Romet 750 - nowe życie dla klasyka
|
Autor |
Wiadomość |
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Cześć,
17.10.2020 udało mi się kupić Rometa z serii Pegaz.
Nie wiele o nim wiem natomiast silnik o oznaczeniu 017 zadecydował, że będę starać się robić go na przypominający oryginał wersji 750.
Na ten moment Pegaz jest cały rozebrany, w kwestiach technicznych (mechanika, cały remont silnika itd.) pomaga mi lokalny mechanik.
Obecny kolor ramy pastelowy niebieski niestety nieoryginalny, w przeszłości był psiknięty sprayem, częściowo łącznie z kilkoma elementami jak lampa itd. Oryginalny kolor widać na środkowym widelcu i paru innych elementach (oryginał kolor F610).
Rama poszła do malowania proszkowego w kolorze RAL 5012, natomiast błotniki, blaszki (osłony na ramę), stopka centralna itd. będą koloru czarnego - te kolory mi się spodobały, stąd wybór.
W chwili obecnej jestem w trakcie kompletowania zamówień na części (przez spore rozbieżności cen na poszczególne części zamówienia będą w sumie w czterech głównych sklepach).
Pomysł na zakup Rometa z serii Pegaz wynika z faktu, że w latach 2003/04 jeździłem na 710 z zmienionym silnikiem, a konkretnie ten:
https://www.bikepics.com/pictures/206674...-pegaz-710
Poza obecnie posiadanym Rometem jeżdżę na KTM 1050.
Pozdrawiam, i życzę sobie jak i innym owocnych prac przy renowacjach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2020 02:03:42 przez Emwu96.)
|
|
03-11-2020 02:01:19 |
|
1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post.
klodian2002 (11-06-2020)
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Work in progress
Pierwsza część zamówionych gratów właśnie przyszła
pokrowiec na siedzenie
szczęki hamulcowe
gumy rączek kierownicy
Guma kopniaka
KPL ZABEZPIECZEN W SILNIKU
KPL USZCZELEK KRANIKA
KPL ZABEZPIECZENIE ZĘBATKI TYŁ
OSŁONA WIANKA OŚI KOŁA Z FILCEM 4x
OŚ KOŁA TYŁ KPL KOMAR
PRĘT HAM ROMET-KOMAR
RĄCZKA GAZU METALOWA
ŚWIECA F-75 ISKRA
Guma stopki kierowcy Romet WSK
Linki komplet Romet Komar
Przewód paliwowy 6mm
Guma gaźnika Romet
Wianki łożyska sztycy główki ramy Romet
Łożyska komplet CX+simeringi+kpl uszcz
|
|
05-11-2020 22:43:08 |
|
1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post.
klodian2002 (11-06-2020)
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Udało się odebrać elementy od lakiernika.
Rama wypiaskowana i malowana proszkowo. Wszelkie ubytki, lub niepotrzebne dziury np. dziury na błotniku uzupełnione.
Kolor RAL 5012, dobierany na podstawie bliskości do odcienia koloru F610 .
Czekam jeszcze na kilka zamówionych części i niebawem montaż.
Dodatkowo czy ktoś orientuje się jaka jest wielkość liter białego napisu 'ROMET 750' - na metalowych czarnych boczkach/osłonkach?
Oraz czy te napisy były w oryginale w formie naklejki, czy malowane farbą od szablonu?
https://i.imgur.com/N7dpLxa.jpg
|
|
26-11-2020 20:03:10 |
|
1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post.
klodian2002 (11-26-2020)
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Jeszcze raz w temacie naklejki/napisu 'ROMET 750'
Cały czas zastanawiam się co robić, czy czerwono-srebrną naklejkę na ramę 'ROMET 750' dostępną m. in. na motonaklejki, czy napis na metalowych czarnych osłonach ramy.
Ogólnie na starych zdjęciach, w większości widnieje napis na czarnych osłonach, ale z drugiej strony przeglądając olx znalazłem Rometa Pegaza 750 w oryginale z widocznymi śladami po naklejce na ramie (czerwono srebrna) no i teraz mam ostrą zagadkę.
Czy ktoś się orientuje jak one wychodziły w oryginale, czy być może były wersje takie i takie?
