Ogar 200 by TheKocur :D
|
Autor |
Wiadomość |
TheKocur
Mechanik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/praktykant.png)
Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 by TheKocur :D
Jeśli chodzi o zawieszenie to bez porównania do oryginału ![Cool Cool](images/smilies/cool.gif) Sprawa montażu koła ogara w lagach charta wygląda tak: oska jest od charta, jeśli mamy piastę z wiankami dajemy łożyska 32x12x10 i dystans między nie, wbijamy jedno łożysko i suwmiarkę wkładamy w piastę tak aby oparła się o łożysko i mierzymy do miejsca w którym po wbiciu opiera się drugie łożysko. Do zmierzonego wymiaru można dodać z 1mm tak aby podczas skręcania nie zacislo nam łożysk. Szczekotrzymacz musimy rozwiercić na 12mm. Oczywiście między koło a lagi też trzeba zmierzyc i dorobić tulejki lub jak kto woli, można też użyć milion podkładek ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) Sama blokada bębna spełnia swoją funkcję, choć następnym razem zrobiłbym ja grubszą, gdyż ta się lekko wygięła. Miskę na sztyce charta dajemy z lag ogara, dobrze jest sprawdźic czy dolna miska z główki ramy ogara wchodzi luźno do samego dołu sztycy charta, w przeciwnym razie może się blokować kierowca, tak jak to było w moim przypadku ![facepalm facepalm](images/facepalm.gif) kulki lub wianek normalnie jest z ogara, na górze jest lekki problem, bo kulki z ogara nie siedzą dobrze z miską charta, a ta od ogara ma lekko inny gwint i nie pasuje na sztyce charta. Myślę że sprawę załatwiłby mniejsze kulki. Po założeniu tulejek między sprężyny w lagach, odbijają one do końca, nie tak jak wcześniej, laczek mam z tyłu 17-2.75 (poprzednio było koło 16 i opona 3.00) który miał mniejsza średnicę od tamtego chyba ok 3cm. Lagi od charta oczywiście nie obniżałem, teraz ogar prezentuje się tak https://imgur.com/9Eo35VL myślę że sylwetka jest poptawna ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
A i Quake96 na tym laczku i spawaku vmax 63km/h i w miarę ciekawe przyśpieszenie ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) niedługo mam nadzieje wpada inny cylinder i prawdopodobnie inny spawak
Świeca BOSCH, Ogara pchosz
|
|
03-07-2020 12:40:44 |
|
1 osoba postawiła piwo TheKocur za ten post:1 osoba postawiła piwo TheKocur za ten post.
Jorginsson (07-07-2020)
|
TheKocur
Mechanik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/praktykant.png)
Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 by TheKocur :D
Świeca BOSCH, Ogara pchosz
|
|
03-07-2020 23:30:56 |
|
|
TheKocur
Mechanik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/praktykant.png)
Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 by TheKocur :D
(07-07-2020 22:51:46)Jorginsson napisał(a): Nie wiem, ja tam co i rusz widuje kompletne zawieszenia, same półki też i to w znośnych pieniądzach. Co do sprężyn to oryginalnych do Charta raczej nie dostaniesz - powinna być "krótka" i "długa" - ja osobiście jeszcze nie trafiłem na komplet. Jeśli Twoje są tej samej długości, to ktoś już prawdopodobnie próbował nieudolnie obniżyć zawieszenie, a zamiast tego efekt jest taki jak mówisz - jest patent na obniżenie tego zawieszenia, ale skracamy wtedy skok.
A oryginalnie między tymi sprężynami była też przedkładka, ale z tworzywa.
No i BTW mimo, że wysoko, to faktycznie sylwetka w miarę prosta ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
Lagi składane były według schematu i faktycznie jedna sprężyną była dłuższa od drugiej i między nimi była przekładka, co nie zmienia faktu że i tak nie odbijały do końca
Świeca BOSCH, Ogara pchosz
|
|
08-07-2020 01:14:39 |
|
|
TheKocur
Mechanik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/praktykant.png)
Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 by TheKocur :D
Świeca BOSCH, Ogara pchosz
|
|
14-07-2020 19:00:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|