, no chyba ,ze jesteśmy na 100% pewni ,że zadziała Wink
Gdy upewniliśmy się ,że moduł działa jak powinien zalewamy go żywicą lub silikonem. Zapobiega to drganiom elementów, zawilgoceniem ich itp rzeczami które mogły by uszkodzić moduł.

-C.Z - podłączamy do masowego styku na cewce zapłonowej w naszym pojeździe.
P -to kabel idący od przerywacza(platynek)
Masa do masy pojazdu i tak samo + do +(gdzie podpiąć to już własna inicjatywa właściciela Smile )

Po podłączeniu modułu należy pozbyć się kondensatora!!!
Po zalaniu powstaje nam takie cudo :



Mój został dopiero co zalany także nie wygląda najpiękniej Wink
Moja MZ z testów tego modułu:

http://www.youtube.com/watch?v=SsZkl2EjM18

http://www.youtube.com/watch?v=lt01ajasQsQ

Silnik pracuje zauważalnie równiej i stabilniej a iskrzenie na przerywaczu odeszło w niepamięć.
Układ należy wykonać jak najdokładniej ,żeby nie zawiódł nas w trasie Smile

Wykaz elementów:
Tranzystory:

BC547 (T1, T2);

IRF840 (T3);

Ø Diody:

1N4007 (D1);

Ø Kondensatory:

220nF/63V (C1);

10nF/63V (C2);

Ø Rezystory:

300 ohm/1W (R1);

1kohm/0,125W (R2, R5);

470ohm/0,5W (R3);

15kohm/0,125W (R4);

560ohm/0,25W (R6);

100ohm/0,125W (R7);
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2012 18:49:12 przez Mati.)
29-12-2012 01:59:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo naveintre za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp. - naveintre - 29-12-2012 01:59:23




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 05:42:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:42:24
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2972
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 179
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 23:28:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 90
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
Wczoraj 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 38865
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
Wczoraj 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 200
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68421
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 270
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2923
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8222
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 172

Reklama