Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy nabytek Ogar 202
Autor Wiadomość
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Nowy nabytek Ogar 202
No, w końcu się zdecydowałem na tego Ogarka. Muszę przyznać, że od dłuższego czasu chodził mi po głowie. A ponieważ rocznik 2019 miał teraz całkiem dobrą cenę, to postanowiłem sprawić sobie taki oto prezent Smile            
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2020 00:49:06 przez Arnoldo.)
26-03-2020 00:42:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Wczoraj przejechałem kilka pierwszych kilometrów. Co się przede wszystkim rzuciło w oczy? To strasznie powolna jazda na niższych biegach. Na jedynce rozpędziłem się może, do niespełna 10 km/h. Myślę, że równie dobrze można by było ruszać z biegu drugiego, a i tak by mnie bez problemu uciągnął. A muszę dodać, że ważę dobrze ponad 100 Big Grin Ale dopiero trochę później mnie olśniło. Model fi ma o wiele większą tylną zębatkę niż zwykły 202. Jak do ogarków 202 zazwyczaj na aukcjach przewijają się zębatki 41 zębów, tak dziś sprawdziłem, policzyłem i 202 fi ma ich 56! Tak sobie myślę, że to może również mieć wpływ na ograniczoną prędkość. Jeśli ktoś waży te 70, maksymalnie 80 to niech zmienia zębatkę i motorek pojedzie zapewne więcej o te 10 km/h. Bo przyznać trzeba, że co jak co mocy mu nie brakuje. Nawet przy mojej wadze. Kolejna rzecz to bardzo mały zakres obrotu manetką gazu. Myślałem, że w gaźniku też jest jakaś blokada, jak w starszych wersjach, ale nic takiego tam nie ma.
Także w kwestii blokady, to w przypadku wersji 202 fi możemy mieć do czynienia z modułem zapłonowym. Ale to w kwestii obrotów maksymalnych. Mój jak na razie na dotarciu, więc nie będę wkręcał jakoś przesadnie. Chociaż zamierzam pojechać do salonu na odblokowanie. Podpytam gościa, może zdradzi co się robi w wersji fi, żeby go odblokować, wtedy się podzielę tą wiedzą Smile A kolejna rzecz to właśnie wspomniana wcześniej zębatka. Porównałem sobie zdjęcia z internetu 202 i 202 fi. 202 ma zębatkę mniejszą, 202 fi tą większą. O to też zamierzam zapytać.
Zresztą zobaczcie jak to wygląda.


To wspomniana zębatka.

04-04-2020 17:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Arnoldo za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #3
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Fajnie, że opisujesz takie zagadnienia. A trzeba przyznać, że chiny czy nie - ten motorek prezentuje się po prostu nieźle. Chociaż w moich odczuciach jakoś bliżej mu do Charta niż Ogara, ale ten drugi jest pewnie bardziej "marketingowy" jeśli chodzi o rozpoznawalność, w końcu to Ogarów wyszło więcej i były poniekąd bardziej popularne.
Pisz, opisuj, jeśli o mnie chodzi, to na pewno będę śledził Twoje poczynania z tym motocyklem.


04-04-2020 21:27:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Ooo widzę kolejny nabywca Ogara! Zębatkę to on ma niezłą prawie jak w Ogarze 200 :F Będę śledzić Twój temat Big Grin

04-04-2020 21:45:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Więc tak. W kwestii przełożenia końcowego. Co prawda na odblokowaniu jeszcze nie byłem, ale porównałem sobie prędkości jakie ja osiągam przy poszczególnych obrotach, a jakie osiąga ten ogarek na filmikach w necie. Mniej więcej przy tych samych obrotach prędkość jest zwyczajnie o około 20 km/h mniejsza! Raczej poniżej tych 20, ale zawsze. Nie znalazłem nigdzie informacji jakie ten silnik osiąga maksymalne obroty, ale mój wkręcił się do ponad 8000. Dopiero przy takich obrotach prędkościomierz wysunął się poza magiczne 45 km/h. Licznikowe co prawda, więc rzeczywista prędkość to pewnie właśnie tyle.
Kolejna rzecz. Chińszczyzna dała o sobie znać. Zgubiłem gdzieś pokrętło zerowania licznika.


Ogólnie, to niech zrobią to na gwarancji, ale jeśli ktoś wie gdzie można coś takiego dostać, to też będę wdzięczny za informację.
21-04-2020 14:28:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Wielkość tylnej zębatki też swoje robi Tongue Czy na tych filmikach ludzie mieli takie zębatki czy inne przełożenia?

21-04-2020 15:48:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Pisząc przełożenie końcowe miałem na myśli właśnie zębatkę.
https://www.youtube.com/watch?v=KzwENVcpZOI
Ot choćby ten filmik. W pewnym momencie gość przy 4000 na 3 jedzie już ponad 20 km/h. Podczas gdy ja muszę dokręcić do ok 6000.
21-04-2020 18:10:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Nowy nabytek Ogar 202
No to może być przez zębatkę, jest silniejszy lecz wolniejszy. Musiałbyś zmienić i wtedy porównać.

