Witajcie.
Zaprezentuję kolejny mój pojazd - Romet Ogar 205 z 1987r. Od zawsze w jednych rękach, w naszej rodzinie. Przeżył wiele, przejechał jeszcze więcej. Został kupiony "spod lady" w czasach PRL w kolorze czerwonym wpadającym w pomarańczowy. Po kilku latach dostał go w spadku mój ojciec i jeździł nim m.in. do pracy czy na wycieczki z żoną (potem i ze mną). W tym czasie został przemalowany na czarno - niebieski, zostało wymienione przednie zawieszenie od WSK i inne mniej czy więcej znaczące zmiany. Dostał nowy silnik i po "milionie" mniej lub bardziej denerwujących usterkach dostałem go ja. Na nim nauczyłem się napraw, znów przeszedł metamorfozę (przemalowanie na zielono) i zaczęły się tuningi silnika

Po kilku latach eksploatacji, zrobiłem prawo jazdy kat. A i przesiadłem się na coś większego, a on poszedł w odstawkę. Nie wiedziałem co z nim zrobić (zostawić czy sprzedać) to wpadłem na pomysł, by zrobić mu renowację

Skupmy się nad tym co się teraz z nim dzieje.
Tak wyglądał przed renowacją (2012):
Został rozkręcony i poszedł do piaskowania i malowania proszkowego. Kolor czerwień jak najbardziej zbliżona do oryginału:
Galanteria:
Skiełkowanie:
Następnie zakupy (wszystko albo nowe ze starych zapasów albo stare ale org i w idealnym stanie):
Nowe boczki dostały nowe naklejki robione na wzór org:
Główka ramy również:
I tylny błotnik:
Bak pomalowany akrylem:
Spolerowany i jak na warunki domowe to wyszedł tak:
Koła (nowe łożyska, szprychy, nyple itp itd):
Zająłem się silnikiem.
Nie będę opisywał zakresu przeróbek, ponieważ za dużo tłumaczeń w słowie pisanym. Ma mieć ok 3KM
Cylinder. Gwint na mocowaniu kolanka - zrobiony od nowa
Po złożeniu, polerce, regulacjach itp. silnik prezentuje się tak. Nic po nim nie widać

Proszę zwrócić uwagę na pokrywę zapłonu z samym napisem "DEZAMET" - produkowano ją od 1991 do 1994
Zaplombowałem
Składanie:
Skompletowałem zestaw kluczy...
... i instrukcje obsługi jego org
No i nadszedł ten dzień 10.06.14

Po 11 miesiącach Ogar prawie skończony.

Ogar zarejestrowany i opłacony na zielonej tabliczce
Po złożeniu okazało się, że błotniki są od 19 cali. Znalazłem czas na zmianę na org, nieprzerobione błotniki i zakupiłem na allegro w dobrej cenie rokujące błotniki do Ogara 205. Były nawet w pierwszym lakierze.
Od razu poszły do piaskowania.
Następnie podkład epoksydowy...
...i lakier akrylowy. Co ciekawe nie wymagały ani prostowania ani tym bardziej szpachlowania.
Po założeniu.
I efekt finalny. Stan "sprzed" wyżej
Motorower jest taki jak chciałem, jakiego pamiętam z lat dzieciństwa. Skończony definitywnie, w pełni odrestaurowany w wersji w jakiej opuścił mury fabryki. Efekt zostawiam Wam co oceny
Podsumowanie:
Początek: Lipiec 2013
Koniec: Czerwiec 2014
Efekt: oceńcie sami

Pozdrawiam
Notatka od Dawdzio, 22-07-2019 08:06:05
Poprawiłem zgodnie z życzeniem autora.
|