![]() |
Ogar 200 by TheKocur :D - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Ogar 200 by TheKocur :D (/showthread.php?tid=50589) |
Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 13-05-2020 23:21:51 Od razu zaznaczę ze nie jest to ogar robiony pod oryginał, tylko tak żeby fajnie jeździł i dobrze wyglądał. Oczywiście nie ma to być wieś tuning. Rzecz jasna nie każdemu może się on podobać ale będę się starał to wszystko robić żeby było "dobrze" Ogara 200 kupiłem 2 lata temu za 600 zł z dokumentami oczywiście. Jedynym mankamentem miał być półksiężyc kopniaka który załapywał dopiero na samym końcu. Trochę pojeździłem, ale mocniejszy od tego to był dezamet. Zaskoczony byłem bo wymarzony 3biegowy silnik jawki okazał się słaby. Podczas rozbiórki silnika wszystko wyszło na jaw. POtrzeba generalny remont. Tłok miał 0.30mm luzu w cylku a pierścienia jednego była połowa, a drugi miał luz 3mm na zamku, mimo to ten silnik jakoś jechał na 3b. Zrobiłem remont i wtedy dowiedziałem się dlaczego każdy woli 223 od dezameta. Silniczek miał sporo mocy. W miedzy czasie założyłem gaznik pz 16 i zapłon cdi i wtedy ogar zaczął chodził tak jak powinien, czyli trzymał stabilnie obroty i nie "psuł" świecy. Po pewnym czasie Zacząłem bawić się w tuning i zrobiłem cylinder 50/3m. Na spawaku rezo było spoko ale przed rezem to to nie jechało, (cylinder był już bardzo zajechany). Obecnie siedzi cylek almot na innym spawaku i podróbce delorto 21 którą niedawno zakupiłem. Na 11z całkiem fajnie to jeździ, czuć rezo. V max 60km/h i 7100obr. W planach jest porting cylindra. Teraz "wizualka", od początku to właściwie nic z nią nie zrobiłem,wiec ogarynka wygląda, jak wygląda, dlatego właśnie zaczynam się nią zajmować. Po kupnie założyłem licznikiem rowerowym, a ostatnio nabyłem obrotomierz uniwersalny. Stare amortyzatory wyglądały tak ) [attachment=19658] akurat trafiła się okazja i za 50zl kupiłem używane amorki do simsona JMP 360mm. [attachment=19659] Ogar zrobił się wysoki z tyłu, dlatego postanowiłem założyć inne, dłuższe lagi, bo te oryginale to każdy wie jakie są. Początkowo myślałem nad lagami od loncina razem z kołem, ale to jest ogar i według mnie nie pasowało by to za bardzo. Wybór padł na lagi od charta, kupno okazało się trudniejsze niż myślałem. Niedawno jednak udało mi się kupić od charta lagi lampę ośkę i mocowania. Koło zostanie ogarowe. Dobra, starczy tego pisania. Czas na sesję zdjęciową: [attachment=19660] [attachment=19661] RE: Ogar 200 by TheKocur :D - Quake96 - 13-05-2020 23:29:40 Cytat:V max 60km/h Dobra, wszystko fajnie, pewnie lepiej się to zbiera i tak dalej, ale tyle zachodu, jakichś spawaków, przeróbek, gaźników, a ostatecznie idzie to jak zwykła 200? ![]() ![]() PS: Cytat:Tłok miał 0.30mm luzu w cylku a pierścienia jednego była połowa, a drugi miał luz 3mm na zamku, mimo to ten silnik jakoś jechał na 3b. Nie żebym prowokował dezłomeciarzy, ale żaden ZMD by w takim stanie z miejsca nie ruszył ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 13-05-2020 23:49:16 64km/h to pewnie 13z, na takiej zębatce moj ogar na 3b to by zwalniał ![]() Wiadomo ,że na oryginalnym cyklu by było lepiej a nie jakiś tam almot. 60km/h na 11z i to fajnie przyspiesza. Tak naprawdę to wystarczy tylko sam spawak, na jikovie tez mysle ze byloby to samo jak na tym delorto Amortyzator JMP 360mm ![]() A tu co się ze starym stało: ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - Quake96 - 14-05-2020 12:29:05 Cytat:64km/h to pewnie 13z, na takiej zębatce moj ogar na 3b to by zwalniał Dokładnie. No ale skoro twój by zwalniał to gdzie tu sens tych przeróbek? ![]() Cytat:Wiadomo ,że na oryginalnym cyklu by było lepiej a nie jakiś tam almot. Tylko, że ja mówię właśnie o silniku złożonym na klamocie, tzn. Almocie. Nie jeżdżę na oryginalnych cylindrach. RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 14-05-2020 13:47:52 Tak na 12z na orgi wydechu to dobrze chodzi tylku już jakas większa Górka i na 3b rozpędza się jak żółw RE: Ogar 200 by TheKocur :D - Ratman - 14-05-2020 15:00:53 (13-05-2020 23:49:16)TheKocur napisał(a): 64km/h to pewnie 13z, na takiej zębatce moj ogar na 3b to