21-04-2020 18:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Więc dziś byłem na odblokowaniu. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to chodzi o dyszę w gaźniku i moduł. Nie wiem niestety co dokładnie z tym gaźnikiem robili, ale coś na pewno. Zauważyłem, że manetka dostała większy zakres obrotu. Chociaż, jak zaglądałem do przepustnicy, to nie miała żadnej tulejki, jak w starszej wersji. Motorek zdaje się mieć więcej mocy. Jakoś tak lepiej się "zbiera". Do tych 50 przyspiesza naprawdę dynamicznie. No a właśnie potem już nie. No i właśnie druga rzecz, czyli moduł. Gość z serwisu mówił, że nie ma takiego po prostu, jak będzie miał, to da znać. Kosztowało mnie to 50 zł, więc i tak nie jest źle Smile
Podsumowując. Nowe wersje 202fi mają blokadę w gaźniku, gdzieś na dolocie i zablokowany moduł. Zapewne stąd się biorą opinie, że jak ktoś kupuje moduł odblokowany, to motorek i tak nie jedzie.
I na koniec przełożenie (wciąż będę do tego wracał). Jeśli ktoś nie jest takim słoniem jak ja, w zupełności wystarczy ściągnąć blokadę gaźnikową i założyć tylną zębatkę 41. Przynajmniej 60, jak nie więcej powinien wtedy pojechać.
23-04-2020 19:18:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Nowy nabytek Ogar 202
W końcu zębatka wymieniona. Różnica kolosalna. Wreszcie motorek jedzie jak należy. Z czegoś, co prędkością bardziej nadawało się na ścieżki rowerowe, w końcu powstał pełnoprawny motorowerek.
A więc tak. Tutaj założona nowa zębatka, standardowa, 41z. W tle, jako bonus s38 Smile Jak ktoś chce, to na youtube są filmiki z remontu tego silnika. (Kanał komar2351)

Na tym zdjęciu w sumie widać już drobne różnice między zębami oryginalnej, ale zorientowałem się dopiero, przy próbie nakładania łańcucha. Ale o tym później. Sama zębatka była tak mocno przykręcona do tego zabieraka, piasty, czy jak to nazwać, że z kluczy zostało to:

Kiedy już miałem się poddać, bo zostały jeszcze dwie śruby, przypomniałem sobie o starym komplecie ruskich kluczy nasadowych. Na nie nie ma mocnych, także za pomocą dość długiej dźwigni z rury nałożonej na klucz wszystko poszło dość łatwo. A to znaczy, że w oryginale śruby muszą być mocowane na jakiś klej. Chyba.
No i właśnie. Kiedy myślałem, że najgorsze już zrobione, okazało się, że zębatka nie będzie pasowała. Otóż teraz do ogarków montują zestawy napędowe o wymiarach 428. Zębatki i łańcuch. Kiedyś był to rozmiar 420. Przy zakupie zębatki kompletnie nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem właśnie 420. No nic, zamówiłem poprawną, tym razem zestaw z piastą. Ta 420 będzie sobie leżała i, jak trzeba będzie wymienić napęd do wtedy ją dam do ogarka.
Tak wygląda gotowy:


Od razu też sprawdziłem dziś jak to się sprawuje oczywiście. A więc w końcu przy normalnych obrotach można jakoś jechać. Między 4500 a 5000 prędkość już oscyluje między 40 a 45 km/h Mówię w przybliżeniu oczywiście, bo dokładnie nie pamiętam. 50 km/h to trochę ponad 5000. Przy jakichś 7000 licznik się "zamknął" i nie wiem ile dokładnie pojechałem. Także przy odpowiednim dobraniu dyszy gaźnika i co bardzo ważne wymianie tylnej zębatki mamy odblokowanego Ogara 202 fi. Nie trzeba się bawić z modułami zapłonowymi.
23-05-2020 18:37:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Teraz osłona łańcucha za wysoko :F Ale widzę, że wystarczy tą blaszkę odkręcić i osłonę normalnie przykręcić bez tego "przedłużacza".

06-06-2020 12:48:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kondzio1948 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Konrad
Skąd: Zachpom ZDR
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Nie blokuje go komputer bo sam mysle o tych modyfikacjach i nie wiem czy bedzie warto
01-08-2020 14:31:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #13
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Wszystko fajnie, tylko te blokady po coś są. Motorower według polskiego prawa nie może osiągać więcej, niż te 45km/h i dlatego w tym modelu zastosowano inne ograniczenia - w poprzednim zbyt łatwo użytkownicy się ich pozbywali... I o ile sobie „pyrkamy” po mieście, czy na dojazdy, raczej nikt się nie przyczepi. Lecz gdy przydarzy się nam jakaś kolizja, a nie daj Bóg - coś gorszego, zakłady ubezpieczeniowe szybko, chętnie i dzięki takim oczywistym blokadom - łatwo są w stanie orzec, czy dany pojazd w chwili zdarzenia był faktycznie tym, za co przecież uchodzi - czyli motorowerem... czy może już motocyklem? Przez te 10km/h więcej można narobić bardzo brzydką kupę...
Dlatego o ile "odmulenie" rozumiem, to zębatki bym nie zmieniał - przecież to zawsze większa moc "na kole", ale to tylko moja prywatna opinia. Po prostu uważam, że należy mieć taką świadomość gdzieś z tyłu głowy i po to o tym piszę Wink


02-08-2020 02:55:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Większa moc "na kole" ale i wyższe spalanie, bo wymuszamy pracę silnika na wysokich obrotach.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
02-08-2020 04:17:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #15
RE: Nowy nabytek Ogar 202
Rachunek proszę wystawić ustawodawcy Smile
Ja też uważam, że ten przepis jest głupi, a sprzęty są dzisiaj na tyle bezpieczne, że można spokojnie tą granicę przesunąć o te parę oczek, choćby do tych 60km/h. Często gęsto jest to realny v-max tych motorowerów, a przynajmniej tak jak mówisz - można być ekonomicznym nie "pałując" tak silnika. Ale co ja mogę.


02-08-2020 07:28:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 66
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 452
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 373
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 344
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 267

Reklama