Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 200 oś wachacza tył!
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 200 oś wachacza tył!
Musisz usunąć z ramy stary zestaw, zamontować nowy i tyle.
Tylko, że z Ogarami tak to jest, że jak nie będziesz myślał, to się nie da ... :)
Powinieneś zaopatrzyć się, po pierwsze w dobre klucze, np oczkowe lub nasadowe, porządny młotek i zestaw palnik gazowy.
Najpierw zdemontuj starą oś. Odkręć nakrętki z obu stron i spróbuj wybić oś. Jeśli nie idzie, przerwij tą czynność i podgrzej palnikiem z obu stron, głownie oś, tuleje w wahaczu i tuleje w ramie. Nagrzewaj do ok 300, 400 st, ale nie wypalaj. Po podgrzaniu zostaw na 5, 6 min i spróbuj znów wybić. I tak do skutku.
Musisz wiedzieć, że stara oś i tak jest do wyrzucenia, ale tuleje w ramie nie koniecznie.
Po wywaleniu starych tulei z wahacza i samej osi, wyczyść wszystko np szczotką drucianą lub papierem ściernym, zwłaszcza z resztek tulei pcv.
Czas na składanie. Najpierw tuleje pcv w wahaczu, należy je wprasować na sucho, bez smaru, potem tulejki metalowe. Jak nie masz prasy do wciskania, możesz to zrobić w dużym imadle z nakładkami ochronnymi. Tych tulei nie wbijaj młotkiem, maja być wprasowane osiowo.
Teraz czas na tuleje metalowe w ramie. Włóż w nie nową oś, jeśli ma luzy na boki to one (tuleje) też sa do wymiany. Wybijasz po podgrzaniu, z przeciwnej strony prętem fi 10 lub fi 8. To są takie tulejki
https://allegro.pl/tulejka-metalowa-waha...01907.html
To chyba tyle
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
19-09-2018 15:35:17 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Mariusz1993 (09-20-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 200 oś wachacza tył!
Tulejek bym nie lizał jak już to lepiej szpilkę, tzw oś.
Ale ... jeśli wbijając szpilkę, nie uszkodzisz gwintów i da się to spasować i skręcić to bym tal zrobił. Przypomnę, szpilka nie jest osią. Jak to wszystko skręcisz, ok 70Nm, to wszystkie elementy się zejdą i ścisną. Wahacz będzie pracował na ściśniętych tulejach metalowych w tulejach PCV wahacza.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
30-12-2023 16:40:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|