by zwalniał Dobrze że przyłożyłeś ten płaskownik Nikt by nie zauważył wygiętego amorka ![]() ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - damian94 - 24-05-2020 15:00:30 (13-05-2020 23:29:40)Quake96 napisał(a):Cytat:Tłok miał 0.30mm luzu w cylku a pierścienia jednego była połowa, a drugi miał luz 3mm na zamku, mimo to ten silnik jakoś jechał na 3b. Cytat:Póki co to sypie mi się co chwilę (mam na myśli pękanie pierścieni, zacieranie, brak kompresji, nie trzyma wolnych, problem z odpalaniem) gdyż cylinder ma przejechane na prawdę dużo, a jest to nominał i na nowych pierścieniach luz jest już 1,1mm jak nie lepiej, oczywiście jajko też niezłe jest, 2 głębokie rysy od sworznia i 1 taka średnio mała którą zrobiłem przypadkowo robiąc kąt wpadania mieszanki, próg wielki Cytat:No po tych wszystkich przeżyciach jestem już bardzo ostrożny. Póki co nic nie dzwoni i na prawdę dostał buta po tym jak się przyzwyczaiłem do zjechanej tulei. Ale niby tuleja była tak wyrąbana, a dość tak jeździł był próg, jajko przez co ciągle się zacierał, luz taki że nominalny cylinder miał ponad 38,20 bo gościu mierzył lokurva i 3 ryski dość grube i jeździł te 60km/h, po przeróbce 70km/h co jakiś czas udawało się do tych 75km/h ale od razu wtedy się przycierał że już jechał 50km/h <rotfl> Tylko był tak słaby, że się ledwo ruszyć na 1b dało przy pełnych obrotach xD Myślisz? Jajowata tuleja - pierścień nie przylega do końca - gwarantowane przedmuchy i brak kompresji. Luz w sam raz dla tłoka 38,25, porysowana tuleja z progiem a mimo to był w stanie zamknąć licznik a po tuningu na tej samej jeździł szybciej jak ten ogar ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 28-05-2020 10:24:54 Dawno nic tu nie pisałem, ale udało sie zregenerować lagi i założyć je do ogara, z kołem ogara oczywiście ![]() i między nie dorobiłem tulejkę. Między koło i lagę z dwóch stron dalem stare łożyska( oczywiste jest że zastąpię to jakimiś tulejkami ![]() ![]() https://zapodaj.net/d067650070da0.jpg.html Te lagi to zapomniałem napisać od charta są ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 30-05-2020 23:27:55 Ostatnio wywierciłem nowe otwory w błotniku i przykręciłem je do mocowan od charta. Udało się także zrobić i przyspawać ogranicznik skrętu ![]() https://zapodaj.net/52dc40d4cf2d7.jpg.html https://zapodaj.net/39125a8dbbcca.jpg.html RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 04-06-2020 15:20:05 Wczoraj zrobiłem i pomalowałem blokadę bębna. Założyłem nowe szczęki hamulcowe na przód. Między sprężyny w teleskopach dałem tulejkę 2cm przez co lagi są trochę twardsze i nie siadają tak bardzo gdy się usiądzie na ogarze ![]() ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 04-06-2020 21:46:42 Zaraz sprawdze czy ktoś tu zagląda ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - damian94 - 08-06-2020 16:18:59 A dlaczegóż to aż tak stronisz od przełączników na kierownicy? RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 08-06-2020 21:31:42 Zapomniałem o przełączniku od zmiany świateł i klaksonu, on oczywiście będzie normalnie na kierownicy ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - TheKocur - 20-06-2020 15:42:14 Kupiłem stacyjkę o której wspominałem w jednym z poprzednich postów. Stacyjkę jest jak najbardziej w porządku. Jeżeli komuś ma się to przydać to ma ona 3 pozycje: 1. Odcina iskrę i zapłon 2. Jest iskra xd i zaplon 3. Jest iskra i zapłon +światła. Z tym ,że ja nie użyłem przewodów od zapłonu ,gdyż zwyczajnie nie mam akumulatora. Całą instalacje wraz z bratem wykonaliśmy na nowo ![]() ![]() ![]() RE: Ogar 200 by TheKocur :D - Jorginsson - 20-06-2020 16:03:00 Podoba mi się kierunek który obrałeś, jak oceniasz to zawieszenie w tym motocyklu? Ale skorzystam też z okazji żeby się czegoś nauczyć ![]() Sam stoję przez podobnym zagadnieniem, ale cały czas rozważam włożenie goleni w półki od TJ - tyle, że na 95% trzeba by podtoczyć szklanki, a raczej płaszczyzny mocowań (ośki) - dyskusyjna sprawa ![]() Kibicuję! A - jeszcze jedno - obniżałeś zawias od 210? Tył masz podniesiony o ok. 45 mm a jednak sylwetka motocykla wydaje się być "pozioma" (i dość poprawna). |