Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remont Jaguara
Autor Wiadomość
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #16
RE: remont Jaguara
Pewnie, że można je dodać, ale.... Można przylutować, albo można założyć takie mocowane na obejmę. Ten drugi sposób ma tę zaletę, że jest odwracalny. Bo w tym co napisał wcześniej o lutowaniu romer3kolory, coś jednak jest...
18-10-2019 13:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: remont Jaguara
(18-10-2019 13:13:04)Zorba napisał(a):  Niektóre Jaguary miały te przelotki, inne nie miały (pewno zależne to było od zaawansowania w wyrobieniu planu 500% normy). Na pewno są potrzebne, bo robią porządek z linką hamulca. Nie osłabiam struktury metalu, to nie ta temperatura.

I jeszcze co do przelotek. Zastanawiam, czy do tego lub tego drugiego (Reynoldsowego) nie dołożyć przelotek i ślizgu pod klamkomanetki Smile.

to , że na pewnym etapie "rozwoju" zarzucono lutowanie przelotek wynikało zapewne z ogólniejszej tendencji zastępowania wszystkiego co trwałe - plastikiem. Plastik - w porównaniu z elementami metalowymi - jest tani w produkcji i tani w obróbce (ale też - co dopiero teraz dociera do ogólnej świadomości - cholernym świństwem, zaśmiecającym wodę, powietrze i glebę). I nie dotyczyło to tylko produkcji rometowskiej - była to tendencja ogólnoświatowa, stąd też i nasi producenci chcieli nadążyć za duchem "postępu".
Wracając do tematu, jak dla mnie rower w konfiguracji pochodzącej ze swojej epoki - nawet jeśli są to plastikowe obejmy linek- jest świadectwem swoich czasów i przerabianie go na coś , czym nie był, kiedy wyjeżdżał z fabryki, jakoś nie mieści się w kanonie odbudowy, ale nie mój rower - nie moja sprawa...
18-10-2019 21:25:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drajwer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: remont Jaguara
Jak widziałem te ostatnie roczniki hurów/jagów to przy braku przelotek pancerz był po prostu przyklejany taśmą (zawsze taka sama, więc raczej to było fabrycznie montowane), więc plastików żadnych to tam raczej nawet nie było.
18-10-2019 23:15:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: remont Jaguara
Pierwsza rzecz, przelotki przylutowalem, tak samo mogę je bezkarnie odlutowac i uzupełnić lakier. Druga sprawa, mam dwa Jaguary, młodszy ma przelotki na linkę hamulca i brak przelotki na linkę przedniej przerzutki. Starszy odwrotnie, nie ma hamulcowych, ma od przedniej przerzutki.
I dlaczego rozważam modernizację Jaguara. Mam do wyboru, albo zrobić egzemplarz muzealny, po czym przykryć go pokrowcem i zapomnieć o nim, albo zrobić go by był bezpieczniejszy i sprawniejszy, i cieszyć się dalej jazda. Ramy stalowe mają swoje zalety w stosunku do aluminiowych.
19-10-2019 00:06:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: remont Jaguara
(18-10-2019 23:15:07)drajwer napisał(a):  Jak widziałem te ostatnie roczniki hurów/jagów to przy braku przelotek pancerz był po prostu przyklejany taśmą (zawsze taka sama, więc raczej to było fabrycznie montowane), więc plastików żadnych to tam raczej nawet nie było.

a to ciekawe, nabyłem Jaguara (choć jeszcze go u mnie nie ma) i pancerz linki hamulcowej jest tam przymocowany taśmą. Myślałem , że to jakaś prowizorka , bo te plastikowe obejmy miały tendencję do "gubienia się" , ale zastanowiło mnie , że taśma jest pod kolor ramy, pewnie chcieli go na maxa odchudzić Big Grin

(19-10-2019 00:06:50)Zorba napisał(a):  Pierwsza rzecz, przelotki przylutowalem, tak samo mogę je bezkarnie odlutowac i uzupełnić lakier. Druga sprawa, mam dwa Jaguary, młodszy ma przelotki na linkę hamulca i brak przelotki na linkę przedniej przerzutki. Starszy odwrotnie, nie ma hamulcowych, ma od przedniej przerzutki.
I dlaczego rozważam modernizację Jaguara. Mam do wyboru, albo zrobić egzemplarz muzealny, po czym przykryć go pokrowcem i zapomnieć o nim, albo zrobić go by był bezpieczniejszy i sprawniejszy, i cieszyć się dalej jazda. Ramy stalowe mają swoje zalety w stosunku do aluminiowych.

rometowskie rowery miały swój niepowtarzalny "klimat" , zawsze coś tam było sknocone i w tym cała rzecz Wink
jak chciałeś mieć rower spod igły to trzeba było polować na zzr'a , tam wszystko było na tip -top , nawet luty były bez smarków Cool
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2019 22:38:21 przez romet3kolory.)
19-10-2019 22:32:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #21
RE: remont Jaguara
Wprowadzasz chyba troszkę mylnych informacji.
Tego Jaguara mam ponad 30 lat. Jest mój od dawien dawna i chce znów nim jechać. Igłę mam Krossa Vento 6 jeszcze z lepszego wydania (na 105 i DT Swiss).
Romet to marka będąca w posiadaniu ZZR, a po upadku większości fabryk ZZR przeszła w ręce Arkusa. Wcześniej jeździłem Huraganem z ZZR i nie odbiegał jakością od Jaguara. Najlepszym dowodem jest pęknięcie rury podsiodlowej przy depnieciu. Tak go właśnie skasowałem.
Z tego co wiem, ZZR (Romet) lutowane ramy wygrzewał po ich zlutowaniu, czemu zapewne towarzyszyło rozlewanie się lutu, nazywanego przez Ciebie smarkiem. Technologia niezmienna zarówno przed wprowadzeniem przez ZZR nazwy Romet, jak i po wprowadzeniu nazwy.
Jeszcze przez jakiś czas ZZR Romet należał do zjednoczenia PREDOM.
20-10-2019 13:27:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #22
RE: remont Jaguara
Jak to w życiu, trochę przystopowałem z tematem. Rama poszła do piaskowania, potem do lakiernika. Niestety bieda. Raz, że kolor zupełnie inny, powiedziałbym, że z dupy zupełnie w stosunku do podanego wzornika, to jeszcze z kilkoma zaciekami. Co gorsza, przy skrobaniu tego co dostałem, przy suporcie i sztycy chyba nie była odtłuszczona powierzchnia, bo lakier odchodził płatami. Dzisiaj sam polakierowałem widelec, kolor jak widać właściwy. Jak skończę skrobać ramę, przyjdzie malowanie.

Przy okazji obalę teorię spiskową dotyczącą usunięcia przelotek hamulca tylnego z seryjnych ram. To nie dla zbicia wagi. Dwie przelotki są lżejsze niż pancerz, którego nie ma pomiędzy dwiema przelotkami. Z przelotkami jest też mniej gąbczasty hamulec. Przelotki były montowane dopóki stosowane były wyłącznie hamulce z dźwigniami z prawej strony (Campagnolo, a przede wszystkim Weinmann i ich kopie ZZR). Potem przyszły na montaż Mafac i ich kopie ZZR z ciągiem górnym i Campy z ciągiem lewym. Ponieważ nigdy nie było wiadomo jakie hamulce trafią do ramy, na wszelki wypadek nie montowano żadnych przelotek.
04-02-2020 23:34:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #23
RE: remont Jaguara
Też uważam, że im mniej pancerza (zatem więcej "gołej" linki) tym hamulec działa lepiej. Pewnie, że to szybciej się brudzi, ale przecież to tylko kwestia częstszego czyszczenia. I druga sprawa - im krótsze linki (i im mniej zakrętów tych linek), tym stare przerzutki działają sprawniej. Dlatego np. w Gazeli przeniosłem manetkę z kierownicy na rurę skośną. Chociaż w oryginale było inaczej, tak działa to o wiele lepiej - tak uważam. A co do przelotek, ich braku i zastąpienia ich plastikowymi obejmami - to przecież zamiast obejm plastikowych, można poszukać metalowe np. Campagnolo (no i bywają też inne marki, choćby Shimano, ale do Jaguara to chyba tylko campa...)
05-02-2020 21:04:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #24
RE: remont Jaguara
Koniec prac miał być w październiku, później w grudniu, potem przed nadejściem wiosny, ale teraz jest już blisko. Pierwsze 50 km testów na drodze za nami. W zasadzie żadnych zaskoczeń nie było. Czeka mnie jeszcze wymiana kierownicy, trochę kosmetyki i będzie jak nowy.

21-05-2020 14:31:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Zorba za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja dolpima ps290
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:27:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:24:11
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 26807
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 18:36:49
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1442
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: Debesta
10-12-2024 21:08:50
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 20385
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
10-12-2024 19:20:46
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 163
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 173
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:58:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Kupię silnik 019 , 023
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:55:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 336
Romet 2350 komar
Ostatni post: Martinez718@wp.pl
09-12-2024 22:14:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
Części silnik 025
Ostatni post: zmd-52
08-12-2024 19:07:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 169
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
07-12-2024 23:51:51
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1652
Witam, cześć.
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:25:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 272
Wyciek oleju dezamet 023
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:23:15
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 647

Reklama