Romet Ogar 205 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Romet Ogar 205 (/showthread.php?tid=49280) |
Romet Ogar 205 - Karoll - 21-07-2019 21:08:24 Witajcie. Zaprezentuję kolejny mój pojazd - Romet Ogar 205 z 1987r. Od zawsze w jednych rękach, w naszej rodzinie. Przeżył wiele, przejechał jeszcze więcej. Został kupiony "spod lady" w czasach PRL w kolorze czerwonym wpadającym w pomarańczowy. Po kilku latach dostał go w spadku mój ojciec i jeździł nim m.in. do pracy czy na wycieczki z żoną (potem i ze mną). W tym czasie został przemalowany na czarno - niebieski, zostało wymienione przednie zawieszenie od WSK i inne mniej czy więcej znaczące zmiany. Dostał nowy silnik i po "milionie" mniej lub bardziej denerwujących usterkach dostałem go ja. Na nim nauczyłem się napraw, znów przeszedł metamorfozę (przemalowanie na zielono) i zaczęły się tuningi silnika Po kilku latach eksploatacji, zrobiłem prawo jazdy kat. A i przesiadłem się na coś większego, a on poszedł w odstawkę. Nie wiedziałem co z nim zrobić (zostawić czy sprzedać) to wpadłem na pomysł, by zrobić mu renowację Skupmy się nad tym co się teraz z nim dzieje. Tak wyglądał przed renowacją (2012): Został rozkręcony i poszedł do piaskowania i malowania proszkowego. Kolor czerwień jak najbardziej zbliżona do oryginału: Galanteria: Skiełkowanie: Następnie zakupy (wszystko albo nowe ze starych zapasów albo stare ale org i w idealnym stanie): Nowe boczki dostały nowe naklejki robione na wzór org: Główka ramy również: I tylny błotnik: Bak pomalowany akrylem: Spolerowany i jak na warunki domowe to wyszedł tak: Koła (nowe łożyska, szprychy, nyple itp itd): Zająłem się silnikiem. Nie będę opisywał zakresu przeróbek, ponieważ za dużo tłumaczeń w słowie pisanym. Ma mieć ok 3KM Cylinder. Gwint na mocowaniu kolanka - zrobiony od nowa Po złożeniu, polerce, regulacjach itp. silnik prezentuje się tak. Nic po nim nie widać Proszę zwrócić uwagę na pokrywę zapłonu z samym napisem "DEZAMET" - produkowano ją od 1991 do 1994 Zaplombowałem Składanie: Skompletowałem zestaw kluczy... ... i instrukcje obsługi jego org No i nadszedł ten dzień 10.06.14 Po 11 miesiącach Ogar prawie skończony. Ogar zarejestrowany i opłacony na zielonej tabliczce Po złożeniu okazało się, że błotniki są od 19 cali. Znalazłem czas na zmianę na org, nieprzerobione błotniki i zakupiłem na allegro w dobrej cenie rokujące błotniki do Ogara 205. Były nawet w pierwszym lakierze. Od razu poszły do piaskowania. Następnie podkład epoksydowy... ...i lakier akrylowy. Co ciekawe nie wymagały ani prostowania ani tym bardziej szpachlowania. Po założeniu. I efekt finalny. Stan "sprzed" wyżej Motorower jest taki jak chciałem, jakiego pamiętam z lat dzieciństwa. Skończony definitywnie, w pełni odrestaurowany w wersji w jakiej opuścił mury fabryki. Efekt zostawiam Wam co oceny Podsumowanie: Początek: Lipiec 2013 Koniec: Czerwiec 2014 Efekt: oceńcie sami Pozdrawiam RE: Romet Ogar 205 - Jorginsson - 21-07-2019 21:42:48 Piękna robota, podobnie jak z Chartem, naprawdę mi się podobają. Ale zdradź proszę, jaki to kod lakieru? RE: Romet Ogar 205 - Karoll - 21-07-2019 22:15:16 Jorginsson, jest to RAL3020. Jak dobierałem, to chyba najbardziej zbliżony do org koloru, jakim był pomalowany (bodajże L614). RE: Romet Ogar 205 - Jorginsson - 21-07-2019 23:57:43 Tak, zgadza się, najbardziej chyba z RALu pasuje do "meksykańca" FSO, ale po prostu ładnie się prezentuje. Mam jeszcze jedno pytanie - pamiętasz może jakie zastosowałeś zawieszenie WueSKowe? Z jakiego modelu? Czy dysponujesz jeszcze tym zawieszeniem, albo jakimiś zdjęciami z montażu? Zaciekawiło mnie to niesłychanie. RE: Romet Ogar 205 - Odrestaurator - 22-07-2019 00:21:47 Eee no elegancki, bardzo mi się podoba Zapodaj może jeszcze jakieś lepsze większe zdjęcie z tym zawieszeniem od wsk jak masz. No i sam temat - napisany wzorowo. Przyjemnie się ogląda. RE: Romet Ogar 205 - Karoll - 22-07-2019 01:05:31 Zawieszenie było od zwykłej WSK M06B3 tylko ściągnięte te metalowe osłony (tyle pamiętam z opowiadań i z własnego "śledztwa"). Należało usunąć org ogranicznik w ramie Rometa (taka blaszka) i zamontować tuleję na "sztycy" teleskopów wchodzącej w głowkę ramy (WSK miała dłuższy ten element). Poza tym miski jak i łożyska pasowały P&P. Osłony teleskopów były najpierw CZ, potem Simson. Lampa przednia... Ursus A to zdjęcia (mam tylko takie, innych nie ma i nie będzie - zawieszenie dawno sprzedane): |