Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #31
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Pomijając że to wygląda na kryptoreklamę, ale już taka inteligentniejsza bo bez linku...

Niby się mówi ,,nie karm trolla".. ale..

Bezołowiowa 95 - 6,30 zł / litr
Alikalitowa - 20 zł /litr

Nawet jeśli komuś Romet pali 2l/100 km co jest jak dla mnie nieosiągalne to koszt przejechania kilometra w paliwie to odpiwiednio 13 gr i 40 gr.

Koszt przejechania 100 km to 13 zł i 40 zł

Załóżmy że ktoś w sezonie zrobi 1000 km to wyda 130 zł lub 400 zł, różnica 270 zł

TY WIESZ ILE JA MOGE ZA 270 ZL KUPIC KRANIKOW I WĘŻYKÓW?! Big Grin nawet na simmeringi starczy w razie W

Pomijając fakt że ten sprzęt najlepiej by chodził na ruskiej benzynie ale niestety aktualnie jej dostęp jest zakręcony Big Grin
16-04-2024 18:06:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Reklama
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #32
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
W niedzielę byłem na stacji po nowe palifko. Po 200km na E10 Romet jedzie, na razie żadnych skutków ubocznych nie ma :F

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2024 23:42:33 przez Spaceman164.)
16-04-2024 23:41:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Witam !
W tym sezonie ,na razie zrobilem ok 500km i nie widze roznicy. Ale to chyba za malo na wnioski. Ale jestem optymista. Naprawa cylinara nie jest az tak droga..
Pozdrawiam
Marek.
18-04-2024 10:20:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #34
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Od początku marca zrobiłem na razie ogarem 2500km na paliwie 98. Nie odczułem zbytniej różnicy między 95 e5 a 98 e5. Teraz leję cały czas nowe 95 e10 i również wszystko gra. Jedyne czego się obawiam to wpływu na elementy gumowe, ale myślę że nie powinno być problemu.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
18-04-2024 13:49:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
piotr53464 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Piotr
Skąd: Trzebnica
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Ale ja bardzo rzadko jeżdżę nie muszę się martwic żeby mieszankę zużyć do miesiąca tylko mam czas do 5 lat ani o to że zapcha mi gaźnik ta E5PB98 i syf E10PB95 i cylinder nie rdzewieje bo alkilat nie zwiera etanolu jak ten syf że stacji i silnik jest mocniejszy na alkilatowej i galareta w skrzyni korbowej mi sie nie odklada z ego syfu pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2024 18:09:36 przez piotr53464.)
22-04-2024 18:01:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #36
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
No cóż, w zeszłym roku zalałem zwykłego paliwka (no ok to jeszcze E5 było) po kilku miesiącach postoju komarek zaskoczył od pół obrotu. I tak generalnie od kilku lat. W cylindrze nic nie zardzewieje bo przed dłuższym postojem i tak się powinno wypalić paliwo z gaźnika więc cokolwiek by to było, to tego tam po.prostu nie ma. Naprawdę jeżdżąc na Romecie paliwo jest najmniejszym zmartwieniem . Tak samo niby ogólnie nie powinno się mieszanki zostawiać rozrobionej na dłużej niż ileś tam (ciekawe jak się to ma do tych gotowych mieszanek alikalitowych Smile ) nigdy na to nie patrzyłem. Jedyne o co dbam to o olej, u mnie od kilku lat tylko Motul. Naprawdę nie wiem kim jesteś ale jeśli naprawdę używasz tego paliwa to używaj dalej i niech Ci służy Smile pozdrawiam , szerokości (bez jadu)

Ps. Kusi mnie od jakiegoś czasu spróbować jak komar pojedzie na bimbrze (serio mówię)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2024 20:51:39 przez romek.)
22-04-2024 20:49:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
piotr53464 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Piotr
Skąd: Trzebnica
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
gorzej jak wprowadza za pare lat pb 95 E20 albo E30
23-04-2024 16:43:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #38
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
E107 od razu. Chłopie litości, może ci jeszcze zawory zaczną klepać od E10?

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
23-04-2024 20:29:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #39
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Powiem dla Państwa że w zasadzie cały rok jeżdżę swoją Łamahq Dt 125 '78 (dwusuw dla nie wtajemniczonych) normalnie z dozownikiem oleju, czyli leję czystą. Ma taki problem ze w środkowym zakresie obrotow troszkę ją przylewa i jeśli wrzucisz zbyt wysoki bieg, to po prostu tego nie przeskoczy i trzeba będzie zredukować. Wydaje mi się że na tym E10 trochę mniej ją zalewa, jest jakby żwawsza, lecz dalej można ją zaskoczyć zbyt wysokim przełożeniem.
Drugi motocykl to wyczynowy kxf 250 na gaźniku (czterosuw). Na jesieni wygrzewalem nową świece i był intensywnie jeżdżony przez kilka dni i świetnie śmigał. Po zimowym postoju w suchym i ogrzewanym pomieszczeniu okazało się, że nie chce odpalić. Po zmarnowanym dniu na szukaniu usterki zajrzałem do gaźnika
Dysza wolnych obrotow po prostu zaklejona paliwem. Myślałem że przed nowym rokiem na mojej stacji wprowadzili nowe paliwo, ale jak dopytałem to zrobili to po nowym roku. Nigdy nie musiałem czyścić gaźnika po kilkumiesiecznym zimowym postoju, bo paliwo go zakleiło.
To E10 sprawia wrażenie bardziej tłustego, gdy rozsmarujemy w palcach, ale wysycha/wyparowuje jak stare, może troszkę dłużej to zajmuje.
A co do węży paliwa, Ja stosuje silikonowe przezroczyste i nigdy nie ma z nimi problemów (nie sztywnieją), ale potrafią się skurczyć z długości.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-04-2024 00:05:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #40
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Również mam lekkie wrażenie, że Romet trochę lepiej sprawuje się na tym E10. Ale to tylko przypuszczenia.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
24-04-2024 13:34:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama