Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Brak masy na widelcu
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Brak masy na widelcu
Brak masy, to brak ciaglisci polaczenia, czyli brud, korozja lub farba, np jesli niedawno malowales Robaka. Zwlaszcza lakier proszkowy.
Należy dklanie oczyścić te mijsca mechanicznie, a koncowki odatkowo chemicznie, np kontakt spray.
Dobrze jest też zastosować pokladki draiace.
Aha, sprawdź tez koncowki i same przewody, doradzam lutowanie miękkie.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
28-03-2021 15:35:10 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,215
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Brak masy na widelcu
Swoją drogą ja tego nie mogę pojąć choć to głupie.
Na logikę masa powinna iść przez ramę od cewki , czyli od silnika tak?
Ale przecież nie ma kabla masowego, to jak ta masa przechodzi z silnika na ramę? Śruba jest w gumowej tulei, silnik owszem się styka ale farba nie przeszkadza? No i w końcu przecież jak nawalisz smaru do główki ramy też nie powinno iść na widelec
nie mogę tego ogarnąć xD
|
|
29-03-2021 18:10:03 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,480
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Brak masy na widelcu
Ja w sumie sie nigdy nie zastanawiałem jak to działa, nie jestem specem od elektryki. Od siebie jedynie dodam romku, że w większości motocykli (jeśli nie we wszystkich) gdzie cewkomodul, czy modul zaplonowy jest gdzies pod siedzeniem, poza obszarem silnika, z tych układów wychodzi przewód masowy podłączony do obudowy silnika, najczęściej zintegrowany z wiazka instalacji i samym statorem.
W simsonie S51, gdzie na zawieszeniu silnika nie ma żadnych tulei gumowych, czy silentblokow, cewka zaplonowa jest zmasowana z ramą. Zaś gdy montujesz sportowy układ zapłonowy typu Vape (montowałem, siedzi w moim simsonie), to masę obudowy cewkomodulu, trzeba połączyć z masa silnika, w innym wypadku nie będzie iskry (ale się zdenerwowałem zaraz po montażu, myślałem ze jakiś niedziałający bubel mi wcisnęli czy cos )
Ps: W simsonie Sr na platynowym zapłonie jest fabrycznie zmasowana masa ramy z silnikiem, za pomocą przewodu (ale w srce zawieszenie silnika jest na gumach).
Ps2:W s51 na fabrycznym elektronicznym zapłonie, nie ma żadnego przewodu masującego z silnika. I wez tu człowieku badz mądry...
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2021 20:03:37 przez Debesta.)
|
|
29-03-2021 19:53:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|