| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Maka_91 
 
 
		
			Majsterkowicz Amator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 483 
Imię: Mateusz 
Skąd: Zachodniopomorskie 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca 
			 
			
				Nie powinno się wypychać łożysko od strony zapłonu jak skręcasz ściągaczem. Bo niby dlaczego? Nie mam takiego silnika ale wydaje mi się, patrząc na yt jak składają, że nie powinno tak byc. To łożysko powinno być osadzone. Wciągaczem wciąga się połówkę ta od zapłonu, razem z wałem do drugiej polowki. 
Chyba, że coś pomyliłem ale wydaje mi się, że wciągając w ten sposób, to drugie łożysko nie jest wypychane. 
Zobacz 9 minuta na filmie.  https://youtu.be/oPf1ZUEIyzY
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2022 18:34:03 przez Maka_91.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-09-2022 18:30:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Bob_Harley 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 618 
Imię: Bob 
Skąd: Świętokrzyskie 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca 
			 
			
				Dobra, sprawa wygląda następująco: po włozeniu do ramy silnik zagadał na chwile już za drugim kopnięciem, przy czym zapłon wgl nie ustawiany jeszcze xD - chodzi równo, normalnie reaguje na gaz, jedyne co mnie martwi to taki hmm nazwałbym to "rzegot" w okolicach sprzęgła lub wału, troche jak mocno zużyte łozyska, no ale to chyba niemozliwe bo są zalozone nowe. Mozliwe zeby to był lancuszek sprzeglowy? Bo zalozylem ten co był ale nie byl specjalnie zuzyty i luz tez mial w porzadku wiec raczej nie ociera o karter, wyciekow zadnych nie ma poki co, no i gwint korka spustowego jest jak nowy co mnie cieszy bo w koncu mozna wkrecic normalna srube z uszczelką miedzianą bez obaw ze sie zaraz gwint zerwie xD Obawiałem sie ze jak wał ma taki opór to silnik nie bedzie wgl miał siły zeby pracowac, ale wychodzi na to że nie ma on najmniejszych problemów zeby pracowac co mnie rowniez cieszy, teraz pozostaje pojezdzic, dotrzeć itd. i w zwiazku z tym co myslicie o zastosowaniu mieszanki 1:30 na docieranie a potem 1:40? w koncu simsony mają 1:50, a nawet czytałem ze w MZ TSach na poczatku były takze tulejki w korbowodzie i mieszanki były bogate a jak wprowadzili lozysko igiełkowe to i mieszanke zmienili tez chyba na 1:50, a u mnie teraz jest tez lozysko igielkowe i to nie bylejakie bo Koyo
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 06-09-2022 13:27:07 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca 
			 
			
				zamiennik to zamiennik - niestety. Musisz wymierzyć i porównać z oryginalnym wysokość okien oraz wysokość całego cylindra, a nawet i wysokość tłoka!  
kupiłem teraz zestaw almota do 023, to wysokość cylindra i wysokość tłoka nie zgadza się z starszym zestawem też od almota    Wszystko jest o ~1.5mm mniejsze i  jestem zmuszony podłożyć uszczelkę 1mm, aby tłok nie uderzał w głowice    więc wiesz
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 08-09-2022 23:15:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |