Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Wigry 1973! rok by Popielaty
|
Autor |
Wiadomość |
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
Romet Wigry 1973! rok by Popielaty
Chociaż Czajka jeszcze na dotarciu, Karat czeka w kolejce, to wpadamy z kolejnym projektem.
Osobiście za Wigry nie przepadam i nie rozumiem sentymentu do niego, jedyne jakie akceptuję to 1 i 2. Nabyłem swego czasu jednego złoma (inny wątek) z nieokreślonym rocznikiem, bo piastę miał z 1974 roku, a na ramie brak numerów, naklejkę zaś miał WIGRY. Okazało się jednak, że jest pęknięty na zawiasie oraz fabrycznie krzywo pospawany, co dyskwalifikuje go z dalszych prac. Złomek posłużył jak dawca.
Porzuciłem już wszelką nadzieję na 1, liczyłem na ładną 2 z pchełką, ale nic ciekawego nie znalazłem. Nagle, pewnego razu przecieram oczy ze zdumienia, ktoś sprzedaje ładną ramę z kołami i to uwaga - z pierwszego roku produkcji! Na zdjęciach wygląda elegancko, nie jest krzywy, spawany, naszych tam nie było. Brakujące części będę w stanie skompletować. Bez zastanowienia dogadałem się ze sprzedającym i dzisiaj rower jest już u mnie.
Ma typowe smaczki jedynki, czyli rocznik nabity na główce ramy, mocowanie pod pchełkę, osłona łańcucha tzw pistolet, nożka skręcana na blaszce, krótką główkę, ale już bez zwężeń i naklejkę. Jest to przejściówka z drugiej połowy roku, co potwierdza odblask tylnego błotnika z marca 1974 roku. Rama musiała przeleżeć sylwester 1973 roku w fabryce.
Szybka akcja i rower rozebrany do rosołu.
Przy okazji sprawdziłem, czy z błotników będą ludzie. Myk prostowanie, papierek na mokro, wełna stalowa i autosol. Okazuje się, że będą.
W najbliższym czasie muszę skompletować brakujące części, wymienić łożyska, rozpleść koła i zapleść na nowych szprychach, po uprzednim wypolerowaniu obręczy, dętki, oponki z białym bokiem i będzie cycuś
|
|
14-04-2023 16:27:12 |
|
|
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Wigry 1973! rok by Popielaty
Prace przy Wigry 73 postępują. Przejrzałem wszystkie łożyska, większość do wymiany, wypolerowałem co się dało, wyczyściłem i złożyłem póki co jedno koło - przednie. Tylne będzie później, bo źle wymierzyłem szprychy i zamówiłem za długie. Póki co rozebrałem do rosołu, wyczyściłem piastę, która jest jeszcze z kalamitką i obręcz.
Galanteria i dodatki:
Znalazła się też kierownica z chwytami ZZR
Wypolerowane i rozruszane dynamo, mam nadzieję, że będzie sprawne.
Przednie koło potrzebuje tylko kostki na wentyl, oraz odblask na szprychy
Rama sprawdzona, umyta, odtłuszczona z bagażnikiem od dawcy trafi do piachu i proszku. Kolor RAL 5024, czyli najbardziej zbliżony do oryginału. Dalsze prace przy Wigry 73 będę wrzucał na bieżąco.
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
20-04-2023 18:40:18 |
|
1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post:1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post.
RaszkoV (04-20-2023)
|
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Wigry 1973! rok by Popielaty
Brakujące części doszły, więc można było skończyć koła
Mała przymiarka do gołej ramy, czy będą dobrze wyglądać
Pasują
Długo to nie trwało jak zawiozłem gołą ramę do piaskowania i malowania proszkowego, jak Wigry 73 na drugi dzień było już gotowe. Kolor RAL 5024. Ciekawostką jest to, że na każdym zdjęciu, kolor ten wygląda inaczej.
Od razu przystąpiłem do naklejenia szablonu. Zdecydowałem się na niego, bo w pierwszym roku takie wychodziły, a naklejka z napisem Wigry nie oddawała by tego, że to Wigry z pierwszego roku produkcji - 1973.
Wpadł też od razu komplet naklejek.
Mały szacher macher i po kilku godzinach Wigry stanęło już na swoich kołach
Czegoś mi tu cholera jednak brakuje a no tak, bardzo charakterystycznej dla jedynki osłony łańcucha - pistoletu. To dzięki niemu Wigry nabiera charakteru
Tak więc Wigry 73 już śmiga i nabija kilometry, jedyny mankament to ułożenie się łańcucha w zużytej tylnej zębatce. Jest jeszcze nakręcana (a sama piasta ma smarownice), więc nie chce mi się jej wymieniać, mam nadzieję, że polubi się z nowym łańcuchem.
Na tę chwilę, zostało mi tradycyjnie przeciągnięcie kabla i wciśnięcie przelotek w ramę. Po tym projekt zostanie ukończony. Nie będzie miał ani ramienia bezpieczeństwa, ani lusterka, ma to być takie typowe Wigry 1973 w wersji sote. Kto chociaż trochę zna temat rowerów Romet, ten od razu pozna, że to pierwszy rok produkcji, a kto nie, ten mocno zastanawia się czemu tak, przecież wszystkie miały naklejkę
Na koniec wietrzenie i pompowanie prawie całej mojej kolekcji. Od wyboru do koloru, Wigry 73 był w kawałkach, więc się nie załapał
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
02-05-2023 22:57:47 |
|
1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post:1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post.
mateeusz (05-09-2023)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|