Zdjęcie tego co znalazłem na olx ze śladami po naklejce:
https://i.imgur.com/2UtXxmW.png
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2020 15:16:36 przez Emwu96.)
|
|
29-11-2020 15:15:06 |
|
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(30-11-2020 11:49:14)łogór 200 napisał(a): Większość tych części ze zdjęcia to niestety China albo marne rzemiosło
Tak większość China (głównie zamawiałem m. in. z Ag-mot, Gmoto, Stolmot).
Nie wiem po co miałbym aż tak bardzo głęboko grzebać żeby szukać części, lub podzespołów z górnej półki, do sprzęta, który ma stać w garażu i oko cieszyć podczas picia piwa. A i tak uważam, za sukces jeśli finalnie wizualnie będzie tak jak planuje i jeszcze od czasu do czasu odpali po kopnięciu. Do latania w koło komina to mam inny sprzęt
A i tak w części i podzespoły na tą chwilę wsadziłem 1400 zł (nie liczę lakierowania) - to aż się boję pomyśleć, jakbym miał szukać czegoś z półki 'premium'.
Tymczasem,
Obręcz (alu) IFA 16x1.40 + szprychy (ocynk) 157 mm, śr. 3.1 mm
https://i.imgur.com/Ei2XR7o.jpg
Czekam nadal na odpowiedź odnośnie tego co najbardziej na ten moment mnie intryguje, czyli temat naklejek/napisu 'ROMET 750', kiedy jaka wersja szła, czy była jakaś zależność naklejka/napis
Naklejka ROMET 750 lepsza jakość:
https://i.imgur.com/WZtJTzz.jpg
|
|
01-12-2020 02:00:41 |
|
|
łogór 200
Ostatni ch#j Polski
Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Tak większość China (głównie zamawiałem m. in. z Ag-mot, Gmoto, Stolmot).
Nie wiem po co miałbym aż tak bardzo głęboko grzebać żeby szukać części, lub podzespołów z górnej półki, do sprzęta, który ma stać w garażu i oko cieszyć podczas picia piwa. A i tak uważam, za sukces jeśli finalnie wizualnie będzie tak jak planuje i jeszcze od czasu do czasu odpali po kopnięciu. Do latania w koło komina to mam inny sprzęt
A i tak w części i podzespoły na tą chwilę wsadziłem 1400 zł (nie liczę lakierowania) - to aż się boję pomyśleć, jakbym miał szukać czegoś z półki 'premium'.
No jak ma stać tylko w garażu to pewnie że tak.Wtedy nawet nie trzeba składać silnika w środku skręcić kartery do kupy i dekle, jakiś cylinder z głowicą i gotowe.
K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.
„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2020 10:49:51 przez łogór 200.)
|
|
01-12-2020 10:48:00 |
|
|
Emwu96
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(01-12-2020 09:23:19)wariator napisał(a): Bazując na oryginalnych prospektach czy folderach reklamowych ZR Bydgoszcz spotkałem się z naklejką. W praktyce wszystkie egzemplarze, które mam, a który Ty obecnie remontujesz posiadają fabrycznie naklejki. Oryginalnego wiarygodnego egzemplarza z napisami na listwach w realu na razie nie dane mi było spotkać.
Ogólnie w tego typu tematach powiem tak - jeżeli będziesz posiłkował się tylko olx i innymi tego typu, opowieściami podsklepowymi czy też wikipedią, gdzie nikt już nie dba i nie panuje nad tym by faktycznie zdjęcia odzwierciedlały to co powinny czasami rzetelne ustalenie faktów staje się niemożliwe. Dlatego też uważam, że w pierwszej kolejności na 100% wiarygodnym źródłem są materiały producenta czy nawet ich obecne publikacje - jednak oryginalne a nie przetworzone na potrzeby autora z dodanym zdjęciem. Chyba z tego też powodu mamy zawirowania jeżeli chodzi o nazewnictwo Twojego rometa
i to jest informacja, dzięki.
Myślę, że pozostanę przy czerwonej naklejce.
(01-12-2020 10:48:00)łogór 200 napisał(a): No jak ma stać tylko w garażu to pewnie że tak.Wtedy nawet nie trzeba składać silnika w środku skręcić kartery do kupy i dekle, jakiś cylinder z głowicą i gotowe.
być może takie druciarstwo stosujesz, ja bym nie zniósł, wolę na nowo.
|
|
02-12-2020 10:50:52 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|