|
|
Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
|
| Autor |
Wiadomość |
grissley
Kombinator

Liczba postów: 159
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
Chodzi mi po głowie wymiana zwieszenia przedniego w Ogarze.
Tzn nie, żebym się miał zaraz za to zabierać, albo żeby mi jakoś bardzo obecne doskwierało, ale na podobnej zasadzie jak w sąsiednim wątku, wymyślam opcje w które może się kiedyś pobawię, a może nie - zależnie od sensowności, kosztu, czasu, zapału itpitd
No więc wypatrzyłem różne amortyzatory o długościach podobnych do serii (ok. 610mm). Np takie:
https://pitbike.pl/amortyzatory/6426-lag...-kayo.html
albo takie:
https://pitbike.pl/amortyzatory/2966-lag...m-ycf.html
Nie wiem, czy półki oferowane do tych amortyzatorów pasowałyby do Ogara.
Do tego trzeba by dopasować jakieś koło z tarczą i dorobić mocowanie lampy.
Aaale jakby to się udało to nagle Ogar zacząłby normalnie amortyzować i hamować. Gdyby też te lagi wraz z półkami polakierować pod kolor, to wyglądałoby to prawie jak seria (no poza tą tarczą). W każdym razie nie byłoby to tak widoczne jak z lagami od Charta czy Simsona, gdzie przód idzie do góry i sylwetka od razu bardzo się zmienia.
Jeśli ktoś kojarzy taką modyfikację to zapraszam do podzielenia się doświadczeniami
*************
Mój Ogar 200
|
|
| 26-11-2025 12:56:44 |
|
|
grissley
Kombinator

Liczba postów: 159
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
Poczytałem jeszcze o tym zawieszeniu chartowym. Raz czytam, że do krótkiej główki pasuje bez przeróbek, a innym razem, że do długiej. Trochę już zgłupiałem. To bez przeróbek to chyba też tak nie do końca, bo jakieś nakrętki/podkładki trzeba przerabiać, ale wszystkie zdjęcia ze starych wątków poznikały i jestem w du... w lesie 
Znalazłem też w starych wątkach, że można ten zawias skrócić podmieniając sprężyny - to byłby ideał, ale brakuje mi szczegółów.
Podobno niejaki Skinderr na swoim kanale wyjaśniał łopatologicznie co i jak, ale albo to już znikło, albo ja nie potrafię znaleźć...
A - no i jeszcze kwestia napędu linki prędkościomierza - nie wiem czy ktoś to jakoś rozwiązał, bo w charcie nie widzę żadnego napędu linki przy kole.
*************
Mój Ogar 200
|
|
| 26-11-2025 22:46:25 |
|
|
grissley
Kombinator

Liczba postów: 159
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
grz3513k - pisałem przecież wielokrotnie, że nie chcę "czegoś nowoczesnego" (już miałem), tylko właśnie Rometa.
A usprawnianie fabryki po 40tu latach odkąd opuścił bramy fabryki to też jest jakaś rozrywka
Natomiast jeśli chodzi o ceny tych chińczyków to faktycznie są niesamowite. 125ka wyglądająca jak Chart kosztuje 7500...
Ale wątek jest nie o tym
*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 01:08:24 przez grissley.)
|
|
| Wczoraj 01:06:32 |
|
|
Fearevil
Nowy

Liczba postów: 44
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
(Wczoraj 23:04:47)Bob_Harley napisał(a): namęczysz sie przy tych kombinacjach, nakosztujesz a finalnie i tak cie ten romet zawiedzie w najgorszym momencie xD
Ja kolegę Romana (grissley) w pełni rozumiem, bo mam podobnie. Fakt, faktem mój pierdopęd w momencie zakupu miał dołożonych sporo ulepszeń, łącznie z zawieszeniem od charta, a cała reszta z którą walczyłem kosztowała mnie tyle co sam motór (łącznie i tak mniej niż dał Romek za samego Ogara  ), ale uważam, że ilość doświadczenia jakie nabyłem podczas dłubaniny są bezcenne. Do tego nie musiałem się bać, że podczas jazdy czy też majsterkowania zepsuję coś "ładnego" lub w miarę drogiego (jakiś świeższy motor).
Tym bardziej, że to były pierwsze kroki z tego typu sprzętami, a zapewniam, że należę do ludzi z grupy technicznej, ale niestety w latach młodości nie było mi dane dosiąść żadnego takiego wynalazka choć bardzo tego chciałem...
|
|
| Wczoraj 23:25:43 |
|
|
grissley
Kombinator

Liczba postów: 159
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
Widziałem Kocur Twój wątek - ale takiej instrukcji "jak krowie na rowie" to u ciebie nie ma, fotki z zapodaja wygasły, a w dodatku Ty nie skracałeś (albo niewiele), bo Twój ogarek bardzo wysoko sterczał.
@ Jorginsson trochę dokładniej opisywał co i jak, ale też nie wszystko i też wszystkie fotki powygasały. Znalazłem za to filmik na kanale Skinderra. On pokazuje ładnie jak skrócić, ale po takim skróceniu chyba trzeba by dorobić gdzieś krótsze sprężyny. No i SKinder pisze, że dobre zawieszenie złożył do kupy chyba z czerech. A jak patrzę teraz na allegro/olx to za zawias do Charta po 4-5stów ludzie chcą. I to nie jakiś ładny wcale...
Zostaje też jeszcze ten brak napędu prędkościomierza - w lampie ma być coś co działa i wygląda jak seryjny prędkośmiomierz... Mógłby być chiński elektroniczny, gdyby działał i dobrze udawał wyglądem oryginał...
Poszukam jeszcze jakichś dokładnych instrukcji jak ten zawias do ogara dopasować i ewentualnie będę sobie myślał co i jak.
Temat, jeśli w ogóle, to pewnie na wakacje najwcześniej
*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 04:53:44 przez grissley.)
|
|
| Dzisiaj 04:52:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|