Ocena wątku:
- 3 głosów - 2.33 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Komar] Komar zanik iskry
|
Autor |
Wiadomość |
zbydrze
Rometowy elektro-elektronik
Liczba postów: 820
Imię: Zbyszek
Skąd: Okolice Rypina
Pojazd: Romet Ogar 205
|
[Komar] Komar zanik iskry
Witam! Chłopaki, mam bardzo złożony problem z Komarem:
Iskra nagle zanikła.
Wymieniłem pierścionki, zrobiłem małe docieranko, ale okazało się, że zapłon jest zbyt wczesny i przerwa na platynkach jest za duża i nieco był rozregulowany gaźnik. Ustawiłem wszystko,WYMIENIŁEM KONDENSATOR i się przejechałem. Silniczek pięknie mi śmigał, dopóki go nie zgasiłem na kilka godzin. Potem chcę odpalić, a tu nic (przedtem palił od kopa nawet po zimowaniu, lecz był słaby). Kopałem go, aż się zalał Kombinowałem z ustawieniem zapłonu, ustawieniem przerwy na platynkach, nawet wróciłem do starego kondensatora. Pojawiła się nadzieja. Kopałem dobre 45 minut, silnik zapalał i gasł. Co jakiś czas zaglądałem do świecy, a ona była srebrzystoszara (słaby dopływ paliwa), to zajrzałem do gaźnika. Doszedłem w końcu do sytuacji, że silnik zaczął chodzić, ale jego chodzenie to tylko to, że łapał chwilami zapłon i gubił, ale jakoś nie gasł i chodził dość długo [praca silnika: WRRRRM, BUUUUUUU, WRRRM, BUUUUUU itd.]. Nawet udało się tak wybujać manetką gazu, że wszedł na mega ogromne obroty (Nigdy takich nie udało mi się normalnie osiągnąć) Wyższe niż obroty po tuningu . Później się pogorszyło: W miarę kopania iskra stawała się coraz słabsza i zanikała . poczyściłem trochę platynki. Próbowałem na zapych, ale nic to nie dawało, gdy pchałem na 1 to nie zapalał, a na 2 i przy bardzo wolnym pchaniu coś tam łapał. Później wymieniłem cewke zapłonową na starą niesprawdzoną i pewnie niesprawną, bo już iskry nie było.
Przerobiłem zapłon na bateryjny tzn: Aku12V 40Ah, cewka z golfa II, i jakiś krótki zakuty kabel WN.
Silnik wtedy odpalał i pracował tylko nieco nierówno, a chwilami dobrze bo odbijał i chyba klin latał. Lecz po dłuższych próbach stopił się plastik na ruchomej platynce Chyba było za duże natężenie prądu, bo kondensator był podłączony i nie iskrzyło (potem zaczęło).
Kupiłem nowe platynki i postanowiłem zrobić go z powrotem na iskrownik, ale nie osiągnąłem iskry, ani żadnego napięcia na wyjściu do gaszenia, czyżby mi cewka wysiadała ąz w końcu całkiem padła?
Rozpisałem się Ale to żeby problem dobrze przedstawić...
Rzadko wchodzę, rzadko odpisuję
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2012 10:47:15 przez Tomasso94.)
|
|
29-03-2011 18:10:59 |
|
|
Leszek
Chartkorowiec
Liczba postów: 818
Imię: Leszek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komar zanik iskry
Paweł94 tak miał, okazało się że gówniane kondensatory sprowadzają w sklepie, i 2 na 5 kupionych dobrze działały, pokombinuj z tym kondensatorem
ale cewkę przerabiałeś na 12v ?
z tym 40ah to mnie dojebałeś ja w charcie mam marne 11, to chyba samochodowy co ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2011 18:20:41 przez Leszek.)
|
|
29-03-2011 18:18:52 |
|
|
Paweł94
Romet Master
Liczba postów: 410
Imię: Paweł
Skąd: Bydgoszcz/Fordon
Pojazd:
|
RE: Komar zanik iskry
Leszek ja miałem trochę inaczej, bo na starym kondensatorze normalnie chodził na wolnych, ale jak miał wejść na obroty, to musiałem czekać jakieś dobre 5 minut A na nowym kondensatorze to poleciałem może 50km aż w końcu trafiłem na sprawny
Cewka zapłonowa moim zdaniem jest jeb*** na 100% i radził bym ci kupić kondensator, oryginalny, albo nie wiem czy by od malucha nie pasował , no i jak by dało rade, to nowe platyny, też oryginał, bo te z chin, to mają taki cudny plastik że od max obrotów ci się stopić może np. ja tak miałem, bo coś mi nie tak chodziło, i jak zdjąłem magneto, to był tak fajnie wygięty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2011 19:49:08 przez Paweł94.)
|
|
29-03-2011 19:48:45 |
|
|
lukasz247___
Król leśnych bezdroży :)
Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
|
|
29-03-2011 21:06:34 |
|
|
lukasz247___
Król leśnych bezdroży :)
Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
|
|
18-04-2011 06:37:05 |
|
|
zbydrze
Rometowy elektro-elektronik
Liczba postów: 820
Imię: Zbyszek
Skąd: Okolice Rypina
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Komar zanik iskry
A ja teraz kupiłem do niego nówkę za 40 zeta (podrożała) Na opakowaniu było: http://www.renox.rbk.pl ale tej stronki nie ma
wstawię fotkę:
Jednak od cewki po minucie jazdy odlutował się koniec uzwojenia (spowodowane tarciem magneta o cewkę)
Nie mogłem przylutować go do blach, więc zrobiłem obejście kablem :
koniec uzwojenia:
zmasowanie przy śrubce od regulacji:
Musiałem też przyszlifować nabiegunniki na magnecie, bo cewki już bardziej nie było można (mam krzywy wał).
Kondensator został stary.
Ustawiłem idealnie zapłon.
Jak na razie problem rozwiązany.
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
Rzadko wchodzę, rzadko odpisuję
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2011 01:18:26 przez zbydrze.)
|
|
02-05-2011 00:58:57 |
|
|
bujak96
ホンダマスター
Liczba postów: 654
Imię: Adam
Skąd: Strzelce Opolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
02-05-2011 09:50